Tour 2015: Volg hier de derde etappe
maandag 6 juli 2015 om 12:55 Volg in Google

Tour 2015: Volg hier de derde etappe

Met Fabian Cancellara in het geel trekt de Tourkaravaan vandaag door België. De etappe is bijna 160 kilometer lang; Antwerpen is de startplaats, Huy de finishplaats. Onderweg zijn de eerste bergpunten van deze Tour de France te verkrijgen, en ook de aankomst is bergop, dus er valt – naast een rit en een gele trui – nog een prijs te winnen. De top-3 van het klassement staat binnen zes seconden van elkaar. Wie zegeviert op die dekselse Muur van Huy? En wie mag na vandaag de gele trui aantrekken? Volg het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Om 13.10 uur vertrekken de renners uit de Belgische havenstad om in zuidoostelijke richting te rijden richting de Ardennen. Daar wordt op de Muur van Huy tussen 17.08 en 17.27 uur de finish verwacht.

De etappe zal in zijn geheel uitgezonden worden. De NOS (NPO1), Sporza en Eurosport zullen vanaf 13.05 uur erbij zijn. Het Belgische Sporza zal beginnen op Canvas, vanaf 13.30 uur is de koers te zien op één. Het Duitse ARD komt om 16.05 uur met livebeelden.

Links
Voorbeschouwing: Etappe 3

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (AD)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Livestream vanaf 13.05 uur (NPO)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
698 Reacties
1 4 5 6 7 8 28
06-07-2015 15:35
Ik kijk sowieso tegenwoordig het Tour praatprogramma op 7, met Planckaert en Boogerd 2 gepassioneerde analisten die het hart op de tong hebben en bovendien weten waar ze over praten.
Dat vind ik veel prettiger kijken dan het nogal tamme koffietijd programma op de NPO....
06-07-2015 15:35
Ach, ik zou het wel grappig vinden als Brammetje Tankink commentator zou worden. Hopelijk dat ik er dan nog wat van volg :)
06-07-2015 15:35
@8.6 , dit is een koers, maar waar is de koers? Ik kan de koers niet vinden, alleen 194 kletsende mannen op een fiets die breeduit over de weg achter 4 andere mannen op een fiets aan rijden....
06-07-2015 15:37
Al die LTJ renners nemen altijd maar het woord ''proberen'' in de mond. Het zou ze sieren als ze gewoon zouden zeggen dat ze het gaan ''doen''.
06-07-2015 15:37
Het probleem bij de NOS is dat ze geen echte wielerman in de gelederen hebben die daar de kar kan trekken. Het wielercultuurtje is toch iets op zich. Misschien moeten ze Herman de Schermman er maar opzetten.
06-07-2015 15:37
@Daan
Touché!
06-07-2015 15:39
@ Daan
laat die Fillemon maar lekker programma's als spuiten en slikken presenteren, hij heeft ook niet echt een fijne stem
06-07-2015 15:39
Precies Wielerfan1987. Daarom is Zonneveld wel een toevoeging voor die altijd brave NOS
06-07-2015 15:40
Die verslaggever bij Tour du Jour is ook een ramp. Gewoon niet leuk om naar te kijken/luisteren.
06-07-2015 15:41
@ Daan:
lol :)
06-07-2015 15:43
Voor degene die een volgtopic willen:
De 4 koplopers hebben nog 0:59 op het peloton met nog 70,1 km te gaan.
06-07-2015 15:43
Daan: Helemaal gelijk, daarom is de giro leuker.

Ik denk dat het 15 km voor de Côte d'Ereffe gaat beginnen, eerst versnellen, dan (aan)vallen en achtervolgen...
06-07-2015 15:43
Dit bericht is verwijderd
06-07-2015 15:44
Nou hopen dat ze de kopgroep gaan pakken. Wordt het misschien nog leuk
06-07-2015 15:44
Nog een minuutje voorsprong voor het kwartet voorop.
[b]Koersinformatie, speciaal voor 8.6 :)[/b]
06-07-2015 15:44
Kelderman rijdt opvallend achterin met zn ploegmaten
06-07-2015 15:46
Morgen praten we weer heel anders..
06-07-2015 15:46
Wat waren de Nederlandse etappes toch geweldig om te zien! (vergeleken met dit) maar ik denk dat het aan het eind van vandaag ook weer spannen wordt!
06-07-2015 15:48
Ach Thijs Zonneveld, ik ben me steeds meer aan hem te storen. Waarom nu dit verhaaltje en niet aan het begin van het jaar? Hij wil de sport vernieuwen, maar heeft geen idee hoe. En hij weet eigenlijk ook niet waarom. Alles is gevaarlijk, dunne kleertjes, dunne fietsjes, dunne armpjes, paaltjes, rotondes, bergen, lange etappes, korte etappes, teveel renners in het peloton, maar het liefst mag het wel windkracht 6 waaien zodat er waaiers ontstaan. Etc.

Heeft een onprettig stemgeluid en komt nogal als een zeikerd over op TV. Ik heb liever wat meer enthousiasme zoals Eddy Planckaert of die Engelse eurosport commentator.

Iets meer passie, iets meer hart voor de sport ipv alles afkraken onder het mom van de grote kenner te zijn.
06-07-2015 15:48
@Stelvio-fan ik was eerder :p.

Het zou me niet verbazen als ze allemaal 30 km lang niks lopen te doen en dan gezamenlijk een plaspauze nemen en even tijd maken voor een picknick, kan Hansen ook even bijkomen.
06-07-2015 15:48
25 seconden voorsprong nog, Pauwels wilde graag de bergtrui, maar dat zal wel moeilijk worden!
06-07-2015 15:49
Geef mij maar gewoon Stephens, Loyd en Richardson van GCN :).
06-07-2015 15:50
Zeer positief, Daan :P
Er wordt nu wel behoorlijk doorgefietst, aan de hoofden in het peloton te zien...
06-07-2015 15:51
Haha waanzinnig! Er is één dag een saaie aanloop en er wordt meteen weer gezeken (correctie: dat valt mee; geklaagd) dat het saai is.

Het kan niet altijd raak zijn hè liefhebbers! :)

Gelukkig ook maar trouwens, want dan zou er helemaal geen leven meer overblijven naast het wielrennen kijken.
06-07-2015 15:51
[quote]Rik1994 - 6 juli 2015 om 15:44
Kelderman rijdt opvallend achterin met zn ploegmaten[/quote]
Zal jezelf op minuten laten rijden, zodat je bij de eerste berg in een kopgroep 'mag' zitten, plan B zijn?
1 4 5 6 7 8 28

Om te reageren moet je ingelogd zijn.