Giro 2017: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 26 mei 2017 om 11:45 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de negentiende etappe

Het is opnieuw klim geblazen voor de renners in de Giro. Vandaag staat weliswaar een minder zware rit dan gisteren op het programma. Maar eenvoudig is het zeker niet, want ook in etappe negentien staat er het nodige klimwerk op het programma. Grijpen de vluchters hun kans, of gaan Movistar en Bahrain Merida andermaal proberen om Dumoulin onder druk te zetten?


De start is om 12:00, de aankomst wordt verwacht tussen 17.00 en 17.30. Eurosport start om 13:15 met het live-verslag, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Bobbie Traksel. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 19

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
776 Reacties
26-05-2017 12:32
Piancavallo: 13,8 km@8,1%: 36:20 (Pantani)
Alpe d'Huez:13,8 km@8,0%: 36:40 (Pantani)
Similar climbs, they get easy at the top. #Giro100
26-05-2017 12:41
Afgelopen dinsdag een drol hard eruit, nu eentje hard er weer in :

http://www.telegraaf.nl/telesport/28244997/__Dumoulin_dag_na_zijn_felle_kritiek___Had_ik_beter_niet_kunnen_zeggen___.html
26-05-2017 12:41
Voorlopig lijkt mijn spookscenario niet bewaarheid te worden. Nog geen Movistars weg. Goed nieuws.
26-05-2017 12:43
Het is blijkbaar mode om een paar km te rijden van een etappe en dan op te geven. Waarom dan gewoon niet van start gaan ? Of staat een DNF mooier op de etappe-uitslag dan een DNS ?
Specifiek hier in het geval van Tankink. Beetje raar.
26-05-2017 12:44
Het is ook wel een keer leuk geweest met die vooruit geschoven pionnen van Movistar. Die renners van hun kunnen ook niet eeuwig blijven aanvallen als frisse haantjes. Gisteren zag je al dat Anacona en Amador echt niet veel meer konden betekenen.
26-05-2017 12:46
@robotour: Het is juist heel logisch. Afstappen doe je niet graag, dus je wilt het gewoon proberen, misschien kom je er wel doorheen en kun je gewoon door. Elke dag is een nieuwe en je weet gewoon niet hoe je je gaat voelen.
26-05-2017 12:46
@robotour, als jij de dag(en) na een valpartij opstaat heb je geen zin om te fietsen. Deze mannen weten dat ze er vaak doorheen kunnen trappen en proberen het dus nog even, maar vandaag kwam het betere gevoel bij Bram blijkbaar niet.
26-05-2017 12:47
@tobotour wat dacht je vn het nog even proberen, maar er na een par km axhter komen dat het echt niet gaat...
26-05-2017 12:50
In het geval van Tankink met gebrokken en gekneusde ribben sinds de 8e etappe al die zware etappes wel doorrijden en dan nu gaat het opeens niet meer......
26-05-2017 12:50
@primafacie Kan ook dat hun conclusie is dat het zo dus niet werkt en ze een ander masterplan hebben bedacht voor vandaag en morgen. Wat dat zou kunnen zijn weet ik ook niet trouwens.
26-05-2017 12:51
@Robotour: Lijkt mij meer dan normaal dat je het toch probeert.
26-05-2017 12:53
Zou het mooi vinden als Yates voor de zoveelste keer, de hele dag z'n ploeg martelt om er vervolgens op de slotklim weer direct doorheen te zakken.
26-05-2017 12:53
@robotour,

Zo'n blessure wordt alleen maar erger als je 2/3 zware dagen achter de rug hebt. Hij zal er nu dus wel meer last van hebben dan een paar dagen geleden.
26-05-2017 12:54
Hopelijk een keer een leuke etappe.
Dat de favorietengroep iedere keer samen bovenkomt, dan kennen we ondertussen wel.
26-05-2017 12:54
Yates is door het beulswerk van zn team anders wel dichter bij de witte trui gekomen
26-05-2017 12:55
Tom Dumoulin over zijn uitspraken: "Ik denk dat mijn woorden gisteren niet helemaal nodig waren. Ik wilde niet arrogant overkomen. Ik was wat emotioneel zo meteen na de finish. Dan reageer je soms wat heftiger dan de bedoeling is."

...hij trekt dus "zijne kak in", zoals dat in Vlaanderen al wel eens gezegd wordt
26-05-2017 12:57
Volgens Dumoulin is de rit van morgen gevaarlijker dan vandaag (sporza) tussen de voorlaatste en laatste klim.
26-05-2017 12:57
@lathumnees volgens mij draagt hij de witte trui met 18 sec. voorsprong op Jungels
26-05-2017 12:58
@Kingstown: Ik weet niet naar welke Giro jij kijkt?
26-05-2017 13:01
Ik hoop dat er weer een keer een sprinter wint.
Dat er elke keer een klimmer wint kennen we nu wel
26-05-2017 13:01
@chassepatate
Dumoulin weet ook wel dat dat deze etappe is, maar hij maakt zijn concurrenten natuurlijk niet wijzer dan ze zijn ;)

Morgen kunnen matige/slechte klimmers als Haga en Stamsnijder nog in de kopgroep komen en dan hopen dat ze in de vallei er voor Tom kunnen zijn. Vandaag is het parcours te lastig om voor die renners überhaupt in de kopgroep te komen
26-05-2017 13:04
@ arviidd:

Afgezien van de etappe naar Blockhaus vind ik het behoorlijk saai tot nu toe. Wat pech links en rechts en wat kleine speldeprikjes, maar dat is het dan wel.
26-05-2017 13:05
Heeft iemand een werkende stream? Die van l'equipe doet het niet.
26-05-2017 13:06
Benieuwd of WF ook artikels schrijft wanneer zijne hoogheid schuld bekent, of dat enkel doet wanneer ze een tegenstander in een slecht daglicht kunnen zetten.
26-05-2017 13:07
voor die van lequipe heb je een VPN zoals Hola nodig om te kunnen afspelen.
er zijn ook nog geen beelden zover ik weet pas rond 13:25

Om te reageren moet je ingelogd zijn.