Tour 2016: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 8 juli 2016 om 12:50 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de zevende etappe

Het peloton trekt vandaag de bergen in voor de eerste van drie ritten door de Pyreneeën. Op het programma staat vandaag onder andere de beklimming van de Col d’Aspin.

Het geel is nog altijd in het bezit van Greg Van Avermaet. Kan hij deze bergrit overleven? Het is de verwachting dat vanmiddag een nieuwe renner bovenaan in het klassement staat.

TDF16_PROFILS-ETAPE_07

Een nog altijd compleet peloton is om 13:10 uur vertrokken vanuit L’Isle-Jourdain voor een rit over 162,5 kilometer naar Lac de Payolle. Daar wordt tussen 17.07 en 17.32 de finish verwacht. Bij de NOS, Sporza en Eurosport is de rit vanaf 14.10 uur live te volgen. Bespreek hier het verloop van de etappe op WielerFlits.

Links:
Voorbeschouwing etappe 7 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 7

Livestream NOS (vanaf 14.10)

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
338 Reacties
08-07-2016 15:40
Als Porte de Tour nog wil winnen zal hij de eerste beste keer dat er een select favorietengroepje ontstaat van zo'n tien man ervandoor moeten gaan. Nu laten ze hem misschien nog gaan, in de slotweek zal hij met dezelfde achterstand geen enkele aanvalsvrijheid gaan krijgen.
08-07-2016 15:41
Kopgroep blijft gewoon weg hoor...., in ieder geval de sterke(re) mannen.....
08-07-2016 15:43
@Robbert Hoe kan je zoiets nou met stelligheid zeggen? De vluchters hebben wel een kans, maar als de Sky-trein op volle toeren draait dan is zelfs een Nibali met zijn huidige vorm kansloos. Het zal er vanaf hangen of er een ploeg van de kopmannen oorlog gaat maken.
08-07-2016 15:47
Jaizkibel2008; klopt! Is in dit geval mijn gevoel. En daarmee gaf ik wat tegengas aan diegenen -die stellig beweren- dat een klassementsrenner gaat winnen... ;-)
08-07-2016 15:50
@tokstar

Bedankt!
08-07-2016 15:50
Van de Tour site :
Team Sky's sport director Nicolas Portal explained why his team is pulling the peloton: “We aren't worried by the yellow jersey [Greg Van Avermaet]”, he said. “We're more worried because of Vincenzo Nibali being at the front. We don't want him to bounce back on GC
08-07-2016 15:52
Nibali en eventueel Gorka Izagirre hebben een kans om voorop te blijven. Maar als de groten de motor open gaan draaien wordt het nog krap.
08-07-2016 15:54
Sky is bang dat Niballi zn tovenaarskunsten weer gaat vertonen in de laatste dagen, zijn ook geschrokken van zijn verrijzenis in de giro.
08-07-2016 15:59
Ik zou Van Avermaet óók geen voorsprong willen geven van acht, negen minuten, als ik Sky was. Of welke andere ploeg met kanshebbers op de eindzege dan ook. Tuurlijk, de kans op een eindoverwinning is voor hem nihil, maar toch, maar toch....
08-07-2016 16:01
Als Sky zijnde hoef je echt niet bang te zijn voor Nibali. Ik gieloof er niks van dat hij in staat is om zowel de Giro, als de Tour in één jaar te winnen. Je moet hem natuurlijk geen tien minuten voorsprong gaan geven. Maar laat hem terugkomen tot op een minuut voorsprong en hij vormt geen enkel gevaar voor Froome.
08-07-2016 16:03
Dat gaat hard. 3'30"
08-07-2016 16:04
@Jaiz En toch moet je het risico niet nemen
08-07-2016 16:05
Apart dat Sky zo bang is voor Nibali inderdaad
08-07-2016 16:06
Kopgroep valt uit elkaar, verschil loopt ook weer op richting de vier minuten.
08-07-2016 16:08
Of de echte reden dat Sky rijdt is voor ritwinst van Froome.
08-07-2016 16:12
@leegloper Sky is nooit geïnteresseerd in ritzeges, alles staat in teken van de eindzege.

On: Waarom rijdt Lutsenko niet gewoon tempo op kop voor Nibali i.p.v. continu mee te springen? Komt de kopgroep niet ten goede.
08-07-2016 16:12
Cummings is echt een fenomeen. Wat een speciale renner.
08-07-2016 16:14
Ik heb toch het idee dat het slot van deze etappe flink gaat tegenvallen. Hopelijk probeert iemand als Bardet nog vandaag wat.
08-07-2016 16:14
Porno in de Tour.... spannender wordt het niet ;)
08-07-2016 16:19
Kom je bij de 3 e categorie beklimming tot 3.30 laat ze het weer oplopen tot 5 minuten. DOM!
08-07-2016 16:20
Wat doet zo'n martens eigenlijk daar, die heeft toch 0,0 kans in zo'n etappe?

(Ducrot zegt net dat Martens misschien Kelderman nog kan helpen.. Niet in deze etappe toch lijkt me. was er nou nog 10km plat geweest na de klim ok, maar nu?)
08-07-2016 16:22
Tja Martens, tuurlijk heeft die geen kans. Was ooit een beloftevol renner maar die periode ligt al enkele jaren achter ons.

@Ivodepivo: wat is er DOM aan die achterstand van 5 minuten ???
08-07-2016 16:22
@Dekker
Hetzelfde als van Avermaet..;)
08-07-2016 16:22
@dekker als er niemand van tlj in de kopgroep had gezeten dan was het ook niet goed geweest
08-07-2016 16:23
Het is gedaan. Cummings wint de etappe.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.