Mathieu van der Poel (3e) mengt zich ook in de sprint: “Dat is zeker niet slecht voor mij”
foto: Cor Vos
maandag 9 juni 2025 om 17:42 Volg in Google

Mathieu van der Poel (3e) mengt zich ook in de sprint: “Dat is zeker niet slecht voor mij”

Een nieuwe etappe in het Critérium du Dauphiné, maar Mathieu van der Poel eindigde andermaal op de derde plaats. De Nederlander van Alpecin-Deceuninck besloot zich te mengen in het sprintgeweld in Issoire, maar moest wel duidelijk zijn meerdere erkennen in Jonathan Milan.

Waar de Italiaan in de laatste kilometers kon rekenen op een volledige sprinttrein, was Van der Poel – zeker in de slotkilometer – meer op zichzelf aangewezen. De klassiekerspecialist wist zich echter wel uitstekend te positioneren en begon in een ideale positie, in het wiel van Milan, aan de sprint.

Hoe kijkt Van der Poel terug op de finale en zijn spurt? “Het was enorm hectisch. In de laatste vijf kilometer lag het tempo ongelofelijk hoog”, zei hij na afloop bij Sporza.

“Het was een gevecht naar de laatste bocht, maar ik zat in een goede positie. Alleen, Milan was overduidelijk de snelste”, zoekt Van der Poel niet naar excuses.

“Ik wist op voorhand al dat het moeilijk zou worden, maar het is zeker niet slecht voor mij om mee te doen aan deze sprints. Mijn gevoel? Het was een heel andere finale dan gisteren, maar ik ben ook wel weer tevreden over de rit van vandaag.”



De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. Een van de verhalen gaat over de band tussen Mathieu van der Poel en zijn opa Raymond Poulidor. Wat zijn hun gelijkenissen? Welke invloed heeft Poulidor gehad op de wielrenner en de mens Mathieu? En hoe wordt in Frankrijk aangekeken tegen MVDP? In de Zomergids lees je verder alles over de Tour de France en de Tour Femmes, Jonas Vingegaard over de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Nienke Vinke en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
7 Reacties
09-06-2025 19:46
Wat een sieraad voor de sport. De vleesgeworden realist, ook mentaal pure wereldklasse. Hij geeft de pers niet de kans om vooraf in superlatieven over hem te schrijven, omdat hij zelf beide gesoigneerde benen op de grond houdt. Wereldtoppers in wording, zo moet het nou.
09-06-2025 19:27
Zo kan het ook, gewoon toegeven dat een ander sneller was.
    09-06-2025 19:33
    En wat denk jij dat hij voor die tijd dat niet wist….droom maar lekker door.
    09-06-2025 20:23
    Als het allemaal je pet te boven gaat Henk dan kun je beter niet reageren.
    09-06-2025 23:29
    Als een Milan zó gelanceerd wordt, zijn er maar weinig die met hem kunnen wedijveren. Mathieu is terecht tevreden, met poten en pols zit het wel snor.
09-06-2025 21:00
Morgen veel kansen om Milan e.d. eraf te rijden. Als Mathieu dan weer top 3 sprint pakt ie geel. Toch leuk doel om lekker voor te racen.
10-06-2025 09:03
Zal van der poel er alles aan doen om het geel te pakken vandaag en morgen?

Reacties zijn gesloten.