Volg hier de Amstel Gold Race 2017
zondag 16 april 2017 om 10:05 Volg in Google

Volg hier de Amstel Gold Race 2017

Het is de dag van de enige Nederlandse wielerklassieker van het hoogste niveau: de Amstel Gold Race. Na de parcourswijziging – de Cauberg is niet meer de laatste beklimming van de dag – lijkt het aantal favorieten groter te zijn geworden. Ook in onze poll konden de lezers geen echte favoriet aanwijzen. Krijgen we een aanvallend koersverloop? Wordt het een sprint in Berg en Terblijt? Allemaal vragen die voor kijkers en organisatie interessant zijn vandaag. Volg het verloop hier op WielerFlits.

Er ligt een 261 kilometer koers te wachten, met daarin liefst 35 beklimmingen. In de voorlaatste ronde wachten de Eyserbosweg en de Keutenberg. Na de laatste van drie passages over de Cauberg volgt een finaleronde met daarin de Geulhemmerberg en de Bemelerberg. De finishlijn is nog steeds getrokken in Vilt.

Het startschot wordt gegeven om 10.20 uur, waarna rond 17.00 uur de finish verwacht wordt. Regionale zender L1 zendt de start vanuit Maastricht live uit. De NOS zal vanaf 14.30 uur met livebeelden komen van de mannenwedstrijd (na de vrouwen). Sporza begint om 13.35 uur met de uitzending, Eurosport is er vanaf 14.30 uur bij.

Links
Voorbeschouwing: Amstel Gold Race 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (AD)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (NOS.nl, vanaf 13.30 vrouwen én mannen)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
249 Reacties
1 8 9 10
16-04-2017 16:54
Haas helaas.
16-04-2017 16:55
Zijn ook wel 2 wereldtoppers. Ongeacht het parcours zijn dit klasbakken.
16-04-2017 16:56
Kwiat beter in de sprint?
16-04-2017 16:56
Gilbert lijkt me tactisch iets slimmer. Zet mijn geld op hem.
16-04-2017 16:56
Dit bericht is verwijderd
16-04-2017 16:56
Leukste AGR in jaren! Fantastisch. Kwiat en Gilbert. Gaat dubbeltje op zijn kant worden.
16-04-2017 16:57
Kwiat normaal gesproken sneller
16-04-2017 16:57
Wat gaaf dit!
16-04-2017 16:57
Gilbert laat zich wat opjutten. Kwiat cool.
16-04-2017 16:58
Wow!
16-04-2017 16:58
HULDE voor Gilbert, prachtsprint, WOW,!
16-04-2017 16:58
Haha, die Gilbert! :) Rechtop Kwiat passeren.
16-04-2017 16:58
auw. haas vierde (pasen)
16-04-2017 16:59
Prachtige sprint. Gilbert op de grote plaat!
16-04-2017 16:59
Kwiat ging te vroeg aan denk ik.
16-04-2017 16:59
Mooi. Goede overstap naar EQS geweest.
16-04-2017 16:59
Iedereen rijdt volle bak alleen bij Gilbert en Kwiat lijkt die bak vaak wat groter, bijna moeiteloos.
16-04-2017 17:01
@Schipperaar: je posts met insinuaties mogen stilaan gaan ophiuden, jouw plaat blijft ferm haperen kerel.
16-04-2017 17:01
Phil = toppertje!
16-04-2017 17:04
@ schipperaar:
in de hele geschiedenis van het wielrennen waren alle renners nog nooit even sterk. dus ook vandaag niet.
16-04-2017 17:08
Had het niet verwacht, maar parcours wijziging heeft goed uitgepakt. Renners hebben koers gemaakt
16-04-2017 17:09
Gilbert gebruikte Kwiat's tactiek in Milan San Remo al dacht Kwiat zelf hem eerst ook weer opnieuw te gebruiken, mooiste finale van dit voorjaar.
16-04-2017 17:15
@shutup
Snel ter plaatse, ja ik heb het meer op Greg die stuk kapot zat en als ik zeg moeiteloos is dat geen insuniatie, gewoon een waarneming.
16-04-2017 17:30
Schipperaar, want Greg heeft niet meermaals dik gewonnen?,
1 8 9 10

Om te reageren moet je ingelogd zijn.