Giro 2016: Volg hier de zesde etappe
donderdag 12 mei 2016 om 12:35 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de zesde etappe

De eerste afspraak voor de klassementsmannen vandaag, want van Ponte naar Rocarraso staat de eerste bergetappe op het programma. Het is slechts een ‘light’-variant met twee beklimmingen van de tweede categorie, maar verstoppertje spelen gaat vandaag niet langer.

Met zijn 157 kilometer is deze bergetappe vrij kort, waardoor de mindere goden vandaag een strijd met de tijdslimiet zullen uitvechten. Voor de renners met klassementsambities is het vandaag een eerste meetpunt om te kijken hoe het er met hun vorm voorstaat en welke concurrenten zij alvast kunnen doorstrepen. Met Tom Dumoulin in de roze leiderstrui en Steven Kruijswijk op plek vijf in het algemeen klassement, mag Nederland hopen op een goed resultaat vandaag. Bij de start in Ponte was het bovendien typisch Hollands weer, daar het met bakken uit de hemel kwam.

De koers is vanaf de start om 12.50 te volgen op Eurosport 1, terwijl Sporza er om 13.30 aan begint. De organisatie heeft uitgerekend dat de finish ligt tussen 16.57 en 17.29. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de eerste bergetappe in deze Giro d’Italia.

T06_Roccaraso_alt-PRE

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 6

Liveticker (website organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Nu.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
397 Reacties
1 6 7 8 9 10 16
12-05-2016 15:55
Oh, Lampre toch niet rijden voor Ulissi? Ik snap er niks van zonder beeld :D
12-05-2016 15:57
Lampre is opgehouden met rijden LL, en Wellens is niet dom door nu te gaan, maar ik betwijfelde eerder of hij het überhaupt zou halen. Nu geen enkele ploeg wil werken (buiten giant die niet zo hard moeten) wordt het natuurlijk interessanter. Anderzijds, als Astana gas geeft op de klim weet je het maar nooit, dan kan het snel gaan.
12-05-2016 15:57
Was leuk geweest battaglin hierin mee te hebben, maar begrijp t wel. Alles voor kruissie
12-05-2016 15:58
Ik vond het wel een domme actie trouwens hoor, maar ook domme acties lonen weleens en ik zou hem absoluut niet willen ontmoedigen om dit te blijven doen!
12-05-2016 15:59
Wellens heeft een goede zet gedaan, punt, dikke kans dat straks de handjes omhoog gaan maar ook bij falen een prima onderneming weer.
12-05-2016 16:01
Beter een domme winnaar dan een slimme verliezer.
12-05-2016 16:01
Wellens gaat voor overwinningen en niet voor ereplaatsen. Als je dan niet de beste bent in een bepaalde discipline dan moet je gokken en dat doet hij, zo simpel is het.
12-05-2016 16:03
Ach ja, Wellens. In de AGR ging hij ook te vroeg, maar tegelijkertijd was een saaie koers omdat iedereen te lang wacht. Tsja.
12-05-2016 16:04
Onbegrijpelijk dat blijkbaar niemand interesse heeft in de etappe. Normaal ben je kansloos bezig als je aan de begin van een vallei uit een compleet peloton vertrekt. Maar blijkbaar wil er niemand winnen en ook niemand de boni's pakken.
12-05-2016 16:04
Wellens gaat hier winnen, 6.5 minuut is veel
12-05-2016 16:04
Grappig hoe mensen pleiten voor mooiere koers en het eerder beginnen van de finale, maar als Wellens dan een vroege aanval plaatst, zeggen diezelfde mensen dat het een domme actie is. Het is ook nooit goed
12-05-2016 16:06
Iets een domme actie noemen is toch niet hetzelfde als zeggen dat we het niet willen zien?

Waarom snapt men het verschil niet?
12-05-2016 16:06
Wellens - daar kunnen veel renners een voorbeeld aan nemen.
En verder is het maar een saaie rit (tot nu toe). Het lijkt de Tour wel.
12-05-2016 16:06
Leuk, astana gas geven op de klim(gastana), dacht dat ze in olie deden. De Giant trein groeit met de dag, alsmede t zelfvertrouwen.
12-05-2016 16:06
Ow, wil Sky oorlog?
12-05-2016 16:07
Raar
12-05-2016 16:07
En giant heeft het makkelijk, alle 5 die mannen staan op meer dan 12 minuten.
12-05-2016 16:07
@LyndaLid
Omdat je jezelf dan toch tegenspreekt? Dan zeg je dus: Renners moeten domme dingen gaan doen voor mijn vermaak!
12-05-2016 16:08
Die voorsprong, die gaat als een malle
12-05-2016 16:09
@RaketVuist, ik denk dat mensen liever hebben dat 'de groten' oorlog voeren en niet dat iemand als Wellens uit een ontsnapping wint. Juist het peloton dat zo mat rijdt maakt de koers relatief saai. Een groepje dat voorop rijdt maakt de koers alleen spannend als ze bijna worden bijgehaald of onderling heel erg aan elkaar gewaagd zijn.
12-05-2016 16:10
Wat een gelul. Als je alleen maar slimme acties wilt zien dan mag je juist niet klagen dat het saai is. Domme opportunistische acties maken de koers ook mooi, en soms dan lonen ze omdat de ploegen opeens nog dommer doen. Zie vandaag exhibit A!
12-05-2016 16:10
@RaketVuist: hoezo zou dat jezelf tegenspreken zijn? Aanvallen voor zo'n vallei kun je moeilijk wat anders dan dom noemen, maar het is wel leuker om te zien dan alleen Bisolti en Zhupa vooruit. Dat spreekt elkaar toch niet tegen?
12-05-2016 16:10
Dit bericht is verwijderd
12-05-2016 16:10
Altijd saai als een etappe wordt weggegeven.
12-05-2016 16:10
@Lyndalid
Bovendien is het geen domme actie, als ze bij Lotto zagen dat het peloton geen zin had om serieus aan de bak te gaan.
1 6 7 8 9 10 16

Om te reageren moet je ingelogd zijn.