Giro 2017: Volg hier de veertiende etappe
zaterdag 20 mei 2017 om 13:40 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de veertiende etappe

Het is vandaag opnieuw een belangrijke dag in de Giro d’Italia. Na de Etna en Blockhaus wacht het peloton de derde aankomst bergop met de klim naar het heiligdom van Oropa. Kan Tom Dumoulin hier de schade beperken? Of weet hij zelfs tijdwinst te boeken?

De etappe moet hem naar eigen zeggen goed liggen. De vlakke aanloop is in zijn voordeel en daarna is het een kwestie van zo hard mogelijk die berg op gaan. “Dat duurt ongeveer twintig minuten”, analyseerde hij tegenover de NOS. “In januari doen we altijd 20-minutentesten bij de ploeg en daar ben ik altijd wel goed in.”

De rit gaat om 13:55 van start en eindigt vermoedelijk tussen vijf uur en half zes. Eurosport is er vanaf het begin bij, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 14 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 14

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)
Liveblog (NOS)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
179 Reacties
20-05-2017 14:37
Het zou pas echt dom zijn om in deze etappe in de kopgroep te gaan
20-05-2017 14:38
Idd, echt apart dat ze een Battaglin niet meesturen.
20-05-2017 14:39
@ AZH: inderdaad. Krijgt Dumoulin wat, hang jij met je goede bedoelingen vijf minuten voor het peloton.
20-05-2017 14:40
De ploeg van Pinot lekker werken vandaag. Ideaal voor Sunweb
20-05-2017 14:40
Berhane moeten ze niet teveel tijd geven als iemand uit het peleton wil winnen
20-05-2017 14:40
Ik heb wel eens het idee dat alles wat TLJ doet hier apart wordt gevonden.

Zelfs als ze winnen :)
20-05-2017 14:44
@bertvd: je hebt hier soms van die periodes ja... pollenseizoen ofzo :p
20-05-2017 14:47
@azh idd. Als de grote rondes beginnen komen er altijd een aantal beroepszeikerds bij. Gelegenheids volgers, die bv vinden dat je vandaag in de kopgroep moet zitten... daar zijn de komende dagen wel
Betere etappes voor.
20-05-2017 14:51
Ik verwacht vette aanvallen op de klim van Pinot en Quintana. Dumoulin gaat het moeilijk krijgen. Maar als ie vandaag overleeft is er een flinke horde genomen. Wordt sowieso spannend straks.
20-05-2017 14:51
Alweer een "rustdag" voor de knechten van Sunweb, hopelijk hebben ze daardoor wat extra energie over als ze later echt aan de bak moeten.
20-05-2017 14:51
Twintig minuten testen zou wat zijn voor tlj, anderhalve coopertest. Quintana gaat dit nooit bijhouden.
20-05-2017 14:52
@peter winnen
Haha. Zou best leuk zijn, een interview met Nibali na de race: "Ik maakte een taktische fout door te wachten op de afdaling vandaag. Had Pibernik nog wel speciaal het parcours laten verkennen."
20-05-2017 14:53
Ah, toch best vermakelijk af en toe. Rondom de ploeg die TLJ in Noorwegen op de been bracht al meteen veel commentaar. Etappe 2 nemen ze de koers in handen en pakt Groenewegen de overwinning.

Soortgelijk commentaar voorafgaand aan gisteravond in California. Bennet zou kansloos zijn tov Majka en Talansky. Paar uur later staat hij ruim aan kop in het klassement.

Natuurlijk rijden ze niet elke rit iedereen op een hoop, maar er gebeurd genoeg goeds binnen die ploeg.
20-05-2017 14:56
Tom dumoulin is hard gevallen hoor ik net. Iemand meer info??? Beter niet namelijk
20-05-2017 14:57
@ HF2013: je moet voor de lol eens het commentaar van de rit naar Blockhaus teruglezen.

H i l a r i s c h!

http://www.wielerflits.nl/volg-hier/giro-2017-volg-hier-etappe-9-naar-blockhaus
20-05-2017 14:59
Ziet er best mooi uit, al die ploegentreintjes achter elkaar.
20-05-2017 15:00
@hf2013
De kritiek is niet zozeer op die jongens gericht maar grotendeels op het beleid wat niet bij machte lijkt bij te sturen of de koers te verleggen.
Maar het ging hier na vijf dagen gelukkig weer eens over de toevallige rose trui van Tom die straks aan 36 per uur die molshoop op gaat knallen.
20-05-2017 15:01
@ Dondersje: waar hoorde je dat..?
20-05-2017 15:01
Vibeman >>> verwacht dat Modolo als Italiaan wel gewoon wil uitrijden. Heeft de Giro altijd nog uitgereden op z'n eerste twee jaar na. Maar toen was ie ook nog wel erg jong.
20-05-2017 15:01
Dondersgoede grap.
20-05-2017 15:05
Tom Dumoulin reed net achter het peleton met ene treintje. Dus hij kan weleens gelijk hebben. Heb Colombiaans commentaar. Zag het net toen ik inschakelde. Iemand nieuws?
20-05-2017 15:06
Tom reed lek, was totaal niet gestresst om terug te komen
20-05-2017 15:07
@laurentjalabert
Wat heeft team lotto jumbo de afgelopen 2 jaar dan laten zien behalve de giro van vorig jaar????
20-05-2017 15:12
Kunnen we een apart 24/7 volgitem rond TLJ (of apart kanaal for all I care) oprichten? Die olifant begint hier namelijk wel erg veel plaats in te nemen...
20-05-2017 15:12
@jan19
Ben jij zo'n gelegenheidsvolger? Als je een antwoord zoekt kun je op cq ranking kijken.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.