Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen
zondag 7 augustus 2016 om 17:00 Volg in Google

Rio 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor vrouwen

Anna van der Breggen, Marianne Vos, Annemiek van Vleuten en Ellen van Dijk maken zich op voor de wegwedstrijd bij de vrouwen. Vos verdedigt haar olympische titel van Londen, maar ze is naar eigen zeggen niet de grote topfavoriete voor goud. Van der Breggen lijkt op het parcours rond Rio de Janeiro een grote kanshebster op eremetaal, maar bij de mannenwedstrijd van gisteren is gebleken dat alles mogelijk is. Slepen de Nederlandse dames een medaille binnen? Volg het hier op WielerFlits.

Het vrouwenpeloton rijdt over dezelfde circuits als de mannen gisteren, maar dan minder vaak. In totaal rijden de vrouwen 136,9 kilometer. Het Grumari Circuit – met de kasseienstrook – wordt twee keer verreden, waarna koers gezet wordt richting de lastige ronde met de klim van Canoas en Vista Chinesa. Dit rondje wordt één keer afgelegd. Na de zeer gevaarlijke afdaling volgen nog twaalf vlakke kilometers naar de finish aan de Copacabana.

Om 17.15 uur Nederlandse tijd klinkt het startschot. Tussen 20.30 en 20.51 uur is de nieuwe olympisch kampioene bekend. De NOS zendt de start live uit op NPO1 en zal tussendoor andere sporten uitzenden. Via NOS.nl zal vanaf de start een livestream te zien zijn.

CpAOwWaW8AAcJQZ

Links
Roadbook (vanaf blz. 57)
Deelnemerslijst

Livestream (NOS.nl, vanaf 17.05 uur)

Liveticker (Twitter UCI Women)


[poll id=”296″]

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
237 Reacties
1 2 3 10
07-08-2016 17:11
Dat wordt weer geregeld zappen :)

Al ben ik bang dat de Belg wat minder zendtijd besteed aan vandaag dan gisteren...

BBC1 zendt het (op dit moment) wel uit.
07-08-2016 17:17
Een van mn favo koersen!
07-08-2016 17:19
[b]300[/b] euro ingezet op [b]Vos[/b]. Kom op!
07-08-2016 17:20
stream 7 van bvls, zonder commentaar helaas.
07-08-2016 17:22
Ik heb gister het begin niet gezien maar er lijkt nu al veel meer publiek te staan.
07-08-2016 17:23
Ai Robert, alle geluk voor u maar marianne zou hem zomaar aan anna gunnen.
07-08-2016 17:30
@Robert
Beter dan een 17e plaats, daar zou ik die 300 euro wel op in durven zetten. Heel veel meer zou ik niet aandurven. +1 voor jouw chauvinistische ballen!
Nog een open wedstrijd zou mooi zijn! Nederlanders in de finale zou ook mooi zijn!
Ik hoop dat WE het op de kasseistroken al compleet op stelten zetten.
Forza Ollanda
07-08-2016 17:36
Kom maar op. Ierse tv is er van begin tot eind bij, hopelijk is het om aan te zien en wint NL. Benieuwd of er meer dan 10 bovenkomen op die laatste klim.
07-08-2016 17:38
Sporza is nu ook gewoon live met commentaar.
07-08-2016 17:39
Wat is er met Armistead gebeurd?
07-08-2016 17:41
Aah, dus zo ziet het Nederlandse tenue eruit. Bedankt van Dijk voor je te laten zien aan de kop van het peloton.
07-08-2016 17:41
Volgens mij had ze pech.
07-08-2016 17:43
F4L: Ze heeft der eigen graf gegraven dor 3 keer een doping controle te missen en het volgens in een doofpot te stoppen. Maar moeten we het daar nu echt weer over hebben? :p
07-08-2016 17:43
Heb ik ook ff niet meegekregen. Komt wel terug, zit nu weer achteraan, maar was toch ff zenuwen. Gelukkig weet ze alle regels over niet-stayeren mooi te omzeilen. Maar ja, daar heeft z natuurlijk ervaring mee ;)
07-08-2016 17:44
Armistead zou ook uit koers gehaald moeten worden. Wordt gewoon teruggebracht door de ploegleider.
07-08-2016 17:47
Ik gun het Chasinque heel erg, ;-).
07-08-2016 17:55
Volg het goede voorbeeld van gisteren dames! Gewoon ruim voor de finish demareren. De andere landen moeten dan werken en je landgenoten kunnen sparen.
07-08-2016 18:00
@sstijntje: eentje heeft t gehoord.
07-08-2016 18:04
Topper! Gewoon durven, anders wordt je geen olympisch kampioen.
07-08-2016 18:09
Gisteren was de medaille, na een schitterende koers, voor de Belgen. Vandaag hopelijk een mooie medaille voor Nederland :)
07-08-2016 18:13
@stijntje
Schitterend, had nog niemand aan gedacht waarschijnlijk, na de finish demareren brengt niet veel op tenslotte.
07-08-2016 18:33
ergens beeld? non-sporten hockey en zwemmen op nos en sporza...
07-08-2016 18:37
Non- sporten voor een fietsfan ja. Beetje dom....
07-08-2016 18:39
Op de NOS site is gewoon beeld.
07-08-2016 18:41
Beeld op BBC
1 2 3 10

Om te reageren moet je ingelogd zijn.