Volg hier de derde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015
dinsdag 9 juni 2015 om 13:00 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015

35 jaar geleden stond er voor het laatst een ploegentijdrit op het programma in het Critérium du Dauphiné. Vandaag moet er in de Franse rittenkoers 24,5 kilometer per team worden afgelegd. Voor veel ploegen is dit een generale repetitie voor de ploegentijdrit in de Tour de France volgende maand.

De eerste ploeg die vandaag van start gaat is FDJ om kwart over één. Precies een uur later is Sky van leider Peter Kennaugh de laatste formatie de vertrekt. LottoNL-Jumbo rijdt om kwart voor twee van het startpodium.

De rit tegen de klok per ploeg wordt vanaf half twee uitgezonden op Eurosport.


PROFIL dau

Links:

Voorbeschouwing: Critérium du Dauphiné 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours
Startvolgorde

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
86 Reacties
09-06-2015 14:12
@GMT

Het zou ook kunnen dat het komt doordat er op nationaal niveau geen onderscheid wordt gemaakt tussen TT en TTT. De UCI heeft een speciale wereldkampioen TTT, waardoor de wereldkampioen TT dus niet wereldkampioen TTT is.
09-06-2015 14:15
Purito en Mollema kunnen de handen in elkaar slaan voor een duo-attack!
09-06-2015 14:16
TLJ +53 sec
09-06-2015 14:17
+ 54 sec aan de streep. Toch niet zo'n heel goed 2e stuk, terwijl de meeste teams daar iets goed maakte op bmc
09-06-2015 14:17
Oeii TLJ toch tegenvallend.
09-06-2015 14:18
Mhua denk niet tegenvallend hoor. Degelijke tijd, niet bijzonder, niet slecht.

@Irriducibili: Alleen de topploegen in deze TTT hebben tijd goedgemaakt op BMC. De rest allemaal niet. LottoNL gaat bijv. Katusha nog duidelijk voorbij in het laatste stuk.
09-06-2015 14:18
Van Emden oogde trouwens heel sterk.
09-06-2015 14:18
@purito
Twee renners die inderdaad graag en veel aanvallen...
09-06-2015 14:19
LottoNL verslaat LottoBE
09-06-2015 14:19
Zie hier, Lotto Soudal zat 10 sec. voor LottoNL bij het eerste punt, maar verliezen toch 15 sec. op ze in het tweede deel.
09-06-2015 14:20
5. TEAM LOTTO NL - JUMBO in 30' 52'' at 00' 54''
09-06-2015 14:20
Goede tijd voor TLJ. Zeker gezien de mogelijkheden van deze ploeg!
09-06-2015 14:20
@tendam
Als ze wat te winnen hebben niet nee. Maar in deze positie kunnen ze het gerust doen.

En ze hebben de kwaliteiten ervoor.
09-06-2015 14:23
Gat tussen TLJ en Orica is wel erg groot hoor.
09-06-2015 14:24
Lotto-Jumbo naar behoren. In de Tour hoop je ook dat het gat naar de winnaar onder de minuut blijft!
09-06-2015 14:24
@hunneman

Wanneer je anders verwacht heb je er simpelweg weinig kaas van gegeten.
09-06-2015 14:25
@hunneman180 kijk even naar de opstelling van de renners
09-06-2015 14:26
je hebt gelijk theart, liet me teveel leiden door het commentaar. Kijk met een half oog en luister verder wel naar het commentaar...

Al met al lijkt TLJ iig in de eerste helft te eindigen, dat is niet verkeerd. Straks in de tour zal er met oa kruijswijk en gesink een nog sterkere ploeg staan voor de TTT.
Voor deze ronde is het ook wel best, Kelderman nog op koers voor top 10 (al weet ik dat dat verder geen doel is, hij zal het niet laten als die lekker fietst)
09-06-2015 14:26
LottoNL wordt hier waarschijnlijk 7e of 8e in deze TTT en dat zou heel degelijk zijn.
09-06-2015 14:27
Zeker niet slecht, maar ook geen positieve uitschieter voor Lotto-Djumbo. Gezien het feit dat ze willen groeien in deze discipline, is er zeker nog werk aan de winkel voor de ploeg.

Edit: Gewoon de middenmoot dus.
09-06-2015 14:28
Als Poels zo blijft rijden kan hij de Tourselectie wel uit zijn hoofd zetten.
09-06-2015 14:28
Poels er al af
09-06-2015 14:28
@TaDo: Joh, vergelijk de ploegen eens die hier aan de start staan.
09-06-2015 14:30
@TheArt Met renners als Bulgac, van Winden en Bennett ertussen is dit een goed resultaat.
09-06-2015 14:32
@TheArt Er zitten hier wel waarschijnlijk 4 man in de ploeg die waarschijnlijk de Tour zullen rijden, zo probeer ik er naar te kijken. Ik zeg ook niet dat het een slecht resultaat is, het is een fatsoenlijk resultaat. Maar niet meer dan dat.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.