Giro 2016: Volg hier de zesde etappe
donderdag 12 mei 2016 om 12:35 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de zesde etappe

De eerste afspraak voor de klassementsmannen vandaag, want van Ponte naar Rocarraso staat de eerste bergetappe op het programma. Het is slechts een ‘light’-variant met twee beklimmingen van de tweede categorie, maar verstoppertje spelen gaat vandaag niet langer.

Met zijn 157 kilometer is deze bergetappe vrij kort, waardoor de mindere goden vandaag een strijd met de tijdslimiet zullen uitvechten. Voor de renners met klassementsambities is het vandaag een eerste meetpunt om te kijken hoe het er met hun vorm voorstaat en welke concurrenten zij alvast kunnen doorstrepen. Met Tom Dumoulin in de roze leiderstrui en Steven Kruijswijk op plek vijf in het algemeen klassement, mag Nederland hopen op een goed resultaat vandaag. Bij de start in Ponte was het bovendien typisch Hollands weer, daar het met bakken uit de hemel kwam.

De koers is vanaf de start om 12.50 te volgen op Eurosport 1, terwijl Sporza er om 13.30 aan begint. De organisatie heeft uitgerekend dat de finish ligt tussen 16.57 en 17.29. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de eerste bergetappe in deze Giro d’Italia.

T06_Roccaraso_alt-PRE

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 6

Liveticker (website organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Nu.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
397 Reacties
12-05-2016 14:28
Als josé been de tour doet, dan hoeven ze geen reclameblokken meer te doen, want niemand kijkt dan toch de tour op eurosport
12-05-2016 14:28
@bvries: alleen rond de Tour mijd ik de comments hier liever ;)
12-05-2016 14:29
[i]edit redactie: niet doen[/i]
12-05-2016 14:34
Die reclameblokken op Eurosport gaan sowieso nergens over, ze maken alleen reclame voor hun eigen programma’s.
12-05-2016 14:34
Pas op nasibal, de gemiddelde leeftijd hier is 12
12-05-2016 14:35
:) ! @ Schipperaar, ergerlijk goed !
12-05-2016 14:35
Beeld. Ik zie een blauwe auto.

Edit: Beeld weg.
12-05-2016 14:39
@ ploppy, nee joh is niet mijn leeftijd, maar bart was al bezet ;)
12-05-2016 14:41
Waarom hebben we geen motorbeelden?
12-05-2016 14:42
Dat is alleen voor Giro-Premium leden.
12-05-2016 14:43
Wat een slap geouwehoer zeg op de belg, vindt het wel grappig haha. Ze moeten toch wat he. Wel een blamage van de organisatie, het is weleens slechter weer geweest..
12-05-2016 14:44
Het regent dus in de afdaling, dat zal dan stapvoets gaan voor het peloton.
12-05-2016 14:47
Schitterend. Wel beeld van een vliegende helikopter, uit een helikopter, maar niet van de koers.
12-05-2016 14:47
RAI is weer eens lachwekkend. #2016....
12-05-2016 14:48
Cunego als 4e boven, houdt dus de bergtrui.
12-05-2016 14:50
En het fact-free-brullen is weer begonnen, omdat de wielerjunks hun dagelijkse portie wielrennen wordt onthouden
12-05-2016 14:51
Leiders gaan bijna stapvoets naar beneden...
12-05-2016 14:51
Yes, de heli heeft de kopgroep gevonden!
12-05-2016 14:53
@nasi

Zulke opmerkingen hou je maar voor je zonder plaatjes.
12-05-2016 14:54
Motorbeelden. Movistar trekt vol door in de afdaling. Gevaarlijke etappe.
12-05-2016 14:54
Movistar op kop van het peloton.
12-05-2016 14:54
Zouden er al mensen afliggen?
12-05-2016 14:56
Kruijswijk prima voorin
12-05-2016 14:56
Toch al wat gaatjes lijkt het. Ik zag iig Kruijswijk goed vooraan zitten
12-05-2016 14:56
Die extra kilootjes van Tom komen nu goed van pas, lekker warm!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.