Giro 2017: Volg hier de veertiende etappe
zaterdag 20 mei 2017 om 13:40 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de veertiende etappe

Het is vandaag opnieuw een belangrijke dag in de Giro d’Italia. Na de Etna en Blockhaus wacht het peloton de derde aankomst bergop met de klim naar het heiligdom van Oropa. Kan Tom Dumoulin hier de schade beperken? Of weet hij zelfs tijdwinst te boeken?

De etappe moet hem naar eigen zeggen goed liggen. De vlakke aanloop is in zijn voordeel en daarna is het een kwestie van zo hard mogelijk die berg op gaan. “Dat duurt ongeveer twintig minuten”, analyseerde hij tegenover de NOS. “In januari doen we altijd 20-minutentesten bij de ploeg en daar ben ik altijd wel goed in.”

De rit gaat om 13:55 van start en eindigt vermoedelijk tussen vijf uur en half zes. Eurosport is er vanaf het begin bij, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 14 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 14

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)
Liveblog (NOS)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
179 Reacties
1 2 3 8
20-05-2017 13:50
Vanaf het begin;

https://www.youtube.com/watch?v=cBvoQPcPUF0
20-05-2017 13:56
TLJ gaat niet mee in een ontsnapping. Zit geen 1 in de eerste helft van het peloton.
20-05-2017 13:58
moeten allemaal knechten voor het klassement van kruijswijk ;)
20-05-2017 13:59
DNS: Greipel, Mareczko
20-05-2017 14:01
Werkelijk van de zotte! Waarom met 8 man bij Kruijswijk????? Kan er best eentje in de aanval vandaag (battaglin). Kansloze tactiek wederom.
20-05-2017 14:03
Als ik TLJ was zou ik inzetten op morgen. Met Battaglin. Vandaag is voor de kleppers.
20-05-2017 14:07
Kan iemand Niermann even invliegen?
20-05-2017 14:08
@ Timocycling: denk aan je bloeddruk! Er is nog nauwelijks een groep weg.
20-05-2017 14:09
Tactisch is TLJ vrijwel altijd kansloos helaas. Want gun ze het echt wel, maar wat zijn het toch een stel domoren die de tactieken uiteenzetten.
20-05-2017 14:11
Hahaha, Gaviria.
20-05-2017 14:12
Dommer dan Gaviria nu? Levefre zou nu toch hard in zijn oor moeten tetteren dat hij zijn krachten moet sparen om over al die komende bergen te komen?
20-05-2017 14:13
Ga4ria de veelvraat
20-05-2017 14:13
Zijn alleen Greipel en Marezcko afgestapt?

Ik had toch wel jonge renners als Gibbons, Bauhaus (nouja, nu met Tom in 't roze misschien niet...) en Edmondson ofzo uit koers verwacht.
20-05-2017 14:14
@LL; maandag zullen er ook nog wel een aantal naar huis vliegen. Lekker op de rustdag, voordat het geweld in de bergen echt losbarst
20-05-2017 14:15
Wel goed om te zien hoe lastig het kan zijn om in de onstnapping mee te zitten.
20-05-2017 14:18
@Baukema Tomoulin Ik vind het juist van klasse getuige dat Gaviria probeert mee te gaan in een ontsnapping. Kijken hoe ver hij kan komen in zo'n etappe kan toch geen kwaad. Bovendien zal hij vandaag en morgen wel overleven, maandag is dan weer een rustdag om te herstellen voor de slotweek.
20-05-2017 14:19
Baukema Tomoulin >>> die bergen gaat ie wel overleven, maak je geen zorgen.
20-05-2017 14:20
Wil giant iemand mee krijgen of willen ze geen grote groep laten gaan?
20-05-2017 14:21
@Formolo: het probleem is dat hij niet probeerde mee te gaan. Hij nam niet over toen ze een gaatjes hadden, probeerde er enkel voor te zorgen dat teklahaimanot niet ontsnapte.
20-05-2017 14:21
Ewan zal één dezer dagen ook wel afstappen evenals bennet en modolo.
20-05-2017 14:25
Ik denk dat Nibali wacht tot de afdaling van de laatste klim
20-05-2017 14:26
@Baukema Excuses, ik heb de beelden er helaas nog niet bij. In dat geval getuigt het van wat minder klasse van Gaviria ;)
20-05-2017 14:29
Mooi schouwspel!
20-05-2017 14:30
Hahahahaha. Wat is er gebeurt tussen Teklehaimanot en Gaviria. Kinderachtige actie van Gaviria.
20-05-2017 14:34
@BoomHogerland....denk dat de sunwebbers lekker bij Dumoulin moeten blijven deze etappe
1 2 3 8

Om te reageren moet je ingelogd zijn.