Tour 2018: Volg hier de overgangsetappe naar Pau
donderdag 26 juli 2018 om 13:40 Volg in Google

Tour 2018: Volg hier de overgangsetappe naar Pau

Voordat op vrijdag weer geklommen moet worden, wacht het Tourpeloton eerst nog een relatief vlakke overgangsrit. In de 171 kilometer tussen Trie-sur-Baïse en Pau zijn geen al te lastige hindernissen opgenomen. Wordt het  een dag voor de sprinters, of blijven er aanvallers vooruit?

De start is om 13:55 en de aankomst wordt verwacht tussen 17:38 en 17:58. De NOS en Sporza beginnen om 14.10 uur met de live-uitzending. Eurosport is er vanaf 13.45 uur bij en zendt de hele koers van start tot finish uit. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing overgangsrit naar Pau (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours etappe 16

Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
154 Reacties
26-07-2018 15:57
west ik luister dr zelf niet naar maar ze hebben het niveau van herman vd velde niet vast kunnen houden? Af en toe op zondag langs de lijn in de auto is ook niet te doen met die zuiger van een Hugo Barst, die kan hier zo meedraaien op dit forum
26-07-2018 15:57
Als je je zo ergert aan het commentaar is een illegaal streampje er teveel aan? Lijkt me niet.
26-07-2018 15:57
shit Hayman!!
26-07-2018 15:59
knap zeg hij is weer terug Hayman
26-07-2018 16:00
@ hemel.
idd. Ik was 20 jaar fan van langs de lijn totdat die Borst daar kwam zitten. Wat een ellende.

OT. Ik ben ook wel benieuwd naar de " ongeschreven regels" van de Jury mbt terugkomen tussen de auto's
26-07-2018 16:01
En Dijkstra en Ducrot zeiden nog dat hij nooit meer terug zou komen.
26-07-2018 16:03
Ik zou lekker ophouden met die kopgroep. Qs en Ms dan maar met impey en lampaert en nog even 20 man regelen om het te proberen :p
26-07-2018 16:05
@mooiman
In die zin is het commentaar van Dijkstra altijd wel nuttig, als je weet dat hij steevast precies het tegenovergestelde van de werkelijkheid voorspelt. Kopgroep gaat het halen=kopgroep wordt ingerekend etc.
26-07-2018 16:14
@zjoske
Criminaliteit, hoe klein of groot dan ook, is de oplossing als je je ergens aan ergert?
Het is zeker super gezellig uit stappen gaan met jou in een drukke club of niet?
26-07-2018 16:14
de kopgroep verstaat elkaar en met een peloton is het altijd afwachten
26-07-2018 16:18
Haha, precies!! vandaar dat ik zo graag naar NOS kijk. Zeker bij saaie etappes zeer welkom extraatje
26-07-2018 16:25
@west
Stel je niet aan, moraalridder. Blijf lekker luisteren naar Ducrot en Dijkstra.

Ik betaal netjes mijn tv abonnement aan KPN, maar omdat Sporza buitenshuis niet beschikbaar is zet ik een Engelstalige stream op. En ja, deze is illegaal. Crimineel? Mwah dat mag jij vinden.
26-07-2018 16:27
@west-, Om dat crimineel gedrag te gaan noemen is ook wel beetje overdreven :)
26-07-2018 16:31
Een onvervalste gutmensch in ons midden! Welkom West
26-07-2018 16:35
West is waarschijnlijk niets gewend en heeft nog weinig meegemaakt in zijn leven .
26-07-2018 16:35
@Zjoske
Als je niet eens de moeite kan nemen om te lezen wat een ander schrijft, dan hoef je ook niet zo hoog van de toren te blazen...
26-07-2018 16:38
west die als een van de laatsten sticks to his principles en dan door de staat gestraft wordt met de 2D’s..als ze dr nou een wegbezuinigen scheelt toch weer de helft aan onzin en dommigheid
26-07-2018 16:39
@molovin, @timo, @bazz
Ik vind het voornamelijk nogal hoerig dat @zjoske vindt dat men geen commentaar mag hebben op het commentaar omdat je best een illegale stream kan vinden..
@dikkechaap
Dat wist ik niet.. het verschil is een schadevergoeding tegenover een boete?
26-07-2018 16:41
@ west
Goh, wat een fijn leven heb jij. :p

Nooit niks verkeerd doen, en ondertussen lopen schelden op alles en iedereen. :p
26-07-2018 16:43
@west
Ja, althans zo is het mij uitgelegd. Civiel vs strafrecht. Alleen bij bedrijfsmatige, grootschalige overtredingen kan je met jusititie te maken krijgen. Op donderdagmiddag een streampje kijken hoort daar niet bij vermoed ik ;)
26-07-2018 16:44
@8.6
Ik heb volgens mij helemaal geen oordeel over wat ik goed of fout vind qua downloaden enzo? Ik vind het alleen geen argument om geen commentaar te mogen hebben op het commentaar van de NOS...
26-07-2018 16:46
@ Zsjoske is inderdaad vrij hoerig in z'n antwoorden.. evenals Hemelrijk, die in een saaie van etappe zoals vandaag mij doet wegdromen naar wat voor type deze vent toch moet zijn en vanachter welk bureautje of vanuit welke luie stoel hij z'n best doet mensen zijn mening door de neus te drukken.

@ Iedereen, op mijn werk werkt de Ziggo player niet waardoor ik tot een NPO stream gedwongen ben en daarom het geneuzel van Herbert en Maarten moet aanhoren.
26-07-2018 16:46
West: iedereen onder de 30 jaar tegenwoordig downloadt dingen en kijkt (illegale) streams. Helemaal niets raars aan.
26-07-2018 16:48
@LB117: wees blij dat je op je werk mag kijken! :)

Geluid gewoon uit zetten zou ik zeggen. Of alleen de laatste 5 km, de rest is toch niet zo boeiend vandaag!
26-07-2018 16:49
@west Schelden is anders ook niet netjes

Om te reageren moet je ingelogd zijn.