Giro 2018: Volg hier de elfde etappe
woensdag 16 mei 2018 om 13:05 Volg in Google

Giro 2018: Volg hier de elfde etappe

Etappe elf van de Giro is een eerbetoon aan Michele Scarponi. Het peloton passeert de plaats waar hij woonde en begraven ligt, nadat hij vorig jaar het leven liet. De vraag is of het peloton na de hectische dag van gisteren ook vandaag weer volle bak zal gaan. De heuvelachtige finale zorgt er in ieder geval voor dat de Ulissi’s, Wellensen en Battaglins van deze wereld hun kans ruiken. En de favorieten moeten bij de pinken blijven. Volg hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Als eerbetoon aan Scarpa, die de Giro won in 2011, doorkruist het peloton Filottrano, met als scherprechter de gelijknamige muur. Deze 1,8 kilometer lange kuitenbijter kent pieken tot 16%. Het is een opstapje naar de finale in Osimo, met de Via Costa del Borgo (300 meter aan maximaal 16%) en de 1,7 kilometer lange slotmuur van vierde categorie als aperitiefjes. De laatste rechte lijn is 300 meter lang, maar daarvoor liggen in de oude binnenstad van Osimo nog enkele meters over pavè di porfido, een soort kasseien. Zeker met eventuele neerslag kan dit van belang zijn.

Om 13.20 uur krijgen de renners vrij spel, waarna tussen 17.02 en 17.26 uur de finish van de winnaar verwacht wordt. De uitzending van Eurosport begint iets na 13.00 uur.

Links
Voorbeschouwing etappe 11 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
131 Reacties
16-05-2018 13:58
De Marchi en LL Sanchez nu met wat ruimte.
16-05-2018 14:00
Luis Leon en deMarchi samen op pad, mooi duo
16-05-2018 14:00
Als de vlucht inderdaad op de klim gaat ontstaan (verwacht niet dat het bij deze twee heren blijft) wordt dat een lastige groep om terug te pakken. Mannen als Wellens en Battaglin doen er goed aan om mee te springen denk ik.

Edit: of het blijft grotendeels wel bij deze mannen met alleen wellicht een paar procontinentalen, verrassend.
16-05-2018 14:01
Komt klim aan, dus kunnen sterke mannen aansluiten en een mooie vluchtgroep vormen.
16-05-2018 14:04
Peloton wordt stilgelegd.
16-05-2018 14:05
Probeert Visconti nu de boel lam te leggen hehe
16-05-2018 14:06
Wat een farce. Visconti die even regelt dat de renner van Willier nog weg mag gaan, maar die jongen van TLJ mag niet meer.
16-05-2018 14:09
Klaarblijkelijk een Italiaans onderonsje vandaag?
16-05-2018 14:10
Wordt dus LLS, De Marchi, Masnada, Maestri en Turrin voorop. Beetje karig, maar de eerste 3 iig sterke vluchters.
16-05-2018 14:11
Italiaans als in Sanchez? ;)
16-05-2018 14:12
@ditisdavid ik vind het helemaal niet zo verrassend. TLJ wil met Battaglin winnen, Lotto Fix van alles en nog wat met Wellens. Beiden kunnen dat vanuit het peloton (zie vorige week, terwijl ook Yates wellicht nog boni's wil pakken (of iig de mogelijkheid wil hebben).
16-05-2018 14:12
LLS voor Scarponi dan maar.
16-05-2018 14:13
Maestri en zeker Turrin moeten er eerst nog maar bij zien te komen.
16-05-2018 14:14
@LJ
Had hier toch (veel) meer vluchters verwacht.
16-05-2018 14:15
Dit groepje is te klein....
16-05-2018 14:15
Masnada is aangesloten bij de koplopers, Maestri (Bardiani) en Turrin (Willier-Tristina) hangen tussen het peloton en de kopgroep. Peloton al op 4 minuten.
16-05-2018 14:16
Als ik het zo lees hoef ik de komende uren in elk geval nog niet in te schakelen?
16-05-2018 14:17
Masnada nu op eigen kracht de bergpunten ;)
16-05-2018 14:19
MS, Lotto en Lotto gaan de boel controleren zo te zien.
16-05-2018 14:20
LLS FTW
16-05-2018 14:20
Ben erg benieuwd naar De Marchi vs. LLS
16-05-2018 14:23
Die masnada is ook geen pannekoek zeg. Even zijn uitslagen zitten kijken, maar die kan aardig trappen.
16-05-2018 14:25
LLS is alweer even geleden dat hij een grote vis gevangen heeft
16-05-2018 14:26
Na ampel beraad is besloten de koers tot km 125 te neutraliseren. Topic kan op slot en om half vijf weer worden geopend :).
16-05-2018 14:26
Wat een toneelstukje wordt hier opgevoerd. 3 renners die er normaal nooit meer bij zouden komen en zitten op 1,5 minuut. Maar ineens mogen de ploegleider wagens naar voren en 5 minuten later zit iedereen in de kopgroep. Zonder blozen aansluiten.
Soms is het beter om niet te zien hoe de kopgroep ontstaat.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.