Giro 2017: Volg hier de eerste etappe
vrijdag 5 mei 2017 om 12:10 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de eerste etappe

Het is de dag van de Grande Partenza van de honderdste Giro d’Italia. Met een sterk deelnemersveld belooft de Corsa Rosa een schitterend spektakel te worden. Op het Italiaanse eiland Sardinië maakt het peloton zich op voor een eerste rit in lijn. Is de eerste roze trui voor een sprinter?

De Ronde van Italië is voor de derde keer te gast op Sardinië. Ter ere van de honderdste editie wil de organisatie zoveel mogelijk Italiaanse streken bezoeken.

De eerste etappe bestaat uit een rit over iets meer dan 200 kilometer. Het peloton begint in noordelijke richting om vervolgens naar het zuiden te trekken in de richting van finishplaats Olbia. De San Pantaleo (3,3 km á 5,6% gemiddeld, max 12%) is op iets minder dan 21 kilometer van het einde de laatste hindernis.

De slotfase gaat over lange rechte wegen, dus in theorie is de kans groot dat in deze fase alles weer samenkomt. Na een bochtige finale door de smalle straten van Olbia, zal het eerste duel om het roze beslist worden op de Via Redipuglia, een door palmbomen geflankeerde boulevard aan het water. De aankomst wordt verwacht tussen 16:40 en 17:06.

De wedstrijd is vanaf 13:17u live te zien op Eurosport met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Michael Boogerd. Bespreek op hier het verloop van de etappe.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 1 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 1

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Site Giro)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13.05 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
131 Reacties
05-05-2017 17:14
Heeft iemand link van werkende stream
05-05-2017 17:15
Zit Kruissie niet te ver vanachter
05-05-2017 17:15
Wanneer komt er weer een reclame?
05-05-2017 17:15
Al in de eerste rit reclame binnen laatste 30 km.
05-05-2017 17:16
http://tiz-cycling.racing/live-stream/
05-05-2017 17:17
Wat doen die motoren toch middenin het peloton!
05-05-2017 17:18
Ik had naast de treinen van Mollema en Dumoulin TLJ nog wel willen zien :p
05-05-2017 17:18
Waarom zoveel motoren in het peloton? Telde er al 5 aan de linkerkant. En steeds een of twee met eeb vlaggetje in de hand linksvoor naast voorste renners in het peloton?
05-05-2017 17:24
Froome zijn hartslag komt amper boven de 170 as ik me niet vergis maar in rust wellicht rond de 30, gaviria heeft wellicht een max van 210 op zijn leeftijd.
05-05-2017 17:26
@Ramon: ik ook, maar helaas het tegendeel: anderhalve man bij de eerste 60, twee man bij de laatste 5 boven op t laatste klimmetje...
05-05-2017 17:27
Zou Enrico Battaglin mee mogen sprinten?
05-05-2017 17:30
Heeft iemand nog Bardiani's zien rijden, het lijkt wel alsof ze omgeleid zijn.
05-05-2017 17:35
@hensie
Die motoren met vlaggetjes geven bij de renners aan wanneer er motoren passeren
05-05-2017 17:36
Kruijswijk met Van Emden en Castelijns bij hem
05-05-2017 17:36
Tussen kopgroep en peloton: 30 seconden en 11 (elf!) motoren.
05-05-2017 17:38
Denk ook eerder dat het voor een kruijswijk gevaarlijk is om 8 man om zich heen te hebben...
05-05-2017 17:45
zitten wel een paar beroerde bochten in zeg!
05-05-2017 17:48
Hahaha geniaal
05-05-2017 17:48
wat falen die sprinters! Net cabaret
05-05-2017 17:49
Briljant!!!! :-)
05-05-2017 17:50
Postlberger of hoe je 't ook schrijft haha. Wel amateuristisch parcours in de finale, had wel iets breder gemogen of zonder bochten
05-05-2017 17:50
Mooi gedaan hoor!
05-05-2017 17:50
Klassementsmannen die tijd verliezen bij die pech / val net buiten de 3km?
05-05-2017 17:51
Knap staaltje hoor! Groot succes voor Bora met twee truien en ritwinst.

Zullen er klassementsmannen tijd hebben verloren? Toch maar een klein pelotonnetje over de finish
05-05-2017 17:51
Dit bericht is verwijderd

Om te reageren moet je ingelogd zijn.