Tour 2016: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 8 juli 2016 om 12:50 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de zevende etappe

Het peloton trekt vandaag de bergen in voor de eerste van drie ritten door de Pyreneeën. Op het programma staat vandaag onder andere de beklimming van de Col d’Aspin.

Het geel is nog altijd in het bezit van Greg Van Avermaet. Kan hij deze bergrit overleven? Het is de verwachting dat vanmiddag een nieuwe renner bovenaan in het klassement staat.

TDF16_PROFILS-ETAPE_07

Een nog altijd compleet peloton is om 13:10 uur vertrokken vanuit L’Isle-Jourdain voor een rit over 162,5 kilometer naar Lac de Payolle. Daar wordt tussen 17.07 en 17.32 de finish verwacht. Bij de NOS, Sporza en Eurosport is de rit vanaf 14.10 uur live te volgen. Bespreek hier het verloop van de etappe op WielerFlits.

Links:
Voorbeschouwing etappe 7 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 7

Livestream NOS (vanaf 14.10)

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
338 Reacties
1 5 6 7 8 9 14
08-07-2016 14:51
Dit is wel een beetje anti reclame, totaal geen strijd om het geel op deze manier.
08-07-2016 14:52
Nibali gaat de overwinning pakken vandaag
08-07-2016 14:53
@wheely
Ik vind het eigenlijk net heel interessant zo!
08-07-2016 14:54
Hoera Duchesne is mee!
08-07-2016 14:55
Wat had die man achterop de motor? Een warmtecamera?
08-07-2016 14:55
Hadden jullie de favorieten voor het geel dan nu al willen zien koersen?
08-07-2016 14:56
Dit gaat toch een fantastische etappe worden. eerste uur superhard gereden. Een te grote kopgroep me teveel belangen. dagzege/ Bollentrui een klassement redden . En Greg houdt geel tot na dit weekend. ( Sky heeft daar ook alle belang bij )
08-07-2016 14:56
Leuk dat van Avermaet dit doet. Ik deel wel de mening van Wheely hoe kun je iemand in de gele trui nu zomaar 6 minuten geven.
08-07-2016 14:56
Maar Van Avermaet doet toch niet onder voor iemand als Voeckler en die had slechts 4 minuten voorsprong op de grote mannen en hield het tot vlak voor Parijs uit. Als hij vandaag nog eens 5 minuten mag pakken zie ik hem heel erg lang de gele trui vast houden. Je kan wel kijken naar het verleden waar Van Avermaet vaak vele minuten per bergrit verloor, maar de situatie ligt nu anders. De pure klasse die hij heeft zorgt ervoor dat hij zeker niet teveel hoeft te verliezen per bergrit. Dat zag je in de rit door het Central Massif, vanaf dat hij wegreed bij De Gendt verloor hij bijna tot niks ten opzichte van de groep der favorieten. Pereiro Sio heeft ook een tour gewonnen.
08-07-2016 14:57
De winnaar zit vooraan. IK denk Nibali
08-07-2016 14:58
@ Wheely, ik word tot nu toe ook niet heel erg warm van deze Tour. Het liefst heb ik meer strijd tussen de favorieten. Iedereen zit nu een beetje naar elkaar te kijken en doet vooral moeite om zo min mogelijk energie te verspillen (met de wandeletappe eigenlijk als dieptepunt).
08-07-2016 14:59
@tokstar
Interessant? Eenvoudige overwinning voor nibali op deze manier.....
08-07-2016 14:59
je kan nog stemmen op de poll of van Avermaet na vandaag nog steeds de gele trui heeft. ik heb dan maar op ja gestemd, lol.
08-07-2016 14:59
@Tokstar
Het is een keer iets anders, dat wel. Ik ben ook wel benieuwd waar dit naar toe gaat. Zelf had ik gehoopt dat een Valverde of een Mollema een gooi naar het geel gingen doen vandaag. (Kan nog natuurlijk)
08-07-2016 14:59
Heel deze tour is anti reclame voor het wielrennen. Eigenlijk is de tour in het algemeen anti reclame voor het wielrennen.
08-07-2016 14:59
Kijk de etappes van de komende twee dagen eens jongens. Onmogelijk dat Van Avermaet daar het geel houdt, ook al heeft hij 10 minuten voorsprong.
08-07-2016 15:00
Het is nog een dikke 80 km en ze hebben een kleine 6 minuten voorsprong. Er kan nog van alles gebeuren. Veel te vroeg om te zeggen of de winnaar in de kopgroep zit..
08-07-2016 15:00
Meeste renners in de kopgroep kansloos voor de etappezege. Nibali gaat hier goede zaken doen denk ik.
08-07-2016 15:02
@sven241
Precies dar houd die nooit vol al denkt Elrio daar anders over haha
08-07-2016 15:02
Een voorsprong van ruim 5 minuten. Normaal gesproken maak je dit op die ene beklimming niet goed op een man als Nibali. Mits hij in goede doen is, zou hij vandaag de etappe moeten kunnen pakken.
08-07-2016 15:04
@beskes
Voor geel bedoel ik he. Benieuwd hoe de andere ploegen hier op reageren.
08-07-2016 15:05
Wat gaan hier veel mensen er makkelijk van uit dat GvA wel even het geel houdt. Sommigen maken er gelijk het weekend van. Het peleton is het nu kort aan het houden. GvA verliest vandaag zeker al tijd op de klassementsmannen. Als hij vandaag de trui houd is hij die morgen kwijt.
08-07-2016 15:06
Ik zie Movistar het wel controleren, Gorka is niet voor niets meegestuurd, daar moet Quintana nog wel bij kunnen komen op de Aspin, anders heeft hij er niets aan.
08-07-2016 15:06
Movistar heeft ook plannen vandaag en wil het gat niet te groot laten worden....
08-07-2016 15:08
Wat een rust trouwens op de NOS.
1 5 6 7 8 9 14

Om te reageren moet je ingelogd zijn.