Volg hier de bergrit naar Port Ainé in de Ronde van Catalonië 2021
donderdag 25 maart 2021 om 12:05 Volg in Google

Volg hier de bergrit naar Port Ainé in de Ronde van Catalonië 2021

De Ronde van Catalonië gaat op de vierde dag verder met een bergetappe naar Port Ainé. De leiderstrui zit na de Vallter 2000-klim stevig om de schouders van Adam Yates, die 45 seconden voorsprong heeft op de nummer twee, en dat is uitgerekend ploeggenoot Richie Porte. Houdt de INEOS-trein stand vandaag? Volg het hier op WielerFlits.

In de vierde rit mogen de renners opnieuw aan de bak. Kort na de start in Ripoll krijgen de renners al gelijk de Port de Toses (6,2 km aan 7%) van eerste categorie voor de wielen geschoven. Net als een dag eerder ligt de aankomst bergop, in Port Ainé (18,7 km aan 6,8%). Daarvoor moeten de renners de El Cantó (24,3 km aan 4,5%) nog omhoog.

De afgelopen tien jaar eindigde twee keer eerder een etappe in Port Ainé. In 2013 kwam Daniel Martin na een knappe solo als eerste boven. In 2016 leek Pieter Weening lang op de zege af te koersen. Thomas De Gendt kwam echter terug en reed hem in de slotfase voorbij, waarmee bij de Nederlander de veer brak.

De etappe begint om 12.20 uur en finisht na ruim 166 kilometer tussen 16.45 en 17.15 uur op Port Ainé. Vanaf 15.15 uur is de koers te zien op Eurosport 1 en 2.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Catalonië 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Deze Nederlanders doen mee aan de Ronde van Catalonië
Deze Belgen doen mee aan de Ronde van Catalonië

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
188 Reacties
25-03-2021 12:16
Wat houdt die 100 in?
    25-03-2021 12:29
    Volgens mij is dit een tussensprint rond km100 ter ere van de 100e editie.
    25-03-2021 12:40
    Je wint daar een Minerva fiets
25-03-2021 12:18
Benieuwd of Almeida weer de schade kan beperken, dit lijkt me voor hem een hele pittige etappe. Ook benieuwd of Kruijswijk herstel laat zien tov gisteren. Ineos lijkt me in de breedte te sterk om Yates echt te kunnen bedreigen.
    25-03-2021 12:47
    Kruijswijk voor Kuss laten werken: die kan hier de etappe winnen.
    25-03-2021 13:00
    @Knighbiker Kruijswijk hoeft niet te werken voor Kuss. JV heeft voor Kuss wel knechten tot halverwege de laatste klim. Daarna is het een kwestie van Ineos volgen en hopen dat je de versnelling in de laatste kilometers kunt volgen
    25-03-2021 13:20
    @harry,

    Wie van Jumbovisma zie je toch halverwege de laatste klim nog werken voor Kuss dan? (buiten Kruijswijk gerekend).
25-03-2021 12:40
Pittige rit. Dit belooft wat, als je zag hoe aanvalslustig ze gisteren waren. Het kan echter ook dat Ineos de boel op slot gooit nu ze ruim aan de leiding staan met drie man in de top vijf.
25-03-2021 12:40
Ze zijn weg, hup allemaal
25-03-2021 12:46
Jai niet gestart. Ziek. Verklaart een hoop
    25-03-2021 12:53
    Zeker. Wat het niet verklaart is waarom DSM de tandem Hindley Kelderman het vorige giro zo matig aanpakte. Maar dat zijn oude koeien.
25-03-2021 12:52
Tolhoek en Poels in de aanval!
    25-03-2021 12:53
    Sorry Wheely.
    25-03-2021 12:55
    Waarvoor? :)
    25-03-2021 13:02
    Ik was net te laat met dezelfde post.
    25-03-2021 13:09
    Oh dat maakt toch niet uit, ik schreeuw ook naar wat.
    25-03-2021 13:09
    Zou zomaar een quote uit het live verslag van een rit uit de Ronde van Frankrijk 1990 kunnen zijn...
25-03-2021 12:52
Poels, Schelling en Tolhoek gedemarreerd!
25-03-2021 12:54
Alles weer samen. Schelling Poels en Tolhoek probeerden het
25-03-2021 12:54
Kopgroep van 7 met ide, Knox, Antwan en wout poels
25-03-2021 12:59
Inmiddels wordt op de liveticker een gat van 12 seconden gegeven. Niet superveel maar het feit dat er een gat wordt gegeven zegt al wel iets.
25-03-2021 13:03
Tolhoek staat op 3 minuten, die moet niet mee.
25-03-2021 13:07
Tolhoek gisteren in goede vorm. Afgelopen oktober geopereerd aan zijn liesslagader, die was bekneld en dat kostte hem erg veel krachten (als ik het goed onthouden heb kon hij niet zittend klimmen?). Hoe dan ook, de tekenen zijn goed dit seizoen! Hup Antwanito!
    25-03-2021 13:10
    Bezitter van de KOM op de legendarische Postbrug in Yerseke.
25-03-2021 13:08
Groep is weer terug gehaald.
25-03-2021 13:18
Thomas de Gendt opnieuw dan maar?
    25-03-2021 13:19
    Kämna mee, wat zou hij denken? Ik krijg hier een vrijgeleide?
25-03-2021 13:18
12 man weg met tolhoek en bouwman
25-03-2021 13:18
Lijkt een mooi begin van de etappe. Helaas niet in beeld.
25-03-2021 13:19
Ellisonde afgestapt.
25-03-2021 13:20
Kämna (op 1:33) en Tolhoek (op 3:21) in de kopgroep. Lijkt me niet dat het peloton dat gaat laten gebeuren.
25-03-2021 13:23
Prima dit maak die Ineos mannen het maar lastig.
25-03-2021 13:24
Wel relaxed dat de mannen van TJV actief mee springen. Dat hebben we de laatste tijd toch te weinig gezien. Vaak alleen maar controleren.
    25-03-2021 13:56
    Als je de leider in het klassement hebt is dat ook logisch.
25-03-2021 13:25
Sterke kopgroep, die niet veel ruimte krijgt. Dat betekent dat Ineos aan het rijden is in het peloton en dat de achterdeur daar al flink open zal staan.
    25-03-2021 13:26
    Een waar slachtveld vandaag.
    25-03-2021 14:13
    @Wheely, dat hoop ik toch niet! Maar een slagveld zou mooi zijn.
25-03-2021 13:29
Koentje Bouwman, die wens ik nog een jongensboek toe na die gefnuikte aanval in de Giro.
25-03-2021 13:34
Ik denk dat de aanwezigheid van Kamna in deze groep niet echt geapprecieerd wordt door de rest. Kans op ritzege is hierdoor 0.0
    25-03-2021 13:35
    Eens. Al is de vraag wie er rijdt voor de ritzege en wie er rijdt om Ineos vroegtijdig uit te putten.
25-03-2021 13:42
Bouwman de bergman?
25-03-2021 13:43
Ze worden toch kort gehouden. Was al 1:43, nu is het 1:25.
    25-03-2021 13:46
    Is toch niet gek met de nr 13 van het klassement erbij die nog maar op 1,33 staat.
    Als deze kopgroep iets wil dan moeten ze van Kamna af, dus linkeballen en hem al het werk laten doen ofwel 'vriendelijk' verzoeken zich te laten afzakken.
    25-03-2021 13:47
    Castroviejo lek, dat zou een minuutje extra moeten kunnen opleveren.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.