Volg hier de afsluitende bergrit in de Tour Colombia 2020
zondag 16 februari 2020 om 15:10 Volg in Google

Volg hier de afsluitende bergrit in de Tour Colombia 2020

De Tour Colombia 2.1 komt vandaag tot een einde, maar niet met zomaar een etappe. Er staat namelijk een zware bergrit op het programma, met finish op de Alto del Verjón naar El Once. Sergio Higuita ligt op koers om het eindklassement te winnen. Kan hij met zijn ploeggenoten van EF Pro Cycling standhouden? Volg het hier op WielerFlits.

Het peloton rijdt als het ware om Bogotá heen. De klimgeiten kunnen zich vervolgens in de finale opmaken voor de Alto Patios (derde categorie) en de slotklim naar de Alto del Verjón. Eigenlijk begint de finale al met de ongecategoriseerde Alto Arepas (3,9 km aan 3,8%). De top van deze helling ligt op precies veertig kilometer voor de aankomst.

Kort daarop volgt de tussensprint in La Calera, waar drie, twee en één punten en secondes te verdienen zijn. Na de Alto Patios (2,5 km aan 7,5%) volgt het slotstuk dus naar El Once. Deze beklimming van de tweede categorie is 11,5 kilometer lang met een gemiddelde stijging van 5,4% en pieken tot boven de 10%.

De etappe begint om 15.23 uur Nederlands-Belgische tijd. De finish wordt verwacht rond de klok van 19.45 uur. De Colombiaanse zender ESPN zendt de beelden uit.

Links
Voorbeschouwing: Tour Colombia 2020 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
40 Reacties
16-02-2020 15:20
Deze ga ik wel even meepakken, orgelpunt in DE buiteneuropese wielergekke natie met passages door de hoofdstad, must see.
    16-02-2020 18:14
    Iemand livestream ?
    kvind het niet op ESPN
    16-02-2020 18:21
    https://www.youtube.com/watch?v=ddtJFXQNZDk
    16-02-2020 18:24
    Het enthousiasme in Colombia bereikt het cokepunt.....
    16-02-2020 18:50
    @ rv,

    Wielergek zijn ze zeker! Wat een sfeer! Maar DE wielernatie buiten Europa...? Australië vergeten?
    16-02-2020 19:09
    Mij iets te veel baan-georienteerd en hun eigen ronde mij veel te eenzijdig, moeten eens gaan rouleren over het continent met hun ronde. Ook Colombia kan stukken beter natuurlijk.
    16-02-2020 19:12
    @ rv, als je baanwielrennen niet tot wielrennen rekent, oké.

    Kritiek op het parcours van Tour Down Under snap ik. Maar dat heeft niet zoveel met wielergekte maken. Ronde van Colombia rijdt overigens soms binnen één etappe twee keer over dezelfde weg (heen en weer).
    16-02-2020 20:07
    Weet ik, Colombia zal organisatorisch hier en daar redelijk uitdagend zijn vermoed ik.
    16-02-2020 20:20
    @tvm
    Colombia is veel meer wielergek dan Australië. Hun renners en dan vooral Rigo en in mindere mate Quintana worden beschouwd als halve goden. De podium ceremonie lijkt soms een concert. Volgens mij kent niemand in Australië behalve een paar wielerfans een Porte of een Matthews.
16-02-2020 18:22
https://www.espn.com.co/ciclismo/nota/_/id/6607445/la-transmision-del-tour-colombia-2020-en-espncom
16-02-2020 18:44
Van alle nieuwe rondjes in het voorvoorjaar het mooist. Landschap, publiek en nog een goed stel renners ook.
16-02-2020 18:46
Feest op het begin van de slotklim https://twitter.com/DiegoSandovalR/status/1229090996903981056
16-02-2020 19:29
Met Ineos in volle vaart naar de voet van de slotklim. Zou Bernal nog de ronde kunnen winnen?
16-02-2020 19:29
Jungels is toch ook nog ver van zijn vorm, er meteen af en 2 ritten geleden ook.
16-02-2020 19:36
Denk dat loulou er ook al af ligt.
Beelden zijn wel slecht om te volgen ze. Je ziet amper wie er in de groep zit
    16-02-2020 19:41
    Ala tegelijk met Jungels eraf.
    16-02-2020 19:43
    Alaphilipe valt me hier toch wel tegen.
    16-02-2020 19:45
    De heuvelklasssiekers zijn nog ver.
16-02-2020 19:38
Higuita materiaalproblemen!
16-02-2020 19:39
En nu Bernal materiaalpech?
    16-02-2020 19:42
    Het lijkt Carapaz met materiaalpech, vlak nadat Higuita pech had.
16-02-2020 19:43
Rare fase, allerlei onbekende renners vooruit, terwijl de groep wacht op Carapaz.
16-02-2020 19:43
UAE met 4: Aru, Henao, Munoz en Ardila
EF met 4
Ineos met 4
    16-02-2020 19:54
    Loopt jouw stream heel erg achter? nog 4km nu.
    16-02-2020 19:55
    ja indd had op pauze gezet want ging eten hahaha
    16-02-2020 19:57
    niet te veel meelezen dan.
16-02-2020 19:49
Alaphilippe wil later in vorm zijn als vorig jaar, tegen luik was die volledig kapot gereden
16-02-2020 19:51
Je zou zeggen dat de Girowinnaar voor de Tourwinnaar toch wat meer renners eraf moet kunnen rijden?
    16-02-2020 19:53
    En nu rijdt de een na de ander weg van het ineosduo.
16-02-2020 19:55
EF podium in de maak. Bernal lijkt geen vuist te kunnen maken. Maar gaan de EFers elkaar nog bestoken?
16-02-2020 19:57
Bernal op z’n Froomes
16-02-2020 19:58
Lijkt de Tour wel... wat een volk
16-02-2020 19:59
Bernal tactisch zwak. Blijft maar op kop sleuren.
    16-02-2020 20:06
    Hij kreeg de mannen van EF er hoe dan ook niet af. Was een kansloze missie, bij voorbaat
16-02-2020 20:03
WOW! wat een volk!
16-02-2020 20:04
Wat een vreselijke ploeg zeg dat Ineos. Kunnen alleen maar hard op kop rijden, dit keer werkt dat dus niet :)
16-02-2020 20:05
Higuita en Martinez ook hele goede renners. Zouden in de toekomst op podium a top 5 in een GT kunnen rijden
16-02-2020 20:06
Rigo wordt luid bejubeld.
    16-02-2020 20:06
    Haha ja, die man is daar al een halfgod volgens mij
    16-02-2020 20:09
    Nestor natuurlijk.

    Hij was al het geweld bergop vandaag de dag ruim voor en heeft langer aan zijn ‘rep’ gewerkt.

    Sowieso als je al dat talent en klasse vandaag ziet joh, en dan zijn er nog een paar afwezig ook met Lopez en Quintana als belangrijksten. Zowel qua kwali- als kwantiteit bijkans hallucinant.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.