Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen
zondag 7 augustus 2016 om 17:00 Volg in Google

Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen

Anna van der Breggen, Marianne Vos, Annemiek van Vleuten en Ellen van Dijk maken zich op voor de wegwedstrijd bij de vrouwen. Vos verdedigt haar olympische titel van Londen, maar ze is naar eigen zeggen niet de grote topfavoriete voor goud. Van der Breggen lijkt op het parcours rond Rio de Janeiro een grote kanshebster op eremetaal, maar bij de mannenwedstrijd van gisteren is gebleken dat alles mogelijk is. Slepen de Nederlandse dames een medaille binnen? Volg het hier op WielerFlits.

Het vrouwenpeloton rijdt over dezelfde circuits als de mannen gisteren, maar dan minder vaak. In totaal rijden de vrouwen 136,9 kilometer. Het Grumari Circuit – met de kasseienstrook – wordt twee keer verreden, waarna koers gezet wordt richting de lastige ronde met de klim van Canoas en Vista Chinesa. Dit rondje wordt één keer afgelegd. Na de zeer gevaarlijke afdaling volgen nog twaalf vlakke kilometers naar de finish aan de Copacabana.

Om 17.15 uur Nederlandse tijd klinkt het startschot. Tussen 20.30 en 20.51 uur is de nieuwe olympisch kampioene bekend. De NOS zendt de start live uit op NPO1 en zal tussendoor andere sporten uitzenden. Via NOS.nl zal vanaf de start een livestream te zien zijn.

CpAOwWaW8AAcJQZ

Links
Roadbook (vanaf blz. 57)
Deelnemerslijst

Livestream (NOS.nl, vanaf 17.05 uur)

Liveticker (Twitter UCI Women)


[poll id=”296″]

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
237 Reacties
07-08-2016 20:19
Herbert vraagt zich af waar Armitstead is. Hij is niet de eerste die zich dat afvraagt.
07-08-2016 20:22
Vos daalt sterk, pakt elke keer een paar meter
07-08-2016 20:22
Wat waren de odds voor Vos Robert?
07-08-2016 20:23
Belgische dame blijft er voorlopig nog altijd aanhangen. Gaan ze dan wel hard genoeg in deze groep? Peloton blijft aan de andere kant ook nog een redelijk grote groep.
07-08-2016 20:24
Tijd voor een "where is waldo" met Armitstead. ;)
07-08-2016 20:24
Daar komen ze al.
07-08-2016 20:24
Als Worrack op kop moet rijden is het niet best
07-08-2016 20:25
En maarten zegt dat aan de andere kant de klim 9km lang is, schieten we ook niks mee op natuurlijk. Welkom Anneke trouwens, naast linda eindelijk weer een dame.
07-08-2016 20:26
Drie Nederlanders vooraan.
07-08-2016 20:28
E300 op vos? :)))
07-08-2016 20:29
Zijn er naast NL nog meer landen met 3 vooraan?
07-08-2016 20:29
Vos gelost
07-08-2016 20:30
Sowieso raar dat onze kopvrouw zo vroeg in de ontsnapping zat. Nu moet ze al zo vroeg lossen.
07-08-2016 20:30
De baas van Roberts toto kan weer een leuke televisie kopen.
07-08-2016 20:31
Die Abbot joh, wat is dat voor fietsend lijk.
07-08-2016 20:32
Als Vos ze in zicht blijft houden kan ze nog aansluiten in de afdaling.
07-08-2016 20:33
Rohan: ze was geen kopvrouw
07-08-2016 20:33
Marianne al flink int rood, hopelijk komt ze er doorheen en bij de rabo doen ze niet moeilijk hoop ik.
07-08-2016 20:34
Annemiek is goed zeg!
07-08-2016 20:35
Van Vleuten ook erg sterk. Nog 4/5 vrouwen. 2 Nederlanders.
07-08-2016 20:35
50 procent oranje in de kopgroep! Medaille?! :)
07-08-2016 20:35
Soort Froome die Abbot.
07-08-2016 20:35
Met deze vier kun je wel naar de meet rijden. Wel wat beter afmaken dan in Baku s.v.p..
07-08-2016 20:35
Anna aan het bijten. Hou vol!
07-08-2016 20:36
Hoeveel km nog?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.