Giro 2017: Volg hier de veertiende etappe
zaterdag 20 mei 2017 om 13:40 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de veertiende etappe

Het is vandaag opnieuw een belangrijke dag in de Giro d’Italia. Na de Etna en Blockhaus wacht het peloton de derde aankomst bergop met de klim naar het heiligdom van Oropa. Kan Tom Dumoulin hier de schade beperken? Of weet hij zelfs tijdwinst te boeken?

De etappe moet hem naar eigen zeggen goed liggen. De vlakke aanloop is in zijn voordeel en daarna is het een kwestie van zo hard mogelijk die berg op gaan. “Dat duurt ongeveer twintig minuten”, analyseerde hij tegenover de NOS. “In januari doen we altijd 20-minutentesten bij de ploeg en daar ben ik altijd wel goed in.”

De rit gaat om 13:55 van start en eindigt vermoedelijk tussen vijf uur en half zes. Eurosport is er vanaf het begin bij, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 14 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 14

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)
Liveblog (NOS)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
179 Reacties
20-05-2017 16:08
waarom rijd gazprom vooraan peleotin met klein trijntje
20-05-2017 16:12
Trijntje rijdt helemaal niet mee.
20-05-2017 16:15
De Fransen zijn vrij stellig: Thibaut Pinot is de logische winnaar vandaag. En ik maar denken dat Nederlanders chauvinistisch zijn!
20-05-2017 16:17
Thx baukema tomoulin :-) naam redelijk snel bedacht hoor :-) niemand een antwoord op mijn vraah over cristian rodriguez?
20-05-2017 16:19
@ChefSpijker, Modolo gaf aan dat hij maar 80% is momenteel. Hij liet daarom gisteren ook Ferrari sprinten. Denk dat hij snel zal afstappen en probeert in de TDF potten te breken. Ook al heeft het ook wel wat om de 100e Giro uit te rijden ;)
20-05-2017 16:22
De kans dat een LTJ-renner wint is 50%. Ze winnen of ze winnen niet.
20-05-2017 16:22
Ben benieuwd of Kruijswijk vandaag mee kan gaan. Als Kruijswijk vandaag in de top-10 eindigt zie ik hem met zijn befaamde 3e week toch nog wat plekken goed maken. Want de 3e week is extreeeeem zwaar.
20-05-2017 16:23
Wat een slappe vertoning weer deze Groooote Ronde...zelfs de 'bergritten' verlopen nu als kopieen van de 'sprinters' ritten.... het mes erin aub, allemaal een week inleveren om het concept GT weer leven in te blazen...
20-05-2017 16:26
Polleke wat zou je willen. Dat ze nu op het vlakke al gingen aanvallen? Zodra er meerdere hoge bergen komen zullen ze vroeg aanvallen. Jouw reactie is nogal berkrompen.
20-05-2017 16:28
Dumoulin niet goed van voren.
20-05-2017 16:28
-@spruch
Vergelijk het met een 100pk diesel wat 200 rijdt of een 150 pk die 500 toertjes minder draait. Iemand met een rustpols van 30 zit veel minder snel aan 180 dan een toerist met 50/60 rustpols. Had hem ooit beneden de 30, gewoon hard werken, meer niet, o ja en goed eten.
20-05-2017 16:29
@Polleke,
Wil je dat ze weer vanaf 15:30 live gaan?
20-05-2017 16:31
Niet normaal wat doen die ploegen van Gazprom en CCC daar voorin het peloton. Denken ze serieus kans te maken dammm maken het alleen gevaarlijk voor de rest.
20-05-2017 16:31
Ze gaan hard richting de voet, war is coming!
20-05-2017 16:36
Spannond hoor
20-05-2017 16:37
Pfff. Wie rijdt er voorop namens Sunweb?
20-05-2017 16:37
Oeh movistar foutje
20-05-2017 16:38
Schitterend die kopjes
20-05-2017 16:38
Hopen dat Hansen niet hoeft af te stappen na die val
20-05-2017 16:41
@wheely zodat hij mee kan werken aan de 15e plek van Montfort zeker ;)
20-05-2017 16:42
Rosa zou zo n rit wel mogen winnen van mij...
20-05-2017 16:43
Haha die anton, wat een renner
20-05-2017 16:44
Wat zit Tom toch ver van achter.. Kruijswijk op de pedalen, dat is een goed teken.
20-05-2017 16:45
Mollema zit ver van achter
20-05-2017 16:45
Tom zit ver.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.