Tour 2015: Volg hier de derde etappe
Met Fabian Cancellara in het geel trekt de Tourkaravaan vandaag door België. De etappe is bijna 160 kilometer lang; Antwerpen is de startplaats, Huy de finishplaats. Onderweg zijn de eerste bergpunten van deze Tour de France te verkrijgen, en ook de aankomst is bergop, dus er valt – naast een rit en een gele trui – nog een prijs te winnen. De top-3 van het klassement staat binnen zes seconden van elkaar. Wie zegeviert op die dekselse Muur van Huy? En wie mag na vandaag de gele trui aantrekken? Volg het verloop van de etappe hier op WielerFlits.
Om 13.10 uur vertrekken de renners uit de Belgische havenstad om in zuidoostelijke richting te rijden richting de Ardennen. Daar wordt op de Muur van Huy tussen 17.08 en 17.27 uur de finish verwacht.
De etappe zal in zijn geheel uitgezonden worden. De NOS (NPO1), Sporza en Eurosport zullen vanaf 13.05 uur erbij zijn. Het Belgische Sporza zal beginnen op Canvas, vanaf 13.30 uur is de koers te zien op één. Het Duitse ARD komt om 16.05 uur met livebeelden.

Links
Voorbeschouwing: Etappe 3
Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours
Liveticker (NOS)
Liveticker (AD)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Livestream vanaf 13.05 uur (NPO)
Ik vermoed dat onze Romans Vainsteins vooral heel jaloers is op Thijs, omdat die wel leesbare epistels op papier krijgt, inhoudelijk punten aan het licht brengt en geen kwaliteit met kwantiteit hoeft te compenseren.
ON (dat kan immers gewoon in dezelfde post): als Valverde zich kan focussen, gaat hij idd gewoon winnen. Maar ik vond hem afgelopen dagen allerminst scherp.[/quote]
Iets met spijker en kop...... Mooi verwoord.
Ontopic: Ik denk ook dat Valverde prima en in orde is en "gewoon" wint. Verwacht daarnaast niet dat Dumoulin Cancellara zomaar op een 5 tal secondes zet in deze etappe. Hoop het natuurlijk wel!
Maar, dat maakt nog steeds weinig uit. Want als je je als ploeg er met je volle verstand (hoewel, Vino...) bij aansluit dien je je te houden aan de afspraken die je zelf nota bene deels hebt gemaakt. En wat Zonneveld laatst op tv zei over de gemakszucht waarmee Astana het nu weer aan zijn laars lapt, en dus écht niets met de geloofwaardigheid van het wielrennen op heeft, dat was zeer treffend.
Dat Romans het daar niet mee eens is dat wist ik al voordat Zonneveld überhaupt zijn mond open trok, want het maakt helemaal niet uit wat ie zegt.. het kan alleen maar zo zijn dat RV het er niet mee eens is ;) En +1 voor xistnc haha
Tinkoff-Saxo directeur sportif Sean Yates told letour.com this morning: “The number one goal is [for Alberto Contador] to stay out of trouble. It was also the number one goal yesterday but we just managed to find ourselves in the right position to work with Quick Step. I wouldn't say there was a plan but yes, we have a bunch of experienced riders who know how to manage that sort of situation. Today, it's not up to us to dictate the race. I'm not saying that Alberto is going to ride conservatively. You don't ride conservatively on the Mur de Huy with riders like Froome, Quintana or Nibali by your side. But for sure guys like Nibali, who missed out yesterday will be eager to make amends. Do I expect one of the big guys to win the stage? Well, you have guys like Valverde who already won Flèche Wallonne and holds the record for Mur de Huy, he must be a favourite today. Purito Rodriguez also won Flèche. I wouldn't count out riders like Peter Sagan because it's a reasonably short climb at 2.5 kms and if he has the legs he had yesterday in the sprint, you can't rule him out in spite of his weight. The same applies to Fabian.”
Inderdaad, dat dacht ik gisteren ook toen onder andere jij tekeer ging tegen de trollen... ;)
Precies wat ik hier al enkele keren geschreven heb. Hoe komt men erbij dat TLJ met 4 kopmannen gestart is? Dat is door TLJ nooit gezegd en compleet uit de duim gezogen.
Vandaag trouwens een typische touretappe... 20 seconden na de start weet je dat je de volgende 125 kilometer naar hetzelfde beeld gaat kijken.
Je hebt helemaal gelijk. Uren naar hetzelfde kijken. Maar dat is juist zo tof. Dit is wel de Tour. Uren luisteren naar gekeuvel van de commentatoren. Het grote verschil is natuurlijk de stress zometeen in het peloton.
@ Daan. Hoe was je bezoek aan de tour ? Heb je vlag niet gezien.