Giro 2016: Volg hier de zesde etappe
donderdag 12 mei 2016 om 12:35 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de zesde etappe

De eerste afspraak voor de klassementsmannen vandaag, want van Ponte naar Rocarraso staat de eerste bergetappe op het programma. Het is slechts een ‘light’-variant met twee beklimmingen van de tweede categorie, maar verstoppertje spelen gaat vandaag niet langer.

Met zijn 157 kilometer is deze bergetappe vrij kort, waardoor de mindere goden vandaag een strijd met de tijdslimiet zullen uitvechten. Voor de renners met klassementsambities is het vandaag een eerste meetpunt om te kijken hoe het er met hun vorm voorstaat en welke concurrenten zij alvast kunnen doorstrepen. Met Tom Dumoulin in de roze leiderstrui en Steven Kruijswijk op plek vijf in het algemeen klassement, mag Nederland hopen op een goed resultaat vandaag. Bij de start in Ponte was het bovendien typisch Hollands weer, daar het met bakken uit de hemel kwam.

De koers is vanaf de start om 12.50 te volgen op Eurosport 1, terwijl Sporza er om 13.30 aan begint. De organisatie heeft uitgerekend dat de finish ligt tussen 16.57 en 17.29. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de eerste bergetappe in deze Giro d’Italia.

T06_Roccaraso_alt-PRE

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 6

Liveticker (website organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Nu.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
397 Reacties
1 3 4 5 6 7 16
12-05-2016 14:56
Peloton ligt in stukken. Kruijswijk zat goed voorin.
12-05-2016 14:57
Chaos in de afdaling door de regen! Peloton in stukken
12-05-2016 14:57
@Janjanssen

je bedoelt "pics or it didn't happen"? Daar lijkt me dit toch niet helemaal het forum voor :)
12-05-2016 14:57
Nog nooit een kopgroep die gewoon nog 4 minuten voor reed zo langzaam zien dalen, volgens mij... Ze worden dan ook zo gegrepen door het voorste deel van het peloton.
12-05-2016 14:57
En brokken.
12-05-2016 14:57
Zag ook Giant voorin, dus Dumoulin zal er ook bij zitten
12-05-2016 14:57
Peloton op 1.50 van kopgroep en het ligt inderdaad in stukken. Movistar, Dumoulin en Kruijswijk goed van voren.
12-05-2016 14:58
Dumoulin zit ook van voren.
12-05-2016 14:58
Benieuwd of er klassementsrenners verrast zijn door doortrekken movistar. Je zou bijna denken van wel, waarom anders zo doortrekken? Kruiswijk leek idd rond 10e positie te zitten
12-05-2016 14:58
Zo te zien Valverde, Nibali & Dumoulin voorin

Edit: Kruiswijk ook rond de 10e plek
12-05-2016 15:00
Nibali, Valverde, Kruijswijk en Dumoulin zitten bij de 1ste 10.
12-05-2016 15:00
@nasi

Meer in de trand van "This thread is worthless without pics"
12-05-2016 15:02
Roglic zou dit moeten kunnen als geen ander ;)
12-05-2016 15:03
Was ook Roglic die daar net helemaal voorin zat.
12-05-2016 15:04
Ooo die groep is nog hartstikke groot
12-05-2016 15:04
Nog maar 1'. Waarom rijden ze het gat zo snel dicht? Wat is het plan??
12-05-2016 15:04
Lijkt me dat alle kopmannen er bij zitten, want zelfs Greipel zit er nog bij.
12-05-2016 15:05
Lang gestrekt peloton van een man of 80 vermoed ik, totdat de heli zijn shot draaide. Ik vermoed dat het peloton snel weer samensmelt. Movistar maakt op deze manier de koers wel hard, mooi!
12-05-2016 15:06
landa erbij?
Edit: Ja dus
12-05-2016 15:06
@ah-ja: ik denk dat het plan vooral was om vooraan te dalen en te kijken wie er beneden bij zit. Het is ook niet dat het peloton snel daalt, de kopgroep is bijna lopend naar beneden gegaan.
12-05-2016 15:07
Hesjedal gelost.
12-05-2016 15:08
Wat is die Hesjedal een jankbal zeg, viel me vorig jaar in de Giro ook al op.
12-05-2016 15:09
Waarom rijdt Dumoulin niet helemaal in het roze zoals Quintana 2 jaar geleden, met die hoge roze schoenhoezen, dat is pas echt pats.
12-05-2016 15:10
Thanks Hakkie. Ik kijk met een half oog, tussen het werk door. Normalerwijs kunnen de 2 nu weer afstand nemen.
12-05-2016 15:10
@bart12: kijk eens naar het eindklassement van de vorige Giro ;)

Edit: reactie is al weer verwijderd, zie ik.
1 3 4 5 6 7 16

Om te reageren moet je ingelogd zijn.