Volg hier de Brabantse Pijl 2017
woensdag 12 april 2017 om 12:15 Volg in Google

Volg hier de Brabantse Pijl 2017

In klassiekermaand april zijn nu de heuvelspecialisten de baas. De Brabantse Pijl (1.HC) is sinds een paar jaar de aftrap voor de Waalse klassiekers. Renners met ambities voor deze koersen zullen hun slag willen slaan in Overijse.

De 57e Brabantse Pijl kan op een mooie startlijst rekenen. Tussen de 192 renners op de deelnemerslijst staan drie oud-winnaars: Philippe Gilbert (2011, 2014), Ben Hermans (2015) en Petr Vakoč (2016), die zijn titel verdedigt.

Het startschot op de Grote Markt klinkt om 12.30, wanneer de organisatie de officiële start om 12.36 af vlagt. De aankomst is vanmiddag is rond 17:30 uur. Sporza brengt de koers live in beeld en start om 15.15 uur met de uitzending. Bespreek hier het verloop van deze semiklassieker.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcoursinformatie

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
200 Reacties
12-04-2017 13:51
Die Bielal is echt slecht
12-04-2017 13:51
ik heb nog een tricot van De Bie in de kast liggen. ik verkoop hem aan de hoogste Bie der.
12-04-2017 13:51
Sean had in ieder geval grote trek vanochtend. DE BIEfstuk was snel op
12-04-2017 13:52
De Bietles ? Nah, liever De Biesty Boys.
12-04-2017 13:53
@ zotvankoers:
heeft Sean dat jou zelf opge Bie cht?
12-04-2017 13:53
@zotvankoers: waarschijnlijk gecomBieneerd met roDe Bietensap, goed voor het uithoudingsvermogen.
12-04-2017 13:59
De woordgrappen zijn ook wel duidelijk zonder hoofdletters en spaties hoor.
12-04-2017 14:00
De zomBie drug heeft zijn uitwerking niet gemist hier.
12-04-2017 14:00
Op Sporza: Sean De Bie: "Ik ben vanaf november al bezig met deze koers"
12-04-2017 14:03
Ik zie het toch wel de bietenbrug op gaan voor de toppers van Lotto-Soudal, maar het zou wel biezonder zijn als hij hier toch weet te winnen.
12-04-2017 14:08
@ AZH:
jouw nickname is ook wel duidelijk zonder hoofdletters hoor. :p
12-04-2017 14:09
Doet Van Kooten niet mee?
12-04-2017 14:09
@RV : het is vechten tegen de Bierkaai

@HoofdIsVrij : dan gaan ze die nooit meer inhalen
12-04-2017 14:12
Een hele goede van Ties Benoot: "onze ploeg zal vandaag zeker in beeld rijden" Dat moet wel De Bie zijn natuurlijk, kan niet missen.
12-04-2017 14:13
Dit bericht is verwijderd
12-04-2017 14:30
@klootje
Je kan van Puck zeggen wat je wilt, maar tot noch toe heeft ze nog niet één DNF dit seizoen (In de twee wedstrijden die ze reed wel één-na-laatste en zes-na-laatste, maar toch...).
12-04-2017 14:36
Ro de Bie tensap
12-04-2017 14:38
@ klootje:
vooralsnog kan Puck harder fietsen dan jij. (en ze ziet er ook nog beter uit) :p
12-04-2017 14:39
Gelukkig heeft hij met Wellens en Benoot wel twee sterke mannen die tot diep in de finale de Biedonnen kunnen halen.
12-04-2017 14:42
Ik word helemaal melig; wel benieuwd of het vijftal voorop een kans heeft. Nog een keer de namen: Adam Biethe, Lorenzo de Bieta, Z. Biemster, JJ van Biemsburg en Christoph Biesson.
12-04-2017 14:43
@ Franco Bietossi:
dank voor de info. :)
12-04-2017 14:44
Kan iemand dit even uitleggen wat betreft de Bie???
12-04-2017 14:47
@ Timocycling De hele meute is vandaag een Bietje melig, meer niet.
12-04-2017 14:47
@ Timocycling:
onder welke steen heb jij gelegen? De Bie is de topfavoriet van vandaag natuurlijk.
12-04-2017 14:52
Habieba, Habieba

Om te reageren moet je ingelogd zijn.