Giro 2018: Volg hier de elfde etappe
woensdag 16 mei 2018 om 13:05 Volg in Google

Giro 2018: Volg hier de elfde etappe

Etappe elf van de Giro is een eerbetoon aan Michele Scarponi. Het peloton passeert de plaats waar hij woonde en begraven ligt, nadat hij vorig jaar het leven liet. De vraag is of het peloton na de hectische dag van gisteren ook vandaag weer volle bak zal gaan. De heuvelachtige finale zorgt er in ieder geval voor dat de Ulissi’s, Wellensen en Battaglins van deze wereld hun kans ruiken. En de favorieten moeten bij de pinken blijven. Volg hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Als eerbetoon aan Scarpa, die de Giro won in 2011, doorkruist het peloton Filottrano, met als scherprechter de gelijknamige muur. Deze 1,8 kilometer lange kuitenbijter kent pieken tot 16%. Het is een opstapje naar de finale in Osimo, met de Via Costa del Borgo (300 meter aan maximaal 16%) en de 1,7 kilometer lange slotmuur van vierde categorie als aperitiefjes. De laatste rechte lijn is 300 meter lang, maar daarvoor liggen in de oude binnenstad van Osimo nog enkele meters over pavè di porfido, een soort kasseien. Zeker met eventuele neerslag kan dit van belang zijn.

Om 13.20 uur krijgen de renners vrij spel, waarna tussen 17.02 en 17.26 uur de finish van de winnaar verwacht wordt. De uitzending van Eurosport begint iets na 13.00 uur.

Links
Voorbeschouwing etappe 11 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
131 Reacties
16-05-2018 15:45
@ditisdavid
Bij de tussensprint in Filottrano (30 km van finish) ligt wel een kans om aan te vallen
https://static2.giroditalia.it/wp-content/uploads/2017/11/G18_T11_S02_Filottrano_alt_jpg.jpg
16-05-2018 15:47
@Crevaison: Dat zou wel respectloos zijn naar Michele toe om daar volle bak te koersen. Ik neem aan dat het peloton uit eerbetoon wel gaat stilstaan daar???!!!!
16-05-2018 15:48
Dat is ook de eerste van de twee muurtjes waar ik op doel. Het klimmetje naar San Paterniano dat daarna volgt heeft een steilste 200 meter aan 17%.
16-05-2018 15:50
@StanWantan

Het kan niet iedere dag feest zijn hé. De laatste 25 kilometer worden hoe dan ook spannend.
16-05-2018 15:53
@Heesterboy De dood van Scarponi is geen feestje nee...
16-05-2018 15:55
In volle finale met vluchters voorop stilstaan, ben benieuwd hoe je dat wilt organiseren :)
16-05-2018 15:56
@StanWantan

Dit was een reactie op je eerdere post dat het tot nu toe tegenviel, maar dat begrijp je zelf ook wel neem ik aan.
16-05-2018 15:56
Ik ben benieuwd of ze nog terug gepakt gaan worden. Het gaat heel krap worden!
16-05-2018 15:58
Respect voor Scarponi is zeker op zijn plaats. Maar ik verwacht niet dat het peloton stil gaat staan.
Overigens verwacht ik eigenlijk ook geen tegenaanval, maar dat iedereen in het peloton wacht op de laatste 5 km.

Waar het zou wel een prachtige finale van 30 km opleveren als ze wel aan gaan.
16-05-2018 15:58
@Abdoe
Gewoon allebei exact 1 minnuutje en dan doorrr!

@Heesterboy
Je hoeft niet altijd proberen recht te praten wat krom is...
16-05-2018 15:58
Ben benieuwd of het peloton de vluchters nog kan bijhalen. En natuurlijk gaan ze niet stilstaan. Mooi gebaar maar niet haalbaar in deze etappe natuurlijk.
16-05-2018 15:59
Wie van lotto had daar lek?
16-05-2018 16:03
Bennett weer terug met van poppel en lindeman
16-05-2018 16:05
@StanWantan Alles ok ?
16-05-2018 16:06
Toch bijna 30 seconden eraf gereden in de klim. Wordt spannend!
16-05-2018 16:10
@StanWantan

Lachen met jou...
16-05-2018 16:16
Peloton gaat terugkomen.
16-05-2018 16:20
Wellens wint
16-05-2018 16:27
Kan het peloton dit echt nog goedmaken op LL Sanchez?
16-05-2018 16:30
Volgens mij heeft Battaglin enkel Bennett nog in het peloton zitten. Zal het dus alleen moeten gaan doen.
16-05-2018 16:31
Moet wel lukken toch? Kan hard gaan op die steile klimmetjes
16-05-2018 16:32
Dumoulin heel veel achter.
16-05-2018 16:33
Batta zal het niet makkelijk krijgen als hij het alleen moet doen. Gesink duidelijk niet goed of hij moet pech hebben gehad.

Ik ben benieuwd wat er allemaal voor een mooie dingen gaan gebeuren!
16-05-2018 16:34
Sunweb kan beter eens wat opschuiven.
16-05-2018 16:37
Damn, Stybar gaat hard.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.