Giro 2017: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 9 mei 2017 om 11:45 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de vierde etappe

Het is de dag van de beklimming van de Etna. Sardinië is ingewisseld voor Sicilië. De beklimming van de vulkaan is geen sinecure zo vroeg in de Giro. Wie is al direct goed en deelt hier de eerste tik uit?

Cefalù is de startplaats van de vierde Giro-rit. Het vissersdorp aan de noordkust van het eiland – zo’n 75 kilometer ten oosten van Palermo – ontvangt het roze circus voor de vierde keer in de geschiedenis. Halverwege de etappe wacht eerst nog de Portella Femmina Morta van tweede categorie. Deze klim is ruim dertig kilometer lang, maar loopt zeer geleidelijk (gemiddeld 4,5%) omhoog. Rond 14.45 uur zullen de eerste renners hier de top ronden.

Na een lange afdaling volgt de beklimming van de Etna. De finish ligt 1892 meter boven zeeniveau, maar daarvoor moet men eerst 17,9 kilometer klimmen aan een gemiddeld stijgingspercentage van 6,6%. De etappe begint om klokslag 12.00 uur. Tussen 16.55 en 17.35 uur wordt de finish verwacht. De rit is vanaf 13:30 uur rechtstreeks te zien op Eurosport.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 4 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13u05)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
300 Reacties
09-05-2017 16:34
Mollema helemaal alleen.
09-05-2017 16:35
Objectief gezien: Sky heeft nu ook gewoon dikke pech met Landa. Mooi als Pinot nu de boel een beetje opschudt, niemand durft, jammer. Moet toch 1 iemand zijn met goede benen?
09-05-2017 16:36
Kruiswijk alleen volgensmij.
edit; mooi voorin met clement
09-05-2017 16:36
Op z'n vroegst pas op 5 kilometer van de streep
09-05-2017 16:36
BM en Movistar spelen allebei een eerste kaart.
09-05-2017 16:36
Bauke heeft Wilco, Tom, Stef en Steven nog ;)
09-05-2017 16:37
Clement manifesteert zich goed als meesterknecht. Piloteert Kruijswijk goed in en door het pelotonnetje
09-05-2017 16:37
Wat een chaos voor mijn gevoel. Ligt dat nou aan de rit of de regie?
09-05-2017 16:39
Mikel Landa is weer terug, na ongeveer 6 minuten.
09-05-2017 16:39
Zie Steven ook niet openliggen voor derest
09-05-2017 16:39
Landa gelukkig terug
09-05-2017 16:39
Wat wen raar gedoe in het peloton. Opeens fdj weer weg....
09-05-2017 16:40
Landa sluit aan.

Clement zakt nu wel door het groepje. Kruijswijk ziet er beter uit dan dat ik vreesde na die val al gaat het nog niet heel hard.
09-05-2017 16:40
Heeft Tom nog ploegmaats?
09-05-2017 16:40
Vandaag superknecht die clement. Heeft hij vandaag veel aan.
09-05-2017 16:40
Zozo. Preidler gaat lekker lang mee.
09-05-2017 16:41
@hoofdisvrij Valt wel mee hoor, gewoon een koploper met een achtervolger en een afwachtend peleton
09-05-2017 16:42
Clement voor mij nu al een held. Vorig jaar zat d'r op dit punt niemand meer bij kruijswijk
09-05-2017 16:43
@hoofdisvrij: wellicht omdat er zo weinig gebeurt? Saai...
09-05-2017 16:43
Op dit tempo gaan ze Polanc toch never nooit terugpakken?
09-05-2017 16:44
6,5 km te gaan, Polanc op kop, met 2 minuten achter hem Rolland en daarachter een groep van ongeveer 45 man op ruim 2,5 minuut
09-05-2017 16:44
@jvh93 Battaglin ging vorig jaar lang mee met Kruijswijk.
09-05-2017 16:47
Is TJ nou z'n enige helper aan het opsouperen? Is dat Hermans?
09-05-2017 16:47
Battaglin moet er wellicht nog wat inkomen, bij JVDB gaat dat vrees ik niet meer gebeuren. Clement is een held vandaag. Dumoulin heeft (incl Ten Dam die het asfalt kuste) de sterkste ploeg bergop van de 3 Nederlandse klassementsrenners.
09-05-2017 16:49
Saai.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.