Tour 2015: Volg hier de derde etappe
maandag 6 juli 2015 om 12:55 Volg in Google

Tour 2015: Volg hier de derde etappe

Met Fabian Cancellara in het geel trekt de Tourkaravaan vandaag door België. De etappe is bijna 160 kilometer lang; Antwerpen is de startplaats, Huy de finishplaats. Onderweg zijn de eerste bergpunten van deze Tour de France te verkrijgen, en ook de aankomst is bergop, dus er valt – naast een rit en een gele trui – nog een prijs te winnen. De top-3 van het klassement staat binnen zes seconden van elkaar. Wie zegeviert op die dekselse Muur van Huy? En wie mag na vandaag de gele trui aantrekken? Volg het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Om 13.10 uur vertrekken de renners uit de Belgische havenstad om in zuidoostelijke richting te rijden richting de Ardennen. Daar wordt op de Muur van Huy tussen 17.08 en 17.27 uur de finish verwacht.

De etappe zal in zijn geheel uitgezonden worden. De NOS (NPO1), Sporza en Eurosport zullen vanaf 13.05 uur erbij zijn. Het Belgische Sporza zal beginnen op Canvas, vanaf 13.30 uur is de koers te zien op één. Het Duitse ARD komt om 16.05 uur met livebeelden.

Links
Voorbeschouwing: Etappe 3

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (AD)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Livestream vanaf 13.05 uur (NPO)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
698 Reacties
06-07-2015 17:02
En renners wringen gewoon door voor hun plekjes op de eerste rij. Dat maakt het steeds zo gevaarlijk...
06-07-2015 17:02
Cancellara is het geel officieel kwijt in denk ik zijn allerlaatste Touretappe.
06-07-2015 17:02
@Sven241, 100% zeker ook Rui Costa
06-07-2015 17:03
Zozo LTJ, petje af.
06-07-2015 17:03
Ze reden tegen de 80 km/h volgens de motorrijder bij Sporza.
06-07-2015 17:03
@Sven ik weet niet wie die Katusha renner was die een salto maakte?
06-07-2015 17:04
Gesink alweer alleen..
06-07-2015 17:04
Ten Dan ook schouder uit de kom gehad. Schouder schoot weer terug.
06-07-2015 17:04
Haller en naar verluidt ook Kristoff erbij.
06-07-2015 17:04
@TeamNL ga nu niet zo bijdehand doen daan heeft volkomen gelijk en bepaald helemaal niks hij zegt wat hij ervan vind.
06-07-2015 17:04
@Sven
Langeveld zit ook in dat groepje.
06-07-2015 17:04
Gesink echt makkelijk aan het fietsen en nog niet aan het ''werken''
06-07-2015 17:04
@sven241 Kelderman leek niet heel hard te vallen maar na de valpartijen van gister heeft dat wel een zware impact.
06-07-2015 17:05
Mollema en Gesink attent vooraan. Dan Martin nog niet in beeld gezien, dat is een goed teken heb ik het idee (geen valpartij).
06-07-2015 17:05
Je vraagt je ook af waar die Martens is... Dit is zijn terrein.
06-07-2015 17:06
Leezer en van Emden lossen. Kelderman heb ik nog niet zien lossen.
06-07-2015 17:06
@Namredlek
Nee hoor, er zit nog een mannetje achter hem. Niet zo zeuren..
06-07-2015 17:06
Trainee, dat was Kozontchuk
06-07-2015 17:06
een ruime 10 jaar geleden had je ene wielrensite.nl geloof ik en daar werd altijd denigrerend gedaan tegenover colombianen want zij konden niet sturen en zaten er altijd bij, 10 jaar later heb je kelderman,tendam en dat soort types, maar dat is natuurlijk pech. vallen hoort erbij, nibali zit er bijna nooit bij... waarom? omdat die geluk heeft? laat me niet lachen... geweldige stuurman, kijk alleen zijn afdalingen. sturen hoort er gewoon eenmaal bij. het is niet voor niets dat altijd dezelfde erbij liggen. misschien gaat kelderman nog veel vaker vallen de komende jaren... ik hoop het niet voor hem, maar denk het eerlijk gezegd wel
06-07-2015 17:07
Dit bericht is verwijderd
06-07-2015 17:07
Waarom zou Thomas niet het geel kunnen overnemen?
06-07-2015 17:07
@nickdt van Emden en Leezer hebben hun werk gedaan.
06-07-2015 17:08
nibali is gisteren gevallen :)
06-07-2015 17:08
Ja, weet ik. Zeg alleen dat ze lossen. Is ook logisch op dit terrein.
06-07-2015 17:08
@cunego
Nibali lag er gisteren bij. Contador en Froome lagen er vorig jaar steeds bij. Cancellara zal dan ook wel niet kunnen sturen, want die lag er ook bij net evenals Dumoulin..
Klets toch niet zo raar!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.