Volg hier de Amstel Gold Race 2017
zondag 16 april 2017 om 10:05 Volg in Google

Volg hier de Amstel Gold Race 2017

Het is de dag van de enige Nederlandse wielerklassieker van het hoogste niveau: de Amstel Gold Race. Na de parcourswijziging – de Cauberg is niet meer de laatste beklimming van de dag – lijkt het aantal favorieten groter te zijn geworden. Ook in onze poll konden de lezers geen echte favoriet aanwijzen. Krijgen we een aanvallend koersverloop? Wordt het een sprint in Berg en Terblijt? Allemaal vragen die voor kijkers en organisatie interessant zijn vandaag. Volg het verloop hier op WielerFlits.

Er ligt een 261 kilometer koers te wachten, met daarin liefst 35 beklimmingen. In de voorlaatste ronde wachten de Eyserbosweg en de Keutenberg. Na de laatste van drie passages over de Cauberg volgt een finaleronde met daarin de Geulhemmerberg en de Bemelerberg. De finishlijn is nog steeds getrokken in Vilt.

Het startschot wordt gegeven om 10.20 uur, waarna rond 17.00 uur de finish verwacht wordt. Regionale zender L1 zendt de start vanuit Maastricht live uit. De NOS zal vanaf 14.30 uur met livebeelden komen van de mannenwedstrijd (na de vrouwen). Sporza begint om 13.35 uur met de uitzending, Eurosport is er vanaf 14.30 uur bij.

Links
Voorbeschouwing: Amstel Gold Race 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (AD)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (NOS.nl, vanaf 13.30 vrouwen én mannen)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
249 Reacties
1 4 5 6 7 8 10
16-04-2017 16:13
schandalig NOS ze denken nog steeds dat Gilbert bij BMC zit !!!
16-04-2017 16:14
Dit is weer typisch AGR. Er wordt hard gekoerst en het peloton blijft toch dichtbij.
16-04-2017 16:15
Wellens solo.
16-04-2017 16:15
Valpartij Hermans, Kreuziger en Gasparotto
16-04-2017 16:15
Twee oudwinnaars tegen de grond! :o
16-04-2017 16:17
Lag Kelderman er bij?
16-04-2017 16:17
Kelderman lag er ook bij.
16-04-2017 16:17
@kelder
Waarschijnlijk wel ;)
16-04-2017 16:18
Toch absoluut geen teleurstellende wedstrijd. Lindeman heeft het wel heel erg zwaar lijkt het
16-04-2017 16:18
Battaglin mee met de kleppers!
16-04-2017 16:19
Paul martens yessss al jaren een van mijn favorieten renners gun hem zo een podium!
16-04-2017 16:20
Battaglin nog goed van voren, Kwiatkowski doet stuivertje wisselen met Lindeman.
16-04-2017 16:20
Exit Martens
16-04-2017 16:21
Deze sprong is wel heel gunstig om het geen massasprint te laten worden.
16-04-2017 16:21
Toch ineens poef weg TLJ
16-04-2017 16:22
is martens nu mee of wat?
16-04-2017 16:22
Dit bericht is verwijderd
16-04-2017 16:23
goed gereden, maar net niet meekunnen van tlj. Geen schande...
16-04-2017 16:24
Jungels is weer in vorm voor de giro hoor!
16-04-2017 16:24
Sterke Jungels zeg. In zijn eentje erheen. Voor de kopgroep speelden de motoren wel een foute rol: Valverde en Van Avermaet voorlopig nog niet terug.
16-04-2017 16:25
Indrukwekkend sprongetje van Kwiat. Pfff.
16-04-2017 16:25
Straf van Jungels, even een gat dichtijden op een groepje waar Van Avermaet, Valverde en Felline aan het rijden zijn.
16-04-2017 16:25
Dit bericht is verwijderd
16-04-2017 16:26
Hoop klasse vooraan. Is wel eens anders geweest in de Goldrace. Benieuwd of het dit keer tot de finish zo blijft gaan.
16-04-2017 16:28
Lindeman met de souplesse van een dood paard, zodra het spel op de wagen komt is Tlj uit beeld, te weinig inhoud zoals gewoonlijk.
1 4 5 6 7 8 10

Om te reageren moet je ingelogd zijn.