Tour 2015: Volg hier de derde etappe
maandag 6 juli 2015 om 12:55 Volg in Google

Tour 2015: Volg hier de derde etappe

Met Fabian Cancellara in het geel trekt de Tourkaravaan vandaag door België. De etappe is bijna 160 kilometer lang; Antwerpen is de startplaats, Huy de finishplaats. Onderweg zijn de eerste bergpunten van deze Tour de France te verkrijgen, en ook de aankomst is bergop, dus er valt – naast een rit en een gele trui – nog een prijs te winnen. De top-3 van het klassement staat binnen zes seconden van elkaar. Wie zegeviert op die dekselse Muur van Huy? En wie mag na vandaag de gele trui aantrekken? Volg het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Om 13.10 uur vertrekken de renners uit de Belgische havenstad om in zuidoostelijke richting te rijden richting de Ardennen. Daar wordt op de Muur van Huy tussen 17.08 en 17.27 uur de finish verwacht.

De etappe zal in zijn geheel uitgezonden worden. De NOS (NPO1), Sporza en Eurosport zullen vanaf 13.05 uur erbij zijn. Het Belgische Sporza zal beginnen op Canvas, vanaf 13.30 uur is de koers te zien op één. Het Duitse ARD komt om 16.05 uur met livebeelden.

Links
Voorbeschouwing: Etappe 3

Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (AD)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Livestream vanaf 13.05 uur (NPO)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
698 Reacties
06-07-2015 16:53
Gerrans eerste renner uit m'n poule die uitvalt. Zo veel pech het laatste jaar.
06-07-2015 16:53
Kans op top 3 voor Mollema?
06-07-2015 16:53
Uitslag tussensprint:
Greipel 1.
Degenkolb 2.
Bouhanni 3.
Coquard 4.
Cavendish 5.
Sagan 7.
06-07-2015 16:53
Dit bericht is verwijderd
06-07-2015 16:53
Pfff, dat gedring en zometeen die smalle wegen. Dat kan nooit, maar dan ook nooit goed gaan.
06-07-2015 16:53
Van Wilco idd voorlopig ff niks verwachten. Welkom bij de tour vriend.
06-07-2015 16:55
Mollema en/of Arredondo zal zich super goed voelen, want Trek zet een mannetje mee op kop
06-07-2015 16:55
Heeft Kristoff de valpartij overleefd?
Sprint weer niet mee voor de puntjes. .
06-07-2015 16:56
Waarom sprint een Demare eigenlijk niet mee voor de tussensprint? Heeft hij puur de focus op een overwinning en laat daardoor het groen links liggen?
06-07-2015 16:56
Iemand Daniel Martin gespot?
06-07-2015 16:57
Beste mensen,

Wilco Kelderman is zojuist met 60km/h op z'n bakkes gegaan. Een snelheid die niemand van jullie ooit zal halen op het vlakke, graag je mond dicht houden. Hij is 24 jaar oud, gister ook 2x gevallen en hoeft niet voorin te zitten omdat hij nu voor de etappes gaat en niet het klassement.

Mensen die Kelderman een idioot noemen wat mij betreft een levenslange ban krijgen op wielerflits.
06-07-2015 16:57
Kristoff maakte een serieuze salto + val, om uiteindelijk weer op zijn benen terecht te komen. Die zal dus wel een flinke klap hebben gekregen.
06-07-2015 16:57
Als dat van Avermaet was in de groep Valverde, blunderde hij tactisch. Maar goed, dat zou me dan ook weer niks verbazen.
06-07-2015 16:57
omdat er weinig vlakke ritten zijn... demare echt een renner is voor vlakke sprints en hij dus nooit de groene trui kan winnen, dit jaar moet je type matthews,sagan,degenkolb zijn wil je groen pakken
06-07-2015 16:58
Overigens dat gedoe hier dat iedereen vindt dat Mollema altijd maar volgt. Daar ben ik het niet mee eens. Kijk eens in de Ronde van Zwitserland van 2013 daar was hij elke keer de man die de lont kruitvat stak. In de Tour is het niet gek dat hij niet aanvalt. Bij dat moordende tempo van die Sky-mannen demarreert niemand.
06-07-2015 16:58
Tijd voor Mollema en Gesink om van voren te zitten.
06-07-2015 16:58
Inderdaad. Echt volkomen logisch wat Kelderman doet. Dit is z'n eerste Tour. Hij had van tevoren al niet met de insteek van het klassement moeten gaan.
06-07-2015 16:58
@daan

Helemaal gelijk heb je!
06-07-2015 16:59
Gesink nu wel goed voorin ;)

Martin zat volgens mij daarstraks in de voorste groep.
06-07-2015 16:59
Sagan voor gele trui vandaag?
06-07-2015 17:00
Mollema vraagt om een valpartij.
06-07-2015 17:00
@Hein-Jan, ik dacht dat dat Haller was? Kampioenstruitje van Oostenrijk dacht ik te zien.
@Kennedy, lol, jij hebt em paar keer uitgereden denk ik?
06-07-2015 17:00
@Daan
Ga jij nu bepalen wat er wel en niet geschreven mag worden op Wielerflits?
06-07-2015 17:01
Van Summeren, Frank, Ten Dam, Henderson, Kelderman, Matthews, Cancellara zijn nog in koers, maar zwaar gevallen. Wie hebben jullie nog meer gezien?
06-07-2015 17:01
Garmin voor Martin, OGE rijdt voor Albasini.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.