Giro 2015: Volg hier de twaalfde etappe
donderdag 21 mei 2015 om 12:10 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de twaalfde etappe

We zijn inmiddels over de helft van de 98e Giro d’Italia 2015. In de afgelopen anderhalve week is er ontzettend veel gebeurd, zelfs in ritten waarin dat vooraf niet werd verwacht. Vandaag is ook weer een typische dag waarop verrassende dingen kunnen gebeuren. In relatieve vlakke etappe, maar met een venijnig klimmetje op het einde van de rit. Officieel is het ‘medium’-bergetappe, maar de finish ligt wel na een zware steile klim: de Monte Berico.

De slotklim heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 7,1 procent. De laatste vijfhonderd meter zijn echter veel steiler: 10,6%. In theorie een ideale aankomst voor Philippe Gilbert, die in de Monte Berico zijn Italiaanse ‘Cauberg’ hoopt te vinden. De renner van BMC is deze ronde al diverse keren in de aanval geweest, maar meer dan een aantal ereplaatsen leverde hem dat tot nu toe nog niet op. Komt daar verandering in of krijgen de vluchters opnieuw (te veel) ruimte van het peloton? De rit start om 12:35 vanuit Imola. Even na vijven worden de renners verwacht in Vicenza, de finishplaats van vandaag. Volg het koersverloop van deze twaalfde etappe hier op Wielerflits.

Sporza
en Eurosport beginnen rond half-3 met hun live-uitzendingen.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
241 Reacties
21-05-2015 16:57
Pellizotti en Kangert hebben 25 seconden. Die gaan het uitmaken.
21-05-2015 16:57
Pellizotti wint hem let maar op
21-05-2015 16:57
Natuurlijk gaat Kangert winnen.
21-05-2015 16:57
BMC nu met drie, Pellizotti heeft weinig kracht meer zo te zien.
21-05-2015 16:58
Als de knechten van Gilbert niet gaan of kunnen rammen, dan is het over voor vandaag.
21-05-2015 16:58
Tssss
Kangert!?
21-05-2015 16:58
Waarom zet Kangert Pellizotti in een zetel?

Edit: oké, Pellizotti kon blijkbaar echt niet meer..
21-05-2015 16:58
Ze moeten wel doorrijden...
21-05-2015 16:58
Visconti moet er ook nog wel een aardige spurt kunnen uitpersen.
21-05-2015 16:58
owee als Wielerclub Pakhaas United er weer mee vandoor gaat
21-05-2015 16:58
Peloton komt terug!
21-05-2015 16:58
Kangert heeft nog een lange weg te gaan...
21-05-2015 16:58
Dit lijkt wel erg op de cauberg :p
21-05-2015 16:59
Vlot van op de kop! Sterke Tanel!
21-05-2015 16:59
Gisteren kreeg BMC met 5 man niets voor elkaar, het zou me verbazen als het ze nu wel lukt. Gilbert zal het zelf moeten doen in de laatste km, als hij de benen heeft. Maar ook hij wist gisteren niet te imponeren.

Edit: lol.
21-05-2015 16:59
Dit bericht is verwijderd
21-05-2015 16:59
Gilbert pakt hem. Hahahahahahaha. Faalru.
21-05-2015 16:59
Gilbert!
21-05-2015 16:59
Gilbert wint! Veruit de sterkste.
21-05-2015 16:59
Gilbert
21-05-2015 17:00
hahahahah yessss!!!
21-05-2015 17:00
Dit bericht is verwijderd
21-05-2015 17:00
Heerlijk om weer eens zo'n Gilbert te zien! Maar wel jammer voor Kangert.
21-05-2015 17:00
Jammer :(
21-05-2015 17:01
Glibert!

Reacties zijn gesloten.