Volg hier de Brabantse Pijl 2017
woensdag 12 april 2017 om 12:15 Volg in Google

Volg hier de Brabantse Pijl 2017

In klassiekermaand april zijn nu de heuvelspecialisten de baas. De Brabantse Pijl (1.HC) is sinds een paar jaar de aftrap voor de Waalse klassiekers. Renners met ambities voor deze koersen zullen hun slag willen slaan in Overijse.

De 57e Brabantse Pijl kan op een mooie startlijst rekenen. Tussen de 192 renners op de deelnemerslijst staan drie oud-winnaars: Philippe Gilbert (2011, 2014), Ben Hermans (2015) en Petr Vakoč (2016), die zijn titel verdedigt.

Het startschot op de Grote Markt klinkt om 12.30, wanneer de organisatie de officiële start om 12.36 af vlagt. De aankomst is vanmiddag is rond 17:30 uur. Sporza brengt de koers live in beeld en start om 15.15 uur met de uitzending. Bespreek hier het verloop van deze semiklassieker.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcoursinformatie

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
200 Reacties
12-04-2017 15:49
Oké mannen, nu weer even normaal en on-topic, bitte!
12-04-2017 15:49
Zit lobato daar nu in 5de positie?
12-04-2017 15:51
@jessevdalen
Ja volgens mij is dat Lobato.
O.a. Tusveld en Nordhaug gelost door het peloton

Edit: door De Gendt op kop van het peloton.
12-04-2017 15:51
Voor de mensen zonder beeld.
Nog 75 km en de voorsprong voor de 5 op kop is nog ruim 1 minuut. ( was ooit 5 )
12-04-2017 15:52
De Gendt heeft de opdracht gekregen om in z'n eentje het volledige peloton te vermoeien.
12-04-2017 15:54
Als een ex-groterondepodiumrenner zich volledig opstelt in dienst van je, dan weet je dat je een hele grote wordt.
12-04-2017 15:57
De Bie De Bie Yeah De Bie is flown! - Dj Rob & Mc Joe
12-04-2017 15:58
De Gendt heeft een hekel aan het gedrum in het peloton, ofwel zie je hem op kop sleuren ofwel aan het staartje. Of in de aanval natuurlijk. Harde werker.
12-04-2017 15:59
Er wordt pittig doorgetrokken in het peloton zeg.
12-04-2017 16:01
Veel meelopers hier zeg!
12-04-2017 16:04
Naam Boonen weer gevallen...
12-04-2017 16:08
Die arme Colombieanen worden er allemaal af gereden met al die hectiek richting de klimmetjes.
12-04-2017 16:08
Zit Lammertink er nog bij? Vorig jaar haalde hij hier ook een goed resultaat...
12-04-2017 16:11
@mourik
Ik denk dat TLJ voor Martens of Lobato gaat.
12-04-2017 16:14
@mourik : Katusha start hier niet
12-04-2017 16:17
Benieuwd of Jetse Bol nog wat kan. Hopenlijk geen kansloze chasse patat voor wat reclame minuutjes.
12-04-2017 16:20
Nou Lammertink zit er nog bij hoor. Gaf er net een snok aan op kop van het peloton.
12-04-2017 16:23
Update: Voor de mensen zonder beeld
Nog 50 km en de voorsprong rond de 25 sec. Dempster had pech met ketting dus nu nog 4 vooraan.

Vooraan het peloton wordt er nu echt gekoerst. nog ong 10 sec.
60% van het peloton wacht tot het gelost wordt aldus José
12-04-2017 16:25
In ieder geval goed om te zien dat TLJ meekoerst en niet afwacht....
12-04-2017 16:26
Thanks Retro Lex!
12-04-2017 16:27
Matthews al in het wiel van Gilbert.
12-04-2017 16:28
Tegenaanval op initiatief van Campenaerts, met o.a. Benoot, Skujins, Gasparotto en Juul Jensen

Edit: De Plus en Van Rensburg er ook nog bij + 1 cofidis, bardiani, fortuneo
12-04-2017 16:29
Weinig mannen van Matthews in het voorste bolletje van het peloton. Colbrelli heeft iemand in de kopgroep.
12-04-2017 16:32
Lindenberg zit attent af te stoppen..
12-04-2017 16:32
Jumbo goed bezig hier.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.