Volg hier de Amstel Gold Race 2017
zondag 16 april 2017 om 10:05 Volg in Google

Volg hier de Amstel Gold Race 2017

Het is de dag van de enige Nederlandse wielerklassieker van het hoogste niveau: de Amstel Gold Race. Na de parcourswijziging – de Cauberg is niet meer de laatste beklimming van de dag – lijkt het aantal favorieten groter te zijn geworden. Ook in onze poll konden de lezers geen echte favoriet aanwijzen. Krijgen we een aanvallend koersverloop? Wordt het een sprint in Berg en Terblijt? Allemaal vragen die voor kijkers en organisatie interessant zijn vandaag. Volg het verloop hier op WielerFlits.

Er ligt een 261 kilometer koers te wachten, met daarin liefst 35 beklimmingen. In de voorlaatste ronde wachten de Eyserbosweg en de Keutenberg. Na de laatste van drie passages over de Cauberg volgt een finaleronde met daarin de Geulhemmerberg en de Bemelerberg. De finishlijn is nog steeds getrokken in Vilt.

Het startschot wordt gegeven om 10.20 uur, waarna rond 17.00 uur de finish verwacht wordt. Regionale zender L1 zendt de start vanuit Maastricht live uit. De NOS zal vanaf 14.30 uur met livebeelden komen van de mannenwedstrijd (na de vrouwen). Sporza begint om 13.35 uur met de uitzending, Eurosport is er vanaf 14.30 uur bij.

Links
Voorbeschouwing: Amstel Gold Race 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (AD)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (NOS.nl, vanaf 13.30 vrouwen én mannen)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
249 Reacties
16-04-2017 14:43
Die Vandenbergh is een klasbak, maar lijkt me te zwaar om hier echt heel goed te rijden.
Nog even over Boom: wat had ie beter kunnen doen dan in een ontsnapping zitten, gegeven dat ie is gestart? Precies, dat bedoel ik! Niks, daarom goed gedaan Boom. :-)
16-04-2017 14:45
Wat maakt boom voor rare bewegingen met z'n linker been?
16-04-2017 14:47
Ben ook benieuwd of de AGR ook dit jaar weer 1 vd saaiste koersen van het jaar wordt. Denk dat het ligt aan de breedte van het peloton (qua sterkte) en het parcours (heuvels niet lang genoeg).
Wat betreft het laatste, stel het peloton is VOOR de klim 150m lang, en de klim 400m lang. Dan kun je 250m minder afleggen dan de snelsten op een korte klim en toch niet lossen. Op een korte klim is 250m een grote afstand! Kortom, zolang er nog veel mensen in het peloton zitten is het heel moeilijk om zelfs de mindere goden te lossen.
16-04-2017 14:48
@assen
Je zag/ziet het ook vaak op een wk, met een kleine heuvel; veel harmonica, weinig mensen lossen definitief, ook mindere goden niet.
16-04-2017 14:58
Gewoon inkorten naar max 150km, bij de dames ligt de boel meteen uit elkaar en het blijft een spervuur aan demarrages van veelal de sterksten. Voor het publiek ook 10 keer aantrekkelijker als Puck, al langskomend, haar haar terug brengt in een knotje.
16-04-2017 15:17
Sam Oomen gevallen tijdens bevoorrading.
16-04-2017 15:18
Bij deze koers zou het echt helpen als er minder renners aan de start zouden staan.
16-04-2017 15:21
Saai heh?
Hoeveel pagina's comments hadden we 70km voor de finish al bij PR en de RVV?
16-04-2017 15:22
Wheely +1
Misschien gaat het nu beginnen, met BMC die hard doortrekt VOOR de klim. Dat is belangrijker om mensen te lossen dan alleen hard doortrekken OP de klim alleen, zie mijn eerder commentaar
16-04-2017 15:26
Een voordeel van NOS vergeleken met Sporza is dat die Joris in elk geval altijd dingen meldt die niet in beeld zijn. Renaat roept altijd wat we net hebben gezien.
16-04-2017 15:27
@assen,
klopt, maar als het peloton 150m lang blijft, dan moet je 250m door 150m vervangen.
16-04-2017 15:33
Boom heeft weer last van grootheidswaanzin. Met dat vingertje. De patron van het peloton?
16-04-2017 15:34
BMC rijdt toch flink door!
16-04-2017 15:35
wie is die kleine renner van TLJ voor in het peloton?? Wel koers in ieder geval!
16-04-2017 15:36
Belachelijk als Costa niet uit de koers wordt gehaald. Heeft echt heel veel aan de auto gehangen.
16-04-2017 15:37
Tolhoek
16-04-2017 15:37
@mollemarijden
Dat was Tolhoek
16-04-2017 15:45
Nou kopgroep bijgehaald, niet echt de koers om in de vroege ontsnapping te zitten. Boom had dit achteraf beter in de kasseien koersen getracht.
16-04-2017 15:48
Nu mag het toch wel gaan beginnen van mij.
16-04-2017 15:49
Boom heeft toch een neusje voor de vroege vlucht. iets voor Roompot?
16-04-2017 15:53
Het paasdiner op restaurant met de familie vroeger verlaten om van de koers te genieten, voorlopig een verkeerde keuze. Misschien toch beter gebleven voor het dessert.
16-04-2017 15:53
Nathan PaasHaas laat zich zien.
16-04-2017 15:56
Is er ergens een overzicht met de heuveltjes en hoeveel km tot de finish?
16-04-2017 15:58
Lindeman goed van voren erg attend net met Boom voor hem uit. Maar zeg boom op de geubelenberg erg wel door heen zakken
16-04-2017 16:01
@8.6 Denk het niet. Liever iemand met talent voor de late (beslissende) vlucht.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.