Giro 2017: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 26 mei 2017 om 11:45 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de negentiende etappe

Het is opnieuw klim geblazen voor de renners in de Giro. Vandaag staat weliswaar een minder zware rit dan gisteren op het programma. Maar eenvoudig is het zeker niet, want ook in etappe negentien staat er het nodige klimwerk op het programma. Grijpen de vluchters hun kans, of gaan Movistar en Bahrain Merida andermaal proberen om Dumoulin onder druk te zetten?


De start is om 12:00, de aankomst wordt verwacht tussen 17.00 en 17.30. Eurosport start om 13:15 met het live-verslag, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Bobbie Traksel. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 19

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
776 Reacties
26-05-2017 13:07
@Kingstown
Ze zijn gewoon aan elkaar gewaagd. De mindere goden kunnen niet harder en de topfavorieten kunnen elkaar er niet af rijden. Het is nu eenmaal zoals het is.
26-05-2017 13:09
@flashke

Zit er iets dwars? Misschien moet je net als Tom ff een berm opzoeken en het er gewoon uit gooien...
26-05-2017 13:09
Stoere praat van Dumoulin gisteren, maar hij trekt zijn keutel weer in. Frustraties voortaan toch maar binnenboord houden.
26-05-2017 13:09
Nu hebben Quintana en Nibali wel een mannetje voorin zitten
26-05-2017 13:12
Dit bericht is verwijderd
26-05-2017 13:12
@Kingstown
Vreemde opmerking... Er wordt van alles geprobeerd en er is tot nu bijna in iedere etappe spanning op meerdere punten (truien, etappewinst, klassement, ploegenspel etc).

Ben het ook eens met de andere reagerende WF'ers, de top10 is gewaagd aan elkaar.

Wat verwacht je precies?
26-05-2017 13:12
Jurgen van den Broeck mee in de kopgroep...
26-05-2017 13:14
Vlucht:
Bilbao (Astana), Boem (Bardiani), Chevrier (AG2R), Devenyns (Quick Step), Herrada (Movistar), Koshevoy (Willier), Ludivgsson (FDJ), Mühlberger (Bora), Paterski (CCC), Rolland (Cannondale), Costa (UAE), Shalunov (Gazprom), Teklehaimanot (Dimension Data) en VDB (TLJ)
26-05-2017 13:17
Geen Fraille. Jammer. Zal hij de bergtrui opgegeven hebben?
26-05-2017 13:21
Quintana heeft dus een mannetje vooruit, Nibali niemand>?
26-05-2017 13:22
Benieuwd hoeveel voorsprong deze groep gaat krijgen en of het nog spannend wordt voor de klassementsmannen voor de eventuele ritzege op de laatste klim.
26-05-2017 13:22
Rolland Rolland rolland altijd en overal mee
26-05-2017 13:23
Mannetje vooruit heeft op de slotklim toch niet zoveel zin? Zou alleen zin hebben om tussen vlakkere stukken kopwerk te doen
26-05-2017 13:23
Komt vandaag op de laatste klim aan. De rest boeit niet. One big push. Wanneer hoorde ik dat ook al weer?
26-05-2017 13:25
Ongevaarlijke kopgroep, gezapig tempo in het peloton onder aanvoering van Sunweb, so far, so good.
26-05-2017 13:26
@Striga
Hoe kun jij dat nu weten? Misschien is Kruijswijk wel beter dan vorig jaar, maar rijden de anderen nu gewoon net zo hard. Nibali zegt ook dat hij beter is dan vorig jaar, maar dat het niveau gewoon hoger is. Iedereen is in topvorm en dan zijn de verschillen klein, zeker als iedereen al afgemat is door 2,5 weken koers.
26-05-2017 13:27
Die slotklim, mijn gevoel zegt dat Dumoulin dat goed moet liggen. Kan hij daar uithalen, of gaat hij weer pokeren?
26-05-2017 13:29
Dumoulin helemaal achterin het peloton, is er net iets gebeurd?
26-05-2017 13:32
Plaspauze neem ik aan
26-05-2017 13:32
Dumoulin achteraan en movistar en bahrein VOL OP KOP HOE DAN!
26-05-2017 13:33
@josi dat kan in de fase toch?
26-05-2017 13:33
@mollema
Rolland, 27e op meer dan een uur
26-05-2017 13:34
tijdens de plas pauze aanvallen pff dus geen vrede
26-05-2017 13:35
Hoe ik dat weet? Kruijswijk rijdt toch rond met een kapotte rib? En Quintana in vorm rijdt gewoon loeihard weg op deze klimmen ipv dit soort salmonella aanvalletjes die gepareerd worden door Reichenbach en Dumoulin. Met alle respect.
26-05-2017 13:37
'Dumoulin achteraan en movistar en bahrein VOL OP KOP HOE DAN!'

Hoe naief kun je zijn ?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.