Giro 2017: Volg hier de eerste etappe
vrijdag 5 mei 2017 om 12:10 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de eerste etappe

Het is de dag van de Grande Partenza van de honderdste Giro d’Italia. Met een sterk deelnemersveld belooft de Corsa Rosa een schitterend spektakel te worden. Op het Italiaanse eiland Sardinië maakt het peloton zich op voor een eerste rit in lijn. Is de eerste roze trui voor een sprinter?

De Ronde van Italië is voor de derde keer te gast op Sardinië. Ter ere van de honderdste editie wil de organisatie zoveel mogelijk Italiaanse streken bezoeken.

De eerste etappe bestaat uit een rit over iets meer dan 200 kilometer. Het peloton begint in noordelijke richting om vervolgens naar het zuiden te trekken in de richting van finishplaats Olbia. De San Pantaleo (3,3 km á 5,6% gemiddeld, max 12%) is op iets minder dan 21 kilometer van het einde de laatste hindernis.

De slotfase gaat over lange rechte wegen, dus in theorie is de kans groot dat in deze fase alles weer samenkomt. Na een bochtige finale door de smalle straten van Olbia, zal het eerste duel om het roze beslist worden op de Via Redipuglia, een door palmbomen geflankeerde boulevard aan het water. De aankomst wordt verwacht tussen 16:40 en 17:06.

De wedstrijd is vanaf 13:17u live te zien op Eurosport met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Michael Boogerd. Bespreek op hier het verloop van de etappe.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 1 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 1

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Site Giro)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13.05 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
131 Reacties
05-05-2017 14:55
Stuyven kennende rijdt ie gewoon voor zichzelf en voor niemand anders, dat zal in de Giro vast hetzelfde zijn.
05-05-2017 14:56
Benedetti heeft hem te pakken
05-05-2017 15:01
Oei Maestri al gelost...
05-05-2017 15:01
Weet iemand een goed werkende livestream deze Giro ? Onze provider heeft besloten om Eurosport per vandaag niet meer door te geven :(.
05-05-2017 15:04
Tiz-cycling heeft altijd goede streams
05-05-2017 15:10
Ik vind die combi Boogerd en Vanbelleghem wel prettig eerlijk gezegd. Die rennergegevens (hartslag cadans etc.) ook leuk!
05-05-2017 15:22
Doet die livestream het bij meerdere mensen niet?
05-05-2017 15:23
Geven Vanbelleghem en Boogerd de gehele Giro samen commentaar?
05-05-2017 15:25
Dit bericht is verwijderd
05-05-2017 15:25
@Marmaris
Afwisselend Boogerd en Traksel zei Van Belleghem in een interview.
05-05-2017 15:28
[i]edit redactie: svp ontopic[/i]
05-05-2017 15:29
[b]edit redactie: op ons forum hebben we een [url=http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/je-mening-over-het-wielercommentaar-op-tv/page/38]topic voor wielercommentaar[/url]. hier graag weer ontopic over de koers[/b]
05-05-2017 15:30
. Hopelijk krijgt de kopgroep een inzinking zodat we niog iets gaan zien behalve een gare spurt .
05-05-2017 15:30
Stuyven kent het ploegenbelang, is verre van egoistisch, kan goed rekenen maar of Nizzolo hem de sprint gunt/aantrekt is de vraag. Niks ijdeler dan een it. sprinter.
05-05-2017 15:35
Dit bericht is verwijderd
05-05-2017 15:42
in de bevoorrading mogen de kanslozen weer wat extra ruimte nemen om zo tegen de knallende wind in dood te mogen gaan richting Olbia

@ redactie > dat de hele tijd modereren en doorverwijzen ga je echt niet over de hele ronde redden, als het geen verschrikkelijke dingen zijn laat je het beter staan. Daarnaast hoort commentaar gegeven onderwijl de etappe gewoon bij het thema van die etappe volgen toch ? Waarom dat dwangmatig pogen te separeren ?
05-05-2017 15:43
Maestri is clean, sowieso.
05-05-2017 15:45
Laatste 25km gefietst. Op het klimmetje zullen wat sprinters door het peloton zakken, maar vermoedelijk niet afhaken. De laatste 4km worden geleidelijk wat smaller en bochtig, maar op één bocht na geen enkel probleem. De pavé passeren ze zonder er erg in te hebben.

Vlak voor de laatste km ligt een gevaarlijke bocht naar links. Smal en met bovendien een verkeerde aanduiding. Maar dat zullen de verkenners van de teams hopelijk ook zien.
05-05-2017 15:46
[quote]Stuyven kent het ploegenbelang, is verre van egoistisch, kan goed rekenen[/quote]

Of ie kan rekenen weet ik niet, maar die andere dingen heb je volgens mij mis. Niks over of het een aardige jongen is, dat weet ik zeker ook niet, maar als wielrenner trekt ie erg duidelijk zijn eigen plan en heeft ie lak aan zijn ploeg. Leuk voor mijn pooltjes, dus laat hem lekker!
05-05-2017 15:49
Het Grooote Ronde- seizoen is begonnen, kansloos vluchtje, indommelen, spurtje.... repeat...
05-05-2017 15:54
Misschien een wat gekke vraag, maar waarom wordt er bij dopinggevallen, zoals bij Bardiani, gewacht op de B-staal, voordat er conclusies worden getrokken? Wat houdt dat in? Komt het wel eens voor dat de B-staal afwijkt van de eerste conclusie?
05-05-2017 15:54
@LyndaLid
Ik dacht dat jij geen pooltjes speelde?
05-05-2017 15:59
De relatief vlakke ritten zouden weleens heel erg saai kunnen worden in de 1e week.
05-05-2017 16:02
@ zjoske

Dat kan. Weet niet hoe je daarbij komt?
05-05-2017 16:04
Hoe lang moeten ze nog?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.