Tour 2016: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 8 juli 2016 om 12:50 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de zevende etappe

Het peloton trekt vandaag de bergen in voor de eerste van drie ritten door de Pyreneeën. Op het programma staat vandaag onder andere de beklimming van de Col d’Aspin.

Het geel is nog altijd in het bezit van Greg Van Avermaet. Kan hij deze bergrit overleven? Het is de verwachting dat vanmiddag een nieuwe renner bovenaan in het klassement staat.

TDF16_PROFILS-ETAPE_07

Een nog altijd compleet peloton is om 13:10 uur vertrokken vanuit L’Isle-Jourdain voor een rit over 162,5 kilometer naar Lac de Payolle. Daar wordt tussen 17.07 en 17.32 de finish verwacht. Bij de NOS, Sporza en Eurosport is de rit vanaf 14.10 uur live te volgen. Bespreek hier het verloop van de etappe op WielerFlits.

Links:
Voorbeschouwing etappe 7 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 7

Livestream NOS (vanaf 14.10)

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
338 Reacties
1 2 3 14
08-07-2016 12:51
Er staat kan JIJ deze bergrit overleven. Moet natuurlijk even aangepast worden:)
08-07-2016 12:54
ik denk zowieso dat de omschrijving van de vorige etappe er nog in staat , denk niet dat deze rit voor de sprinters is :)
08-07-2016 12:55
@Hunneman, dat is voor de meelezende Greg bedoeld natuurlijk
08-07-2016 12:58
Ik denk Kittel, Cav en Groenewegen.

Zonder dollen, geef de vluchters een goede kans.
08-07-2016 12:59
het stukje maakte me in de war....maar blijkt dat jullie het gewoon wat vroeg gepost hebben :) het is nu 1 uur en dus zal het complete peloton nog niet om 13:10 vertrokken zijn....
08-07-2016 12:59
@hunneman
Gaat mij vanaf de bank wel lukken denk ik ;)
08-07-2016 13:04
Dumoulin wil in de ontsnapping zitten :)
08-07-2016 13:10
Ze bedoelen waarschijnlijk of wij deze etappe kunnen overleven waar de vluchters weer 15 minuten krijgen, en in het peloton iedereen stil blijft zitten op de aspin.
08-07-2016 13:18
@Koningjesper ...ja, maar moet niet teveel moeite kosten, zegt hij erbij. Dus komt weer met de bus binnen vandaag.
08-07-2016 13:21
Onder meer Costa, Sagan en Cavendish in een kopgroep met kleine voorsprong.
08-07-2016 13:22
Het moet niet te veel moeite kosten, zegt Dumoulin. Ik zei eerder dit jaar al eens dat ik bang was dat Dumoulin zich compleet blind staart op de Olympische spelen en daardoor niet 100% rijdt in andere koersen.
08-07-2016 13:23
@robotour haha precies, ga dan niet in de ontsnapping, of je gaat er vol voor of je blijft in het peleton, hoop dat Cummings er bij zit, die zal hem wel eens leren hoe vol je er voor moet gaan
08-07-2016 13:23
Vandaag wellicht aanvallen van Cummings, Navarro, Costa en Gallopin? Dat zijn toch wel de mannen die al grote achterstand hebben en geen klassementsmannen in de ploeg hebben. (Of zou Costa moeten knechten voor Meintjes)?

Edit: Costa hoeft niet te knechten dus
08-07-2016 13:27
Weer geen LottoJumbo renner erbij
08-07-2016 13:28
Etixx haalt ze terug.
08-07-2016 13:32
32"
08-07-2016 13:33
Etixx heeft plannen.
08-07-2016 13:34
35"
08-07-2016 13:34
Kansen voor Kelderman om de witte trui te veroveren? Als hij die eenmaal heeft, zal hij toch wel iets meer aandacht aan het AK gaan geven?
08-07-2016 13:35
Want Kelderman gaat Barguil er wel even afrijden?
08-07-2016 13:37
Dus toch Pantano voorlopig. Vraag me af waarom Etixx het dicht wilt rijden
08-07-2016 13:38
Waarom niet? Barguil had het volgens mij behoorlijk lastig, eergisteren.
08-07-2016 13:38
Etixx houdt er een rare tacktiek opna. Voor wie gaan ze nu ineens rijden ? Dit hadden ze 2 dagen eerder moeten doen.
08-07-2016 13:39
Etixx achtervolgt, maar achterstand groeit.. Vertrokken? Etixx wil voor etappe gaan of Vakoc meesturen?
08-07-2016 13:39
Toch wel gek dat zelfs nu TLJ voor etappezeges rijdt ze nog steeds niet iemand mee hebben in de vlucht.
1 2 3 14

Om te reageren moet je ingelogd zijn.