Giro 2016: Volg hier de zesde etappe
donderdag 12 mei 2016 om 12:35 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de zesde etappe

De eerste afspraak voor de klassementsmannen vandaag, want van Ponte naar Rocarraso staat de eerste bergetappe op het programma. Het is slechts een ‘light’-variant met twee beklimmingen van de tweede categorie, maar verstoppertje spelen gaat vandaag niet langer.

Met zijn 157 kilometer is deze bergetappe vrij kort, waardoor de mindere goden vandaag een strijd met de tijdslimiet zullen uitvechten. Voor de renners met klassementsambities is het vandaag een eerste meetpunt om te kijken hoe het er met hun vorm voorstaat en welke concurrenten zij alvast kunnen doorstrepen. Met Tom Dumoulin in de roze leiderstrui en Steven Kruijswijk op plek vijf in het algemeen klassement, mag Nederland hopen op een goed resultaat vandaag. Bij de start in Ponte was het bovendien typisch Hollands weer, daar het met bakken uit de hemel kwam.

De koers is vanaf de start om 12.50 te volgen op Eurosport 1, terwijl Sporza er om 13.30 aan begint. De organisatie heeft uitgerekend dat de finish ligt tussen 16.57 en 17.29. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de eerste bergetappe in deze Giro d’Italia.

T06_Roccaraso_alt-PRE

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 6

Liveticker (website organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Nu.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
397 Reacties
1 4 5 6 7 8 16
12-05-2016 15:11
Astana heeft echt by far de sterkste ploeg deze Giro.
12-05-2016 15:12
@nickdt
Wat een logica... Sjongejonge. Een kopman kan toch wat tegengekomen zijn in de afdaling? Het is duidelijk dat deze groep niet in de klim maar in de afdaling is ontstaan. Dan is de extrapolatie wat betreft Greipel onzinnig
12-05-2016 15:12
@bart12 9e in de Giro van 2014 en 5e in de Giro van 2015. Lijkt mij reden genoeg om hem in de gaten te houden, dat respect verdiend deze man.
12-05-2016 15:14
@ tado, ja mijn geheugen liet mij een beetje in de steek, bleek nadat ik hem goooglede. heb de reactie alweer verwijderd. Toch zie ik hem niet veel presteren dit jaar
12-05-2016 15:14
Het zou toch mooi zijn als Kruijswijk zijn goede vorm vandaag om kan zetten in etappewinst! Dan is de Giro al half geslaagd voor LTJ.
12-05-2016 15:16
@ Purito

Even afwachten nog. Straks gaan de afterburners van Gazprom aan in de derde week en dan rijden ze iedereen naar huis ;)
12-05-2016 15:20
Ik heb in Arnhem de bidon (met inhoud) van Firsanov gescoord, die bewaar ik tot ik naar het Terrorcore Bass IX - Festival te Baflo ga deze zomer !
12-05-2016 15:22
Wellens, Ligthart en Didier rijden weg uit het peloton
12-05-2016 15:22
lol @ LL en RV
12-05-2016 15:23
RV, Ik mag voor je hopen dat dat een festival van een week is, en je niet 2 dagen later weer op je werk moet verschijnen.
12-05-2016 15:23
Mooie Benelux aanval
12-05-2016 15:23
Hahaha! @RV - Heb je er toevallig ook nog eentje voor mijn lange weekend Berlijn?
12-05-2016 15:25
Toch een beetje een aparte actie van Wellens. Hoop voor hem dat ik het verkeerd heb.
12-05-2016 15:26
Hoop vandaag veel beulwerk te zien van Roglic. Weet iemand of hij nog last heeft van de val?
12-05-2016 15:26
Gemiddelde leeftijd was 12 hier, las ik? ;-)
12-05-2016 15:26
Wellens trekt weer eens op een heel vreemd moment in de aanval. Net op het moment dat je het meeste aan het peloton hebt.
12-05-2016 15:26
Zijn er nog opvallende renners gelost, of is iedereen weer aangesloten in het peloton.
12-05-2016 15:27
Schitterende anekdotes vandaag heren, mijn complimenten. Vooral Romans en schipperaar zijn in hoogvorm aan deze giro begonnen. Hoop niet dat ze tegen de tour opgebrand zijn. Tijdens die ronde is een scheut sarcasme of cynisme altijd een heerlijke verwelkoming als tegengas (wat is er toch met dat woord vandaag) voor de eindeloze, literair vaak zeer ondermaatse klaagzang over onze geelzwarte vrienden......
12-05-2016 15:28
@Jelle: kittel en greipel waren net renner 4 en 5 van het peloton, dan zit iedereen er echt wel weer bij.
12-05-2016 15:29
Waarom spaart Wellens zich nou niet even voor zaterdag? Dit lijkt me(!) een kansloze missie.. En er zijn ook geen bergpunten meer te halen zo.
12-05-2016 15:30
Zhupa heeftnog geen hobbies; wellicht dat Floris wat info heeft voor de rai.
12-05-2016 15:31
Pim en Tim op avontuur. Het zou een kinderboek kunnen zijn
12-05-2016 15:31
Nizzolo keek vast naar het kaartje voor de tussensprint.
12-05-2016 15:33
Wellens valt altijd aan op slechte momenten, daar heeft hij nu patent op.
12-05-2016 15:34
Is toch alleen maar mooi dat wellens aanvalt? Heeft nu al 4 min te pakken en dat kan de rit alleen maar interessanter van worden.
1 4 5 6 7 8 16

Om te reageren moet je ingelogd zijn.