Giro 2015: Volg hier de twaalfde etappe
donderdag 21 mei 2015 om 12:10 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de twaalfde etappe

We zijn inmiddels over de helft van de 98e Giro d’Italia 2015. In de afgelopen anderhalve week is er ontzettend veel gebeurd, zelfs in ritten waarin dat vooraf niet werd verwacht. Vandaag is ook weer een typische dag waarop verrassende dingen kunnen gebeuren. In relatieve vlakke etappe, maar met een venijnig klimmetje op het einde van de rit. Officieel is het ‘medium’-bergetappe, maar de finish ligt wel na een zware steile klim: de Monte Berico.

De slotklim heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 7,1 procent. De laatste vijfhonderd meter zijn echter veel steiler: 10,6%. In theorie een ideale aankomst voor Philippe Gilbert, die in de Monte Berico zijn Italiaanse ‘Cauberg’ hoopt te vinden. De renner van BMC is deze ronde al diverse keren in de aanval geweest, maar meer dan een aantal ereplaatsen leverde hem dat tot nu toe nog niet op. Komt daar verandering in of krijgen de vluchters opnieuw (te veel) ruimte van het peloton? De rit start om 12:35 vanuit Imola. Even na vijven worden de renners verwacht in Vicenza, de finishplaats van vandaag. Volg het koersverloop van deze twaalfde etappe hier op Wielerflits.

Sporza
en Eurosport beginnen rond half-3 met hun live-uitzendingen.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
241 Reacties
21-05-2015 13:42
Zou Pirazzi zijn cortisolwaarde al optimaal zijn? Dan kan deze rit ook iets voor hem zijn.
21-05-2015 13:45
Belletti is afgestapt
21-05-2015 13:46
Jammer, hij deed het niet slecht deze Giro.
21-05-2015 13:51
Ben benieuwd wat de exacte reden is, morgen ligt er toch nog een goede kans voor de sprinters? Ik verwacht na etappe 13 (wellicht de tijdrit) veel sprinters die afstappen.
21-05-2015 13:52
nu.nl zegt zelfs "Het precieze gemiddelde voorlopig ligt op 52,2 km/h"

Wat een snelheid!
21-05-2015 13:53
Wie is er zo aan het vlammen dan? Ik dacht dat er tegenwind was?
21-05-2015 13:54
Wind staat vol in de rug neem ik aan? Gaat een retenerveuze etappe worden zo.
21-05-2015 14:03
kopgroep wordt toch meestal juist voor de live uitzending gevormd?
21-05-2015 14:04
We hebben eindelijk een kopgroep met 30 seconden voorsprong na 71 km

Van Der Lijke er opnieuw bij, verder Gretsch, Barbin, Elissonde en Bandiera
Edit: sommige bronnen geven Appollonio aan in plaats van Bandiera
21-05-2015 14:06
En ze zijn weg, 1:50 na 75km
21-05-2015 14:10
De vogels zijn inderdaad gevlogen, 2:25
21-05-2015 14:11
@waggie, doe maar Appollonio dan
21-05-2015 14:12
Mooi dat TLJ zo oppertunistisch koerst nu :)

Ik mis alleen Clement nog een beetje van alle NLers; weening, slagter, de helft van TLJ allemaal in ontsnappingen of iig goed in beeld gezien.
21-05-2015 14:12
Renners hebben trouwens geluk dat ze deze week niet in de Dolomieten/Alpen zijn, op sommige plekken is een halve meter sneeuw gevallen.

[url=http://nl.bergfex.com/stilfser-joch-ortler/webcams/c2287/]Op de Stelvio bijvoorbeeld[/url]
21-05-2015 14:13
van der Lijke dus bezig met een hardcore-study ronderijden. Leuk.
21-05-2015 14:14
@ Scotty, na de debacles in 2013/14 denk ik niet dat we de (hoge) Dolomieten nog bijzonder veel gaan zien in de aankomende giri.
21-05-2015 14:18
@RV: idd, het dak van de Giro lag toen ook veel hoger en dat is vragen om problemen.
21-05-2015 14:21
Gretsch slim voor de bollen weg, zonder concurrenten :(
Vd Lijke knap, blijven proberen!
21-05-2015 14:22
Orica aan kop van het peloton, hun kopman vandaag is niet Matthews maar Gerrans.
21-05-2015 14:22
Geen profiel bij het bericht dit keer?
21-05-2015 14:24
@RV, op de [url=http://www.ilmeteo.it/meteo-lungo-termine/Colle+delle+Finestre?g=6]Colle Delle Finestre[/url] is het niet veel beter hoor. Hopelijk is de sneeuw daar weg als ze er op moeten.
21-05-2015 14:25
@Turtlehead
Geschke rijdt nu in de Bergtrui, niet Gretsch
21-05-2015 14:25
@Turtle: Gretsch heeft nog 0 punten dus geen concurrentie voor die trui
(verwarring met Geschke?)
21-05-2015 14:25
@Turtlehead Haal je Gretsch en Geschke nu niet door elkaar?
21-05-2015 14:36
Goeie spreekbeurt op eurosport. Gemotiveerd publiek zo te zien!

Reacties zijn gesloten.