Volg hier de Amstel Gold Race 2017
zondag 16 april 2017 om 10:05 Volg in Google

Volg hier de Amstel Gold Race 2017

Het is de dag van de enige Nederlandse wielerklassieker van het hoogste niveau: de Amstel Gold Race. Na de parcourswijziging – de Cauberg is niet meer de laatste beklimming van de dag – lijkt het aantal favorieten groter te zijn geworden. Ook in onze poll konden de lezers geen echte favoriet aanwijzen. Krijgen we een aanvallend koersverloop? Wordt het een sprint in Berg en Terblijt? Allemaal vragen die voor kijkers en organisatie interessant zijn vandaag. Volg het verloop hier op WielerFlits.

Er ligt een 261 kilometer koers te wachten, met daarin liefst 35 beklimmingen. In de voorlaatste ronde wachten de Eyserbosweg en de Keutenberg. Na de laatste van drie passages over de Cauberg volgt een finaleronde met daarin de Geulhemmerberg en de Bemelerberg. De finishlijn is nog steeds getrokken in Vilt.

Het startschot wordt gegeven om 10.20 uur, waarna rond 17.00 uur de finish verwacht wordt. Regionale zender L1 zendt de start vanuit Maastricht live uit. De NOS zal vanaf 14.30 uur met livebeelden komen van de mannenwedstrijd (na de vrouwen). Sporza begint om 13.35 uur met de uitzending, Eurosport is er vanaf 14.30 uur bij.

Links
Voorbeschouwing: Amstel Gold Race 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (AD)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (NOS.nl, vanaf 13.30 vrouwen én mannen)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
249 Reacties
16-04-2017 11:03
lol, Boom in de aanval: 'ga maar lekker wat publiciteit in de kopgroep vangen tot de fut er weer uit is'
16-04-2017 11:04
Boom in de kopgroep!
Hij weet zelf toch al wel, dat hij niet uitrijd.
16-04-2017 11:04
Je verwacht het niet he die opmerkingen over Boom..
16-04-2017 11:05
overigens reed Boom de AGR 5 keer. een keer 96e en 4 keer DNF.
16-04-2017 11:06
Nou, prima dat Boom in de kopgroep zit, dat mag ook wel even gezegd worden na alle (overigens terechte) opmerkingen over zijn zeer matige optreden.
16-04-2017 11:08
Ach, zo rijd ie tenminste een keer in beeld :)
16-04-2017 11:11
Boom mee in de kopgroep. Kennelijk is hij toch geprikkeld door de kritiek die over hem heen gestort is. Dat vind ik dan wel positief. Hou vol zou ik zeggen en wie weet komen ze vandaag een eind.
16-04-2017 11:12
Voor Boom is het de beste optie om zijn carrière weer impuls te gegeven. Dit seizoen niet meer voor de winst gaan, maar een goede arbeider worden.
16-04-2017 11:18
Leuk man, enige nederlandse WT koers en beide nederlandse teams zijn vertegenwoordigd in de kopgroep, dus laten we vooral nog een keer op boom gaan zeiken.
16-04-2017 11:20
Positief verrast dat boom in de kopgroep zit. Dat is de plek waar hij nu het meeste nut heeft voor de ploeg als (positieve)pr en ontlasting/motivator voor de rest van het team
16-04-2017 11:26
7,5 minuten al, groep voorlopig dus voorop.
16-04-2017 11:29
In de grootste NL-koers, zitten beide NL ploegen in de kopgroep dan is een belangrijk doel al gehaald om in beeld te rijden.
Voor TLJ is het nu nog hopen op een sterke Martens of Lobato voor een top10 en dan is de Amstel geslaagd, want meer is er gewoon niet te verwachten.
16-04-2017 11:29
Voor de mensen met ziggo. Kanaal 713
16-04-2017 11:33
Eerst kopman in de kasseiklassiekers, maar het hoogtepunt van het voorjaar wordt een ontsnapping in een koers die waarschijnlijk niet eens op de planning stond. Hopelijk profiteert Boom en de rest van de kopgroep van het nieuwe parcours, en slaagt het peloton er niet in om de situaties juist in te schatten. Vamos Lars!
16-04-2017 11:34
Zal Boom wel de uitzending halen?
16-04-2017 11:49
Zure reacties weer. Voegt weinig toe. Blij dat Boom er bij zit, hoop dat hij kan verrassen.
16-04-2017 11:51
Swift heeft zijn enkel bezeerd en is niet gestart. Hij is zijn seizoen ook goed gestart bij zijn nieuwe ploeg. Kan ook in het rijtje van o.a Vanmarcke, Holst-Enger, Aru, Boom.
16-04-2017 11:51
Volgens de programma info zendt Sporza op Zondag straks ook een samenvatting van het wk baanwielrennen uit. Daar zullen ze dan wel mee beginnen, livebeelden van de AGR tegelijkertijd met NOS.
16-04-2017 11:51
als Boom na 180 km nog op de fiets zit heeft hij mij in ieder geval verrast.
16-04-2017 11:54
@Robotour

Dat is dan brute pech. Ik zit nu de ploegenvoorstelling op L1 te kijken en daar werd Swift na de voorstelling op weg naar de start nog geinterviewd. Dan moet er op weg naar de start kennelijk wat gebeurd zijn?
16-04-2017 11:59
Nu al 8 min 50 lees ik net. Die blijven wel tot aan de uitzending vooruit!
16-04-2017 12:02
Mijn Dark horse nu al mee :-)
16-04-2017 12:09
Twee Nederlanders in de kopgroep in een Nederlandse koers. Tijd voor een vreugdedansje! Er doen blijkbaar ook Nederlanders mee.
16-04-2017 12:09
Boom was gespannen, je zag dat bij de ploegenpresentatie, er kon glimlach vanaf bij het omroepen van zijn naam.
16-04-2017 12:11
Zit te kijken op het kanaal van Limburg. Kan die vent zijn Kwaker niet even houden zodat we mee kunnen luisteren.....

Om te reageren moet je ingelogd zijn.