Giro 2017: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 9 mei 2017 om 11:45 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de vierde etappe

Het is de dag van de beklimming van de Etna. Sardinië is ingewisseld voor Sicilië. De beklimming van de vulkaan is geen sinecure zo vroeg in de Giro. Wie is al direct goed en deelt hier de eerste tik uit?

Cefalù is de startplaats van de vierde Giro-rit. Het vissersdorp aan de noordkust van het eiland – zo’n 75 kilometer ten oosten van Palermo – ontvangt het roze circus voor de vierde keer in de geschiedenis. Halverwege de etappe wacht eerst nog de Portella Femmina Morta van tweede categorie. Deze klim is ruim dertig kilometer lang, maar loopt zeer geleidelijk (gemiddeld 4,5%) omhoog. Rond 14.45 uur zullen de eerste renners hier de top ronden.

Na een lange afdaling volgt de beklimming van de Etna. De finish ligt 1892 meter boven zeeniveau, maar daarvoor moet men eerst 17,9 kilometer klimmen aan een gemiddeld stijgingspercentage van 6,6%. De etappe begint om klokslag 12.00 uur. Tussen 16.55 en 17.35 uur wordt de finish verwacht. De rit is vanaf 13:30 uur rechtstreeks te zien op Eurosport.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 4 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13u05)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
300 Reacties
09-05-2017 16:27
Kruijswijk en Zakarin zijn gewoon niet de allerhandigsten
09-05-2017 16:27
Zakarin is terug volgens mij, zit wat achterin.
09-05-2017 16:27
het is vooralsnog een bergwande.. Rolland!!
09-05-2017 16:27
Rolland gaat
09-05-2017 16:28
Blij dat JVDB er ook nog bijzit :( . Man man, niemand die die gozer nog aan de praat krijgt vrees ik... Moet het maar van Clement komen.
09-05-2017 16:29
Bilbao van Astana gaat achter Rolland aan, nog 12 km klimmen.
09-05-2017 16:29
Clement goed werk voor kruijswijk, die doet zijn job goed, en kruijswijk weer voorin iig. Maar je wordt niet beter van zo'n val. Hopelijk nog lang rustig in het peloton. Zaterdag pas echt volgende grote test, dat is tijd om te herstellen.
09-05-2017 16:29
Kruijswijk terug vooraan maar met nog slechts één ploeggenoot.
09-05-2017 16:29
Nog saaier dan de tour dit, ronde rennen is echt niet meer van deze tijd blijkt keer op keer
09-05-2017 16:29
Bataglin ook weg? Mag hopen dat die zich opgeblazen hebben om kruis terug te brengen. Anders wel treurig
09-05-2017 16:30
Thanks voor de stream :)
09-05-2017 16:30
@tdola Herstellen in deze Giro?
09-05-2017 16:30
Het meest opzienbarende van deze klim tot nu toe: de valpartij, en Rolland die rijdt zonder neuspleister.
09-05-2017 16:31
Vd broeck valt me idd ook tegen, heb je geen moment in de buurt van kruijswijk gezien. Clement gelukkig wel op de afspraak
09-05-2017 16:32
Polanc ziet er niet heel fris uit.
09-05-2017 16:32
Hup Polanc.
09-05-2017 16:32
Ah moet me rectificeren, Rolland rijdt wel met neuspleister.
09-05-2017 16:33
Ach ja, straks in week 3 geeft VDB op een cruciaal punt zijn voorwiel aan Kruijswijk en kunnen we hier de longzangerij niet van de site afbeitelen.
09-05-2017 16:33
@Kosmonaut, jammer, hij rijdt wel met neuspleister.
09-05-2017 16:33
JVDB wist je en dat wist de ploegleiding ook. Die loste 4 weken geleden nog op de Camerig. Nogmaals: ze hadden Bennet terug moeten halen uit de States, maar ok, we zullen zien. Steven moet het vooral zelf doen.
09-05-2017 16:33
Landa probleem
09-05-2017 16:33
Landa lek
09-05-2017 16:33
Kosmonaut, Rolland heeft gewoon zijn neuspleister op hoor.
09-05-2017 16:34
Landa lek.
09-05-2017 16:34
Landa nog 20 seconden weer verder met een nieuw wiel.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.