Giro 2017: Volg hier de zesde etappe
donderdag 11 mei 2017 om 11:30 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de zesde etappe

Na vijf dagen kent de Giro-karavaan vandaag de eerste etappe op het Italiaanse vasteland. In het diepe zuiden wacht een rit die grotendeels gaat over een vlak parcours.

De beklimming van de Barritteri (11,3 km á gemiddeld 4,2%) kan in de openingsfase een ideale springplank vormen voor een groep vluchters. Of zij het vol houden tot het einde, valt af te wachten. Op weg naar Terme Luigiane wacht immers een pittige finale. In de laatste 25 kilometer volgen er enkele klimmetjes, alvorens er in de aankomstplaats een slotkilometer wacht met stukken waar het oploopt tot 10%.

De officiële start is om 11:45, de aankomst wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport 1 doet vanaf 13:30 live-verslag, met commentaar is van Jeroen Vanbelleghem en Michael Boogerd. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 6 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 5

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveblog (NOS)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13u05)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
184 Reacties
11-05-2017 12:36
Best geklasseerde koploper is Dillier op ruim 16 minuten.
Hier gaat Quickstep in ieder geval niet volle bak achteraan.

Edit: en toen waren het Barbin, Mohoric en Busato ipv Andreetta en Dillier.
Dat zet de best geklasseerde op meer dan 20 minuten
11-05-2017 12:38
Huh, er is melding van twee verschillende kopgroepen.
Barbin, Busato, Mohoric, Pedersen, Pöstlberger en Stuyven volgens sommige bronnen.
Stuyven, Pedersen, Pöstlberger, Andreetta en Dillier volgens andere bronnen.

Vreemd. :p

Wat is het nu?
11-05-2017 12:39
Stuyven kan wel de paarse trui overnemen van Gaviria als ie voorop blijft Crevaison.
11-05-2017 12:42
@chefspijker: Volgens mij kan Stuyven maar op 107 punten komen en heeft Gaviria er 138
11-05-2017 12:43
@ChefSpijker
Volgens mij zijn er vandaag maar 45 punten te behalen (2 x 10 en 25 op de finish). Als ik de puntenklassement voorbeschouwing van WF hier moet geloven.
11-05-2017 12:45
Volgens The Inner Ring: http://inrng.com/giro/

Category A+B stages (Stages 1, 2, 3, 5, 6, 7, 12, 13) offer points for the first 15 riders at the finish: 50-35-25-18-14-12-10-8-7-6-5-4-3-2-1. For the TV there are points for the first eight: 20-12-8-6-4-3-2-1
11-05-2017 12:49
Die voorbeschouwing van WF klopt sowieso niet want daar staat rit 2 bijv. ook als heuveletappe. Terwijl Greipel daar echt 50 punten kreeg aan de streep. Nee dan heb ik veel meer vertrouwen in de deskundigheid van The Inner Ring.
11-05-2017 12:55
Er is nu bevestiging over de samenstelling van de kopgroep: Stuyven, Pedersen, Pöstlberger, Dillier en Andreetta hebben al 7'30" voorsprong.
11-05-2017 12:55
Zoals het nu staat zou ik mijn geld op Stuyven zetten
11-05-2017 12:55
@ChefSpijker
Je hebt gelijk. De voorbeschouwing van WF klopt die van de Inner Ring wel. Ik had inmiddels ook teruggekeken naar etappe 2 om te achterhalen wat wel en niet klopt.

Desondanks denk ik niet dat Quickstep met man en macht de paarse trui van Gaviria gaan verdedigen. Als ze hulp krijgen van andere teams wellicht wel.
11-05-2017 12:58
wat is bauke van plan. Op een waaier dag 2 man in de ontsnapping. Dat is of hopen op knechten of hopen dat er voor de rest weinig gebeurt.
11-05-2017 12:58
Ik ga er vanuit dat andere ploegen ook nog wel willen rijden voor een potentiële ritzege. DDD voor een Haas, Orica voor een Yates, UAE voor Costa, Astana voor Sanchez/Bilbao/Cataldo. Bijvoorbeeld. Juist doordat er geen uitgesproken favoriet als Gilbert aan de start staat, denken veel ploegen dat ze kunnen winnen.
11-05-2017 13:02
@Sephiroth,
Het lijkt mij dat het plan van Trek wat betreft de mannen in de kopgroep toch vooral is gericht op etappewinst en weinig heeft te maken met Mollema.
11-05-2017 13:10
BMC, DDD, Orica, Astana zullen dit sowieso wel dicht willen hebben. Zeker DDD en Astana hebben niet heel veel doelen naast etappezeges, en vele grotere kansen dan dit krijgen ze niet denk ik op voorhand.
11-05-2017 13:14
Stuyven rijdt echt niet voor Mollema hier..
11-05-2017 13:16
@Sepiroth

Mollema heeft maar 1 knecht in de vlucht. Stuyven rijdt alleen maar voor zichzelf. Is geen teamplayer.
11-05-2017 13:21
In goede doen lijkt mij hier Gasparotto een van de kanshebbers.
11-05-2017 13:22
Het zou leuk zijn als de kopgroep voorop blijft en er in het peloton ook nog oorlog komt door waaiers en/of (een sprint in de aanloop naar) het heuvelachtige slot van de rit.
11-05-2017 13:22
@naud... BMC hebben er een mee voorin, die zijn happy... toch weinig kans op slagen dit avontuur, de finale is best lastig en met al die slinger wegen zal het tempo automatisch steeds weer omhoog gaan...
11-05-2017 13:24
Cannondale rijdt. Slagter of Woods vandaag.
11-05-2017 13:28
@ nickdt, dat Stuyven voor zichzelf rijdt, wil niet zeggen dat hij geen teamplayer is. Als hij punten pakt voor de puntentrui en een ritzege kan behalen is dat ook goed voor het team toch? En in ritten waar Stuyven zelf weinig kans heeft, zal hij zich wel inzetten voor Mollema of wat dan ook doen dat de ploeg van hem verlangt.
11-05-2017 13:32
@ Polleke, tenzij een slechte samenwerking in de kopgroep gaat het toch niet zo simpel zijn om deze kopgroep in te halen vermoed ik. Die slingerwegen zullen er inderdaad wel voor zorgen dat bepaalde ploegen hun kopmannen in een gunstige positie willen houden, maar voor een gerichte achtervolging heb je toch echt beter lange rechte wegen.
Stuyven en Dillier zijn trouwens ook niet de eerste de beste, die gaan in dat lastige slot niet zomaar stilvallen ...
11-05-2017 13:45
Stuyven gaat natuurlijk wel voor de puntentrui, maar wie weet probeert Pöstlberger dit ook nog wel. Heeft maar 11 punten minder dan Stuyven.
11-05-2017 13:46
https://twitter.com/thijszonneveld/status/862633904255193088

Leuk plaatje hoor
11-05-2017 13:49
'T lijkt de Poggio wel, daar zullen we vast en zeker Bahrain voorop zien.

Reacties zijn gesloten.