Giro 2017: Volg hier de veertiende etappe
zaterdag 20 mei 2017 om 13:40 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de veertiende etappe

Het is vandaag opnieuw een belangrijke dag in de Giro d’Italia. Na de Etna en Blockhaus wacht het peloton de derde aankomst bergop met de klim naar het heiligdom van Oropa. Kan Tom Dumoulin hier de schade beperken? Of weet hij zelfs tijdwinst te boeken?

De etappe moet hem naar eigen zeggen goed liggen. De vlakke aanloop is in zijn voordeel en daarna is het een kwestie van zo hard mogelijk die berg op gaan. “Dat duurt ongeveer twintig minuten”, analyseerde hij tegenover de NOS. “In januari doen we altijd 20-minutentesten bij de ploeg en daar ben ik altijd wel goed in.”

De rit gaat om 13:55 van start en eindigt vermoedelijk tussen vijf uur en half zes. Eurosport is er vanaf het begin bij, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 14 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 14

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)
Liveblog (NOS)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
179 Reacties
20-05-2017 15:12
Jan 19 Vuelta gezien?
20-05-2017 15:13
@ jan19: jouw reactie laat meer zien over jouw wielerkennis, dan dat van LJ.....
20-05-2017 15:15
@jan - onder andere, even uit het hoofdje, de Giro van dat jaar ervoor (Kruiswijk met Contador de beste klimmer van Giro), Gesink's keurige 6e plek in de best bezette Tour in jaren, alle ereplaatsen van Vanmarcke in de klassiekers, de tijdritoverwinningen van Roglic (eigenlijk alles van Roglic sinds hij is begonnen bij TLJ), Bennet nu in ToC, overwinning van Lindeman in de Vuelta in de bergen en die van Gesink... Vast nog wel veel meer, maar ik ga de resultaten er niet op naslaan. Het blijft alrijd hetzelfde liedje. Verwachtingspatroon bijstellen van een ploegje met zo'n budget en valt allemaal best wel mee.
Zo en nu weer OT maar?
20-05-2017 15:17
@ LJ: Groenewegen, om maar een naam te noemen...

Inderdaad: OT
20-05-2017 15:19
Die data die steeds in beeld verschijnt, krijgen de ploegleiders die ook?

Stel dat je in de bergen ziet dat je tegenstander in het rood rijdt, dan zouden ze opdracht kunnen geven om even goed gas te geven...
20-05-2017 15:20
Ja, wat is vijfde of zesde nu? Het draait om winnen.
20-05-2017 15:23
Jan19: Als het wielrennen alleen om winnen zou draaien, dan kan 90% van alle wielrenners, op elke leeftijd en in elke categorie zijn biezen pakken en een andere sport uitoefenen. De meest tragische en bewonderenswaardige verhalen worden geschreven door de nobele kunst en tragiek van het verliezen. Leve het verliezen! Je bent duidelijk nog maar pas begonnen met wielrennen volgen, ook jij zult de smaak nog te pakken krijgen ;-).
20-05-2017 15:24
De afgelopen 2 jaar 6 overwinningen op word tour niveau. Niet bepaald van hoog niveau.
20-05-2017 15:30
Best goed Jan!

Ze staan iig prima 10de op de WT-ranking
20-05-2017 15:31
@jan19 Die reacties van jou getuigen van weinig intelligentie.. Niet alles gaat om overwinningen, het gaat om hoe je je laat zien etc. maar ja, dat zie je waarschijnlijk niet in. Daarbij is dit een volgtopic van een etappe in de Giro, gezanik over TLJ kan in het forum, veel plezier daar.
20-05-2017 15:32
Leve GreenDay!!!

@ jan19: Ajax, Feijenoord en PSV winnen ook niet meer heel vaak de Champions League. Heb je al eens achterhaald hoe dat komt?
20-05-2017 15:32
@bert
Wanneer weet je dat ie in het rood rijdt? Meestal zegt lichaamshouding genoeg wanneer alle souplesse overboord lijkt.
20-05-2017 15:35
@schipperaar: yep. Hoewel iemand kan toneelspelen. Een hartslag van 180 zegt meer
20-05-2017 15:40
@bert
Bij 180 verzuurt de gem topsporter niet een twee drie, ben bijna zeker dat Tom er boven gaat zitten op die slotklim.
Jos lacht zich een bult, etappes elke dag korter.
20-05-2017 15:43
@schipper
Bij een Mollema of Weening is alle souplesse bij het inrijden al overboord.
20-05-2017 15:48
Bauke kan op karakter als geen ander redelijk in het rood totdat de lekke koppakking het gevolg wordt van overbelasting, benieuwd wat ie geleerd heeft van Alberto op dat gebied.
20-05-2017 15:53
Tamelijk veilige voorspelling: de winnaar zit in het peloton.
20-05-2017 16:01
Kruijswijk minuutje verliezen vandaag, dinsdag in de aanval?
20-05-2017 16:03
Daarstraks de hartslag van cristian rodriguez in beeld... is hij de nieuwe ronderenner in spé voor spanje zoals ik ooit eens las 2 jaar geleden ??
20-05-2017 16:04
@schiperaar
Als Mollema het al kan als geen ander dan heeft hij waarschijnlijk weinig geleerd van Contador op dit gebied.
20-05-2017 16:05
Joachim: andere veilige voorspellingen zijn "de winnaar staat op de deelnemerslijst", "de winnaar leeft op de planeet Aarde", "de winnaar rookt geen Cubaanse sigaren", "de winnaar spreekt Engels, Frans, Portugees, Nederlands, Duits, Italiaans, Pools, Russisch of Spaans" en "de winnaar heeft vermoedelijk een hoofddeksel op".
20-05-2017 16:05
Wanneer begint die klim zeg.
20-05-2017 16:07
Goeie gebruikersnaam Saganagas! Sagan a Gas!
On: verwacht nog wel wat spektakel straks aan de voet van de klim. Oa Hermans, Konrad, Rolland & Fraile
20-05-2017 16:07
@ Joachim & GreenDay: juist dáárom is het nu zooooo slecht dat TLJ niet in de kopgroep zit. De prutsers ;)
20-05-2017 16:08
@ BasBelgie: over een kilometer of 20. Maar dat is nog niet echt de klim. Beetje voorwerk.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.