Olympische Spelen: Volg hier de tweede dag van het baanwielrennen in Tokio 2021
dinsdag 3 augustus 2021 om 08:15

Olympische Spelen: Volg hier de tweede dag van het baanwielrennen in Tokio 2021

Nadat China gisteren de eerste baanmedaille won, wordt vandaag in Tokio gestreden om de medailles op de ploegenachtervolging bij de vrouwen en de teamsprint bij de mannen. Op dat laatste onderdeel is Nederland de torenhoge favoriet voor het goud. Maken zij die favorietenrol waar? Volg het hier op WielerFlits.

Maandag werden de kwalificaties in de ploegenachtervolging al verreden en vandaag staan de eerste rondes op het programma. Dat geldt voor de mannen en de vrouwen. Later in de ochtend volgt ook de finale bij de vrouwen; de mannen rijden woensdag pas de finale.

Voor Nederland zijn alle ogen gericht op de teamsprint bij de mannen. Vlak voor 09.00 uur (Nederlandse tijd) rijdt TeamNL met Roy van den Berg, Harrie Lavreysen, Jeffrey Hoogland en Matthijs Büchli de kwalificatie. Daarna volgt omstreeks 09.50 uur de eerste ronde, gevolgd door de medaillestrijd om 10.35 uur. Nederland koos speciaal voor dit onderdeel voor vier sprinters; daarmee kan het team in elke ronde een sprinter rust geven.

Via de Eurosport Player is vanaf 08.25 uur al het baanwielrennen live te zien. Bij tv-zenders NOS (NPO1), Sporza (Eén) en Eurosport 1 zullen de belangrijkste wedstrijden onderdeel zijn van schakelprogramma’s.

Programma
flag-nlflag-be 08u30 / flag-jp 15u30: Ploegenachtervolging (v) – eerste ronde
flag-nlflag-be 08u58 / flag-jp 15u58: Teamsprint (m) – kwalificatie
flag-nlflag-be 09u22 / flag-jp 16u22: Ploegenachtervolging (m) – eerste ronde
flag-nlflag-be 09u50 / flag-jp 16u50: Teamsprint (m) – eerste ronde
flag-nlflag-be 10u05 / flag-jp 17u05: Ploegenachtervolging (v) – finales
flag-nlflag-be 10u35 / flag-jp 17u35: Teamsprint (m) – finales


Links
Voorbeschouwing: Baanwielrennen in Tokio 2021 (WielerFlits)

Website organisatie (IOC)

Liveticker (Twitter UCI)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
65 Reacties
03-08-2021 09:03
Heel benieuwd of Nederland bestand is tegen alle technologische innovaties van de Britten, Denen en Duitsers.
    03-08-2021 09:25
    Gelukkig heeft Nederland minstens zoveel geïnnoveerd als die landen. :)
    03-08-2021 10:02
    Nederland heeft dan weer een reglementaire innovatie met de 4e man.
03-08-2021 09:10
Nou, aan het commentaar te horen gaan de sprinters net als Matje en de wegvrouwen op zeker goud ophalen vandaag…
    03-08-2021 09:24
    Ja, 0.09s voorsprong...
    Maar het kan nog beter.
    03-08-2021 09:27
    Net als Sifan Hassan bedoel je?
    03-08-2021 09:34
    Zouden ze hier ook een stuk hout weghalen als er voor goud gereden wordt?
03-08-2021 09:38
De topvorm is nog niet aanwezig. ik neem aan dat je met deze sport niet echt kan inhouden
    03-08-2021 09:46
    De overname van 2 naar 3 had toch beter gekund? En straks nog een wissel.
    03-08-2021 09:46
    Zometeen Hoogland voor Buchli erin en de tijd zal alweer een stukje sneller zijn. Heb het idee dat NL nog wel ietsje in hield.
03-08-2021 09:49
Wat was eigenlijk het doel van de kwalificatie? Ik hoor net dat het straks weer om tijd gaat in ronde 1. Hoe werkt het?
    03-08-2021 09:55
    Om te bepalen tegen wie je moet rijden in de eerste ronde.
    03-08-2021 09:59
    Maar als het dan nog steeds alleen om tijd gaat in deze ronde, dan kun je het toch gewoon rustig aan doen in de kwalificatie?
03-08-2021 09:50
Pff die crash bij de ploegenachtervolging. Bizar zeg.
    03-08-2021 09:51
    Die Deen is boos op de Brit. Maar die Deen moet toch ook af en toe voor zich uitkijken?
    03-08-2021 09:51
    De Deen terecht heel boos. Nu moeten ze waarschijnlijk nog opnieuw rijden ook.

    @aerosolo
    Je verwacht niet dat iemand zo extreem achter ligt. En het verschil in snelheid was ook enorm groot.
    03-08-2021 09:52
    Weer een rel met de Britten. Wat gaan ze hier aan doen?
    03-08-2021 09:54
    Geen idee, maar volgens mij moeten ze wel een tijd neerzetten. Zuur zeg.
    03-08-2021 09:54
    Tjonge, Zo’n botsing heb ik niet meer gezien sinds Theo Bos in een Vuelta-tijdrit achterop een motor reed.
    03-08-2021 09:54
    Je verwacht het niet, maar dat lijkt me geen reden om er dwars doorheen te mogen beuken. Wat had die Brit dan moeten doen?
    03-08-2021 09:55
    Die andere twee Denen hadden hem wel een beetje meer mogen coachen. Maar het snelheidsverschil was een inderdaad bizar.
    03-08-2021 09:55
    Het is de ploegachtervolging. Tja, dan kan er dus een moment komen dat er iets of iemand voor je opduikt die je moet inhalen. In principe is dat de laatste renner van de andere ploeg.

    Het ging hier niet om een uitbollende renner die had moeten wegsturen, dus volgens mij is Denemarken hier fout.
    03-08-2021 09:56
    Tsja, je kan je verlies nemen en omhoog sturen, maar dan is je tijd wel echt 100% naar de klote. Gewoon een rotmoment waarbij ik de boosheid bij de Denen goed kan begrijpen, die waren op weg naar een toptijd en buiten hun schuld om gebeurd dit.
    03-08-2021 09:58
    Nuja, buiten hun schuld weet ik niet, zij rijden er uiteindelijk tegenop. Het is ook gewoon het nadeel van die moderne tijdrithoudingen, je kan gewoon niet meer zien wat voor je gebeurd.
    03-08-2021 10:01
    @Merlinappa, ik snap dat de Denen boos zijn, maar niet dat ze die aangereden Brit die op de grond ligt gaan uitfoeteren. Ok, heat of the moment misschien.
    03-08-2021 10:01
    @Merlinappa: die gast deed nog mee voor een kwalificatie (was nummer drie). Denen hebben schuld hier, al is het voor hen zuur.
    03-08-2021 10:02
    Eens ja, die Brit kan er ook niks aan doen.

    @turtlehead weet ik. Maar zoals ik zei verwacht je niet dat iemand zo hard terug komt zakken, denk ook niet dat de Denen hier schuld hebben. Gewoon freak accident die vooral voor de Denen heel zuur is.
03-08-2021 09:57
wow wat een tijd van Fra... dat gaat opeens een stuk harder
    03-08-2021 10:03
    En nu de Britten een stuk sneller.
03-08-2021 10:00
Die Glaetzer zit echt zo mooi op z’n fiets, genot om te zien.
03-08-2021 10:04
Kenny is nog niet versleten.
03-08-2021 10:04
Zo, nu tijd voor de Nederlanders om fietsles te geven.
    03-08-2021 10:06
    41.4s BAM!
    03-08-2021 10:07
    Which they do.
03-08-2021 10:04
Koos en Loes nergens te zien? ;)
03-08-2021 10:06
Boem. Zo doe je dat.
03-08-2021 10:06
Hoppa! Nederland staat er gewoon.
    03-08-2021 10:16
    Zeker, maar het gat is toch kleiner dan we hadden verwacht
    03-08-2021 10:19
    Kleiner dan de vorige keer, maar die Britten zijn altijd goed bij de OS. Nog steeds 0,4 seconden.
    03-08-2021 10:24
    Ja die gooien alles op de OS. WK telt niet voor ze.
    03-08-2021 10:55
    JAAAAAAAAAA
03-08-2021 10:07
Kwalificatie was waarschijnlijk niet helemaal vol, finale is natuurlijk vol. Maar was ronde 1 dan 98% of ook al 100%?
    03-08-2021 10:12
    Ja, vraag ik me ook af. Daar laten ze toch steeds één tot twee tienden liggen.

    Gelukkig vraagt Egbers nog even of het een spannende finale wordt. Want dat hadden we anders niet geweten.
    03-08-2021 10:41
    Egbers heeft minder verstand van sport dan ik van kwantumfysica. Wat een verschrikking is die man.
03-08-2021 10:12
hoogland heeft duidelijk het verschil gemaakt
03-08-2021 10:14
Dat is toch behoorlijk treurig dat die Brit in de ploegenachtervolging een ronde verliest.. Wat gaat er nu gebeuren?
03-08-2021 10:46
Het lijkt me vooral balen voor die 2 teams die opnieuw moeten herstarten.
03-08-2021 10:47
Hinderlijk dit, zit hier op de bank met mn juichcape gasten.
    03-08-2021 10:50
    Hinderlijk? Zit je juichcape in de weg dan?
03-08-2021 10:48
Haha die Dimitriev
03-08-2021 10:51
Zou Romans stiekem ook kijken met zijn juichcape, terwijl hij hierbij vooral aan sportscholen denkt? De renners noemen het zelf rijdende sportscholen.
03-08-2021 10:52
Glaetzer nooit in het wiel van zijn ploeggenoten gekomen. Koster: 'Aan Glaetzer heeft het niet gelegen'
03-08-2021 10:54
Ik geloof dat het om nu gaat
03-08-2021 10:54
Lol, wat was dat?
03-08-2021 10:54
Yes Yes Yes!
03-08-2021 10:54
De Britten weggereden
03-08-2021 10:55
Wat een choke van de Britten.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.