Tour 2016: Volg hier de elfde etappe
woensdag 13 juli 2016 om 13:20 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de elfde etappe

Het peloton begint vandaag aan de elfde etappe van de Tour de France. Het lijkt een dag voor sprinters te gaan worden, maar de wind zou roet in het eten kunnen gooien.

Het gaat namelijk hard waaien als we de weersvoorspellingen mogen geloven. Als de wind de goede kant op staat, zou dat voor waaiers kunnen zorgen. De klassementsploegen moeten dus attent koersen op weg naar Montpellier. Dat gaat waarschijnlijk een nerveuze koers opleveren.

De wedstrijd gaat om 13:35 van start en eindigt naar verwachting tussen 17:22 en 17:42. Eurosport, de NOS en Sporza beginnen vanaf 14:10 met de uitzending. Bespreek hier het koersverloop.

Links
Voorbeschouwing etappe 11 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 11

Livestream NOS (vanaf 14.10 uur)

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Live Tracker (Kijk welke renner waar rijdt)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
289 Reacties
13-07-2016 16:44
Tinkoff!!!!
13-07-2016 16:44
Volgtopic valt ook meteen helemaal stil. ;)
13-07-2016 16:48
Volgens Zonneveld straks een stuk met wind opzij. Tinkoff nog eens proberen?
13-07-2016 16:51
Groenewegen heel ver van achter...
13-07-2016 16:52
Doe mij maar wandel etappes. Ik word hier bloednerveus van en had de hele dag geen overzicht wie waar zit.
13-07-2016 16:53
Spektakel uitgebleven. Het had wel gekund. Nu alleen die sprint nog.
13-07-2016 16:54
[i]Edit redactie: Inderdaad off topic[/i]
13-07-2016 16:56
@TeamNL, die kon je natuurlijk van mijlenver zien aankomen, er zijn echt achterlijk veel vakantieparken in Nederland.

Maar kan zeker invloed hebben op het bestaan van de ploeg. En dan met name met verlenging van de sponsoring.
13-07-2016 16:57
Groenewegen erg ver naar achteren nu op 16km. Dat is niet slim.
13-07-2016 16:58
Weer een etappe waar niks gebeurt.
13-07-2016 16:59
@grootverzet
Aardig wat spektakel volgens mij. Het levert alleen bijna niemand tijdverlies op .
13-07-2016 17:00
Daar gaan ze weer!
13-07-2016 17:00
Het breekt. Groenewegen en Kelderman lossen.

Edit: Zijn terug aangesloten. Froome met Sagan mee.
13-07-2016 17:01
Froome? gaat die mee sprinten soms ?
13-07-2016 17:01
Joehoe!!
13-07-2016 17:01
@grootverzet
Daar heb je je spektakel ;)
13-07-2016 17:02
Wat een coupe hahahahaha.
13-07-2016 17:02
Movistar helemaal weg
13-07-2016 17:02
Jammer dat Bauke niet meezit.
13-07-2016 17:03
Geweldige actie!
13-07-2016 17:03
Dit is wel mooi zeg wat een heerlijke renner die Sagan!
13-07-2016 17:03
Sjongejonge die Sagan.

En Froome bewijst toch wel weer de beste renner te zijn.
13-07-2016 17:03
Dit is Gers zeg!!
13-07-2016 17:03
Heerlijk van Froome!! Toch een veel completere / betere wielrenner dan Quintana hoor.
13-07-2016 17:03
Geen gezeik meer over Froome denk ik. Wow. Eerst die afdaling. Nu dit.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.