Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen
zondag 7 augustus 2016 om 17:00 Volg in Google

Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen

Anna van der Breggen, Marianne Vos, Annemiek van Vleuten en Ellen van Dijk maken zich op voor de wegwedstrijd bij de vrouwen. Vos verdedigt haar olympische titel van Londen, maar ze is naar eigen zeggen niet de grote topfavoriete voor goud. Van der Breggen lijkt op het parcours rond Rio de Janeiro een grote kanshebster op eremetaal, maar bij de mannenwedstrijd van gisteren is gebleken dat alles mogelijk is. Slepen de Nederlandse dames een medaille binnen? Volg het hier op WielerFlits.

Het vrouwenpeloton rijdt over dezelfde circuits als de mannen gisteren, maar dan minder vaak. In totaal rijden de vrouwen 136,9 kilometer. Het Grumari Circuit – met de kasseienstrook – wordt twee keer verreden, waarna koers gezet wordt richting de lastige ronde met de klim van Canoas en Vista Chinesa. Dit rondje wordt één keer afgelegd. Na de zeer gevaarlijke afdaling volgen nog twaalf vlakke kilometers naar de finish aan de Copacabana.

Om 17.15 uur Nederlandse tijd klinkt het startschot. Tussen 20.30 en 20.51 uur is de nieuwe olympisch kampioene bekend. De NOS zendt de start live uit op NPO1 en zal tussendoor andere sporten uitzenden. Via NOS.nl zal vanaf de start een livestream te zien zijn.

CpAOwWaW8AAcJQZ

Links
Roadbook (vanaf blz. 57)
Deelnemerslijst

Livestream (NOS.nl, vanaf 17.05 uur)

Liveticker (Twitter UCI Women)


[poll id=”296″]

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
237 Reacties
07-08-2016 18:41
Thanks Anneke! Zijn die kasseien al geweest?
07-08-2016 18:44
Van Dijk, Bronzini en Worrack met een Poolse ervandoor!
07-08-2016 18:48
Kasseien zijn 1x geweest, ik weet niet of ze er nog een keer langs moeten?
Weinig gebeurd, daarna ontstond achtervolgende groep met oa Bronzini en Van Dijk
07-08-2016 18:49
Nu op Sporza live!
07-08-2016 18:50
Zijn nou alle toplanden in de kopgroep? Is dat niet het recept voor dat groepje laten vliegen? Zou jammer zijn voor de koers.
07-08-2016 18:51
Van Dijk is in ieder geval de juiste pion voor Nederland om hier vooruit te schuiven.
07-08-2016 18:52
Groot Brittanie als een gek achtervolgen nu, anders koers gespeeld? Weet niet of Nederland en VS het aandurven met deze renners in de kopgroep?
07-08-2016 19:12
Vos ook al een eerste pijltje verschoten. Zoveel naam en faam dat wanneer ze aansluit de rest de benen stilhoudt zonde.
Lijken wel duidelijke afspraken te zijn gemaakt dat vind ik goed!
07-08-2016 19:18
Alles weer samen.
07-08-2016 19:19
Nederlandse dames gaan goed, leuk om te zien!
07-08-2016 19:20
Wat een prachtig parcours is dit toch!
07-08-2016 19:22
Vos de slag gemist?
07-08-2016 19:24
Ai, Nederland fietst tegen zichzelf.
07-08-2016 19:24
Zag 3 Nederlandsen zitten, maar denk dat het weer samen gaat komen.
07-08-2016 19:25
Dus... NOS vind eredivisievoetbal, dat de komende tien maanden elke zondag te zien zal zijn, een heel stukje belangrijker dan kansrijk goud op een wielrenevenement dat maar eens in de vier jaar voorbij komt?
07-08-2016 19:26
@lopo: Dat vind ik niet eens zo raar, maar ook op NPOSport zenden ze het niet uit... (Daar zenden ze nu helemaal niks uit)
07-08-2016 19:28
Rijdt Nederland niet een beetje heel veel op dit moment?
07-08-2016 19:29
Prima als van Dijk af en toe wat op kop rijdt. Zolang Vos en Van der Breggen maar niet te veel hoeven doen.
07-08-2016 19:29
Wat is Ellen van Dijk sterk zeg!
07-08-2016 19:30
@ Lopo
De NOS vindt wielrennen helemaal niet belangrijk. Alleen als er succes is dan gaan ze voorop in de polonaise. Wel het Ek voetbal uitzenden waar we niet aan mee doen. Maar de Giro ? alleen maar een beetje. Vuelta straks ??? Lang leve sporza en streams
07-08-2016 19:34
Ik denk dat ik mecanicien word.
07-08-2016 19:42
Vos in dienst van.
07-08-2016 19:42
Ik ben blij dat ze in België Nederlands spreken
07-08-2016 19:42
Hehe Thurtlehead :P

Vos = knecht vandaag.
07-08-2016 19:42
Vos die bidonnen gaat halen. Dat zegt wel genoeg over haar benen dunkt me. Van der Breggen zal echt de enige Nederlandse troef zijn.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.