Tour 2016: Volg hier de elfde etappe
woensdag 13 juli 2016 om 13:20 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de elfde etappe

Het peloton begint vandaag aan de elfde etappe van de Tour de France. Het lijkt een dag voor sprinters te gaan worden, maar de wind zou roet in het eten kunnen gooien.

Het gaat namelijk hard waaien als we de weersvoorspellingen mogen geloven. Als de wind de goede kant op staat, zou dat voor waaiers kunnen zorgen. De klassementsploegen moeten dus attent koersen op weg naar Montpellier. Dat gaat waarschijnlijk een nerveuze koers opleveren.

De wedstrijd gaat om 13:35 van start en eindigt naar verwachting tussen 17:22 en 17:42. Eurosport, de NOS en Sporza beginnen vanaf 14:10 met de uitzending. Bespreek hier het koersverloop.

Links
Voorbeschouwing etappe 11 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 11

Livestream NOS (vanaf 14.10 uur)

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Live Tracker (Kijk welke renner waar rijdt)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
289 Reacties
1 6 7 8 9 10 12
13-07-2016 16:06
Valpartij Movistar. Majka en nog een Tinkoff ook gevallen.
13-07-2016 16:07
Vichot of Groenewegen achter de valpartij
13-07-2016 16:07
Groenewegen ging soepel langs Majka gelukkig.
13-07-2016 16:08
Dylan nu ineens gewoon vooraan?
13-07-2016 16:08
Groenewegen is weer opgeschoven, zat net voor de valpartij.
13-07-2016 16:08
Lekker die motor zo middenin het peloton.
13-07-2016 16:08
Zolang er geen klassementsrenner verzaakt of anderszins afhaakt, zal het steeds terug stil vallen. Relatief althans. De suspense is oneindig.

Peloton nu nog 100+ man groot door die valpartij. Dan moet er een 'naam' ontbreken, wet van de grote getallen.
13-07-2016 16:08
Lj goed vertegenwoordigd dit is echt een grote kans voor groenewegen!
13-07-2016 16:09
Volgens Ducrot en Dijkstra is Quintana al 20x gelost en 3x gevallen.
13-07-2016 16:09
Hele tijd al volgens mij hoor, die achterin zit is Vichot ;)
13-07-2016 16:10
Dylan reed net voor de val, vichot erachter. Rood wit blauw en blauw wit rood moet je trouwens toch wel kunnen herkennen ;)
13-07-2016 16:11
@Jeje: het zal wel met mijn dyslectie te maken hebben dat ik de twee shirtjes door elkaar haal ;)
13-07-2016 16:11
Kittel is nog niet genoemd vandaag.
13-07-2016 16:12
Mijn god, krijgt Herbert nog 50 euro van Quintana ofzo? Die houdt m aardig in de smiezen.
13-07-2016 16:12
Lotto-Jumbo zou toch wat meer gegroepeerd moeten gaan rijden.
13-07-2016 16:13
Na de sprint meteen het stadje uit?
13-07-2016 16:14
@maklukzat
En er dan gegroepeerd afwaaien.
13-07-2016 16:15
Waarom gegroepeerd rijden? Als er eentje valt of lost, valt je hele team. Waaierrijden is toch merendeels ieder voor zich.
13-07-2016 16:16
Tweede peloton op een minuut ongeveer.
13-07-2016 16:16
Lekker consequent...

[quote]martini151 - 13 juli 2016 om 15:56 - Bewerkt op 13 juli 2016 om 15:57
Groenewegen zit echt veel en veel te ver nu. Nog achter Meintjes. En het vreemde vind ik dat hij alleen zit.[/quote]

[quote]martini151 - 13 juli 2016 om 16:15
Waarom gegroepeerd rijden? Als er eentje valt of lost, valt je hele team. Waaierrijden is toch merendeels ieder voor zich.[/quote]
13-07-2016 16:17
Wat mij altijd weer opvalt is dat geneuzel over een relatief onbeduidend team als TLJ. Natuurlijk zijn ze Nederlands maar so what. Laat ze lekker koers maken of alles verkloten. Wie scheelt het wat zou ik zeggen.

Ik krijg van zulke etappes altijd de tranen in mijn ogen. Klasbakken van alle disciplines verenigen zich en dat maakt het zo mooi. Klassementsrenners, de Cancellara's en zo'n Tosatto... ja dat maakt me echt week! Super.
13-07-2016 16:18
@maklukzat mijn opmerking overdrijven is ook een vak. Leuk dat lotto vooraan meedoet, maar de logica ontbreekt mij. Thats all
13-07-2016 16:18
@martini151 En waarom zou team Sky dat dan wel doen ?
13-07-2016 16:19
als die 5 lotto's elkaar nu even gaan opzoeken
13-07-2016 16:20
Kelderman van fiets gewisseld? Tracker geeft hem op 31 minuten achterstand.
1 6 7 8 9 10 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.