Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen
zondag 7 augustus 2016 om 17:00 Volg in Google

Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen

Anna van der Breggen, Marianne Vos, Annemiek van Vleuten en Ellen van Dijk maken zich op voor de wegwedstrijd bij de vrouwen. Vos verdedigt haar olympische titel van Londen, maar ze is naar eigen zeggen niet de grote topfavoriete voor goud. Van der Breggen lijkt op het parcours rond Rio de Janeiro een grote kanshebster op eremetaal, maar bij de mannenwedstrijd van gisteren is gebleken dat alles mogelijk is. Slepen de Nederlandse dames een medaille binnen? Volg het hier op WielerFlits.

Het vrouwenpeloton rijdt over dezelfde circuits als de mannen gisteren, maar dan minder vaak. In totaal rijden de vrouwen 136,9 kilometer. Het Grumari Circuit – met de kasseienstrook – wordt twee keer verreden, waarna koers gezet wordt richting de lastige ronde met de klim van Canoas en Vista Chinesa. Dit rondje wordt één keer afgelegd. Na de zeer gevaarlijke afdaling volgen nog twaalf vlakke kilometers naar de finish aan de Copacabana.

Om 17.15 uur Nederlandse tijd klinkt het startschot. Tussen 20.30 en 20.51 uur is de nieuwe olympisch kampioene bekend. De NOS zendt de start live uit op NPO1 en zal tussendoor andere sporten uitzenden. Via NOS.nl zal vanaf de start een livestream te zien zijn.

CpAOwWaW8AAcJQZ

Links
Roadbook (vanaf blz. 57)
Deelnemerslijst

Livestream (NOS.nl, vanaf 17.05 uur)

Liveticker (Twitter UCI Women)


[poll id=”296″]

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
237 Reacties
1 8 9 10
07-08-2016 21:07
WOW
07-08-2016 21:08
Blijft de mooiste sport ooit
07-08-2016 21:08
Waar lezen jullie dat ze ok is?
07-08-2016 21:08
Waaauw. Bizarr!
07-08-2016 21:08
Wat een wedstrijd!
Ben in shock
07-08-2016 21:10
Twee mooie wegwedstrijden, maar in beide ritten de valpartijen doorslaggevend.
07-08-2016 21:10
Die Hollandse was de slimste in de sprint. Hetzelfde scenario als gisteren.
07-08-2016 21:10
Ik sta op 152 meter van de streep en heb gewoon tranen in mijn ogen! Pffff... Van door de grond zakken naar euforie.
07-08-2016 21:13
Toch ook wel weer sneu voor die Abbot
07-08-2016 21:13
Wat zegt Timo verkeerd? Helemaal niets. Het zijn gewoon feiten stelletje moraalridders.
07-08-2016 21:13
Sporza meldt dat van Vleuten OK is....
07-08-2016 21:21
Beetje jammer hoe Timo de les gelezen wordt. Nergens voor nodig.
1 8 9 10

Om te reageren moet je ingelogd zijn.