Tour 2018: Volg hier de overgangsetappe naar Pau
donderdag 26 juli 2018 om 13:40 Volg in Google

Tour 2018: Volg hier de overgangsetappe naar Pau

Voordat op vrijdag weer geklommen moet worden, wacht het Tourpeloton eerst nog een relatief vlakke overgangsrit. In de 171 kilometer tussen Trie-sur-Baïse en Pau zijn geen al te lastige hindernissen opgenomen. Wordt het  een dag voor de sprinters, of blijven er aanvallers vooruit?

De start is om 13:55 en de aankomst wordt verwacht tussen 17:38 en 17:58. De NOS en Sporza beginnen om 14.10 uur met de live-uitzending. Eurosport is er vanaf 13.45 uur bij en zendt de hele koers van start tot finish uit. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing overgangsrit naar Pau (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours etappe 16

Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
154 Reacties
1 2 3 7
26-07-2018 13:54
Hoe groot is de kans dat de vluchters wegblijven? 80%?
26-07-2018 13:55
ik denk eerder 24,23%
26-07-2018 13:58
@Bertvd: Dat hangt 100% van de kopgroep af. FDJ, UAE, Trek en misschien Bahrain zijn de ploegen die gaan rijden. Als twee of drie van die ploegen een mannetje in de vlucht heeft, dan wordt het voor de vluchters, anders waarschijnlijk niet.
26-07-2018 13:59
ik zeg 50%, de resterende sprinters zien hun kans. Veel zal afhangen van de samenstelling van de kopgroep. Stel dat bijv. Stuyven(Degenkolb), Vichot(Demare) en Haussler(Colbrelli) mee zijn, dan zie ik het UAE alleen niet dichtrijden. Maar als de sprintersploegen matig vertegenworodigd zijn zullen ze wel controleren. SKY zal het iig geen moer schelen.
26-07-2018 13:59
Heerlijk, een normale etappe zonder gehype.
26-07-2018 14:00
Ojee, ik zie al veel mannetjes van FDJ en UAE op de eerste rijen.
26-07-2018 14:01
@jose

Maar waarschijnlijk wel veel klagers dat het saai is.
26-07-2018 14:04
Timo Roosen mee in de aanval? Maar ik ben bang een kleine groep met de usual suspects
26-07-2018 14:06
Keirsbulk Hayman Terpstra gelijk weggeknald
26-07-2018 14:07
Ok.. Ik zeg toch dat een vluchtersgroep voorop blijft ;)
26-07-2018 14:07
en fdjtrein voor demare vanmarcke n chasse patate
26-07-2018 14:08
Die motor zit weer lekker kort vandaag..
26-07-2018 14:09
die vanmarcke zat weer bijna in het peloton nu met oss en stuyven opnieuw
26-07-2018 14:12
de gendt probeert het, het gaat echt snoeihard daar voor, en ze werken goed samen, als grote jongens zijnde
26-07-2018 14:13
5 sterke mannen voorop, maar is dat genoeg om een sprint af te wenden?
26-07-2018 14:14
Kopgroep met echte hardrijders, die haal je niet zo maar even terug
26-07-2018 14:14
Heeft Gesink al toestemming opgehaald bij het WF-tribunaal, qua wat hij mag/moet doen vandaag voor zijn salaris?
26-07-2018 14:14
Fdj probeert koste wat kost niet meer vluchters te laten gaan.
26-07-2018 14:15
welke flandrien hebben we nog niet gehad? Naessen probeert de jump ook te maken van 13 seconden
26-07-2018 14:16
Gesink mag zich vandaag een keertje ontspannen, ondanks dat miljoenensalaris ;)
26-07-2018 14:18
het gaat gelukkig te hard voor Robert xistnc en als hij luistert naar het verstandige deel van de WF-ers spaart hij zijn beentjes voor de mooiere knechtenrol van morgen;-) en horen we vandaag niks meer van hem goed?
26-07-2018 14:21
Gesink probeerde het toch weer! Nou goed dan.. respect!! O nee het was Roosen
26-07-2018 14:21
Best leuke etappe eigenlijk. Hopen dat het geen sprint wordt
26-07-2018 14:23
Lijkt me een sprint te gaan worden ..
26-07-2018 14:23
Demare al gelost?
1 2 3 7

Om te reageren moet je ingelogd zijn.