Tour 2016: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 8 juli 2016 om 12:50 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de zevende etappe

Het peloton trekt vandaag de bergen in voor de eerste van drie ritten door de Pyreneeën. Op het programma staat vandaag onder andere de beklimming van de Col d’Aspin.

Het geel is nog altijd in het bezit van Greg Van Avermaet. Kan hij deze bergrit overleven? Het is de verwachting dat vanmiddag een nieuwe renner bovenaan in het klassement staat.

TDF16_PROFILS-ETAPE_07

Een nog altijd compleet peloton is om 13:10 uur vertrokken vanuit L’Isle-Jourdain voor een rit over 162,5 kilometer naar Lac de Payolle. Daar wordt tussen 17.07 en 17.32 de finish verwacht. Bij de NOS, Sporza en Eurosport is de rit vanaf 14.10 uur live te volgen. Bespreek hier het verloop van de etappe op WielerFlits.

Links:
Voorbeschouwing etappe 7 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 7

Livestream NOS (vanaf 14.10)

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
338 Reacties
1 6 7 8 9 10 14
08-07-2016 15:10
@klootje
Haha, ja. Nee, jij bent de verstandige jongen die overal boven staat ;)

Je bent vaak zo negatief. Nergens voor nodig, toch? Geniet wat meer van de dingen joh!
08-07-2016 15:11
@ Christidoc. Ik denk dat Greg nog een dag extra geel houdt( na weekend zelfs) vooral omdat Sky daar ook belang bij heeft. BMC vindt dat ook vanzelf ook wel prima, die hoeven zijn gele trui niet te verdedigen ( want toch kansloos)
Dus welke ploeg gaat Greg uit het geel rijden . Movistar? FDJ ? Tinkoff ?
08-07-2016 15:11
Warmtecamera.
08-07-2016 15:12
Wel een schitterende move van Greg. Hij houdt geel en BMC kan het een dagje rustig aan doen. Hoe vaak zie je dat tijdens de tour?

Fijn ook voor Teejay.

Edit: ik zie dat ze bij Sporza precies hetzelfde hebben geconcludeerd
08-07-2016 15:12
Fdj zal ook moeten rijden, anders dag weggegooid, kunnen zij zich niet veroorloven
08-07-2016 15:13
Hoe veel bergpunten zijn er eigenlijk te verdienen op een berg van 1e categorie? Krijgen we wellicht ook een nieuwe bollentrui drager na vandaag.
08-07-2016 15:13
Dit bericht is verwijderd
08-07-2016 15:13
Hoe komen mensen erbij dat Nibali dit wel even gaat winnen? Die was totaal niet goed 's anderdaags. Een groep met een hoop erkende vluchters/afmakers. Wat mij betreft zijn dit de gevaarlijkste mannen.

Vassil Kiryienka (Sky), [b]Gorka Izagirre (Movistar)[/b], [b]Vincenzo Nibali[/b] and Alexey Lutsenko (Astana), Jan Bakelants and [b]Alexis Vuillermoz[/b] (AG2R-La Mondiale), Paul Martens (LottoNL-Jumbo), Fabian Cancellara and Jasper Stuyven (Trek-Segafredo), Oliver Naesen (IAMCycling), Matti Breschel, Alex Howes and Sebastian Langeveld (Cannondale-Drapac), Greg Van Avermaet (BMC), [b]Stephen Cummings [/b](Dimension Data), Simon Geschke (Giant-Alpecin), Paul Voss (Bora-Argon 18), [b]Kristijan Durasek[/b] (Lampre-Merida), Angel Vicioso (Katusha), Jurgen Roelandts (Lotto-Soudal), Sylvain Chavanel and Antoine Duchesne (Direct Energie), Tony Martin (Etixx-Quick Step), [b]Dani Navarro[/b], Borut Bozic and Luis Angel Maté (Cofidis), Daryl Impey (Orica-BikeExchange) and Pierre-Luc Périchon (Fortuneo-Vital Concept)
08-07-2016 15:13
Gaat wel hard nu. Peloton op een lint.
08-07-2016 15:14
Het blijft tussen de 5:30-5:45.
08-07-2016 15:15
Waarom zit Lotto zo ver voorin (en gegroepeerd) hahah
08-07-2016 15:17
Poels zo te zien de laatste man voor Froome vandaag.
08-07-2016 15:18
Ik had het idee dat Nibali het wel een tikkie liet lopen, maar hij is zeker niet de enige die kan winnen nee.
08-07-2016 15:20
Als ze echt willen gaan ze aan bijna 24 omhoog, half uurtje dus tegen de mindere aan 20, zes min verschil, de vraag is of ze al willen.
08-07-2016 15:23
Die luchtballon is er gloeiend bij op de warmtecamera.
08-07-2016 15:24
@RV

Voor Sky maakt het nauwelijks uit of ze geel hebben of niet, ze rijden toch wel op kop. Ze zullen vast niet zo veel om GvA geven maar ze willen wel de wedstrijd hard maken voor de andere klassementsrenners. en GvA verliest dan zijn trui.
08-07-2016 15:24
@klootje
Ik heb volgens mij nauwelijks op je gereageerd de laatste weken. Dus ik weet eigenlijk niet waar je het over hebt. Ik heb ook geen problemen met je o.i.d.

Ik vind alleen je post wat kil en zuur. De wielersport teert nu eenmaal voor een deel op de exploten van een Pantani. Is het gebruik van doping dan zo ontzettend belangrijk? Ik vind het altijd leuk als er weer een filmpje opduikt van een Pantani of Jimenez.
08-07-2016 15:29
We zullen hem gaan missen als hij uit het wielrennen stapt ;)
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Tour/1.2708484
08-07-2016 15:31
Leuke move van Greg, maar hij gaat op deze manier zeker de trui verliezen. Peloton gaat met zo'n kleine achterstand de vluchters nog terughalen en dan zal Greg er zeker doorzakken.
08-07-2016 15:32
Hoe is de tijdrit van Greg eigenlijk?
08-07-2016 15:32
Asmin is vroeg genoeg voor Tom om zijn benen te testen, kopgroep redt t toch niet met menig stoorzender.
08-07-2016 15:33
Dit gat wordt wel dicht gereden. Leuk, waarschijnlijk de eerste etappe waarin een klassementsman gaat winnen!
08-07-2016 15:34
Dit bericht is verwijderd
08-07-2016 15:37
@koningjesper
Niet zo goed hoor. Alleen z'n proloog is redelijk goed.
08-07-2016 15:38
Kelderman gaat straks.. :P
1 6 7 8 9 10 14

Om te reageren moet je ingelogd zijn.