Giro 2016: Volg hier de zesde etappe
donderdag 12 mei 2016 om 12:35 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de zesde etappe

De eerste afspraak voor de klassementsmannen vandaag, want van Ponte naar Rocarraso staat de eerste bergetappe op het programma. Het is slechts een ‘light’-variant met twee beklimmingen van de tweede categorie, maar verstoppertje spelen gaat vandaag niet langer.

Met zijn 157 kilometer is deze bergetappe vrij kort, waardoor de mindere goden vandaag een strijd met de tijdslimiet zullen uitvechten. Voor de renners met klassementsambities is het vandaag een eerste meetpunt om te kijken hoe het er met hun vorm voorstaat en welke concurrenten zij alvast kunnen doorstrepen. Met Tom Dumoulin in de roze leiderstrui en Steven Kruijswijk op plek vijf in het algemeen klassement, mag Nederland hopen op een goed resultaat vandaag. Bij de start in Ponte was het bovendien typisch Hollands weer, daar het met bakken uit de hemel kwam.

De koers is vanaf de start om 12.50 te volgen op Eurosport 1, terwijl Sporza er om 13.30 aan begint. De organisatie heeft uitgerekend dat de finish ligt tussen 16.57 en 17.29. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de eerste bergetappe in deze Giro d’Italia.

T06_Roccaraso_alt-PRE

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 6

Liveticker (website organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Nu.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
397 Reacties
1 5 6 7 8 9 16
12-05-2016 15:35
Ik vind dit een prima moment voor Wellens. In de slotklim gaat hij te kort komen voor de etappewinst tegenover de echte klimmers. Nu heeft hij in ieder geval een heel goede kans als ze vooruit blijven. Ik ben in ieder geval blij dat iemand eens relatief vroeg wat probeert!
12-05-2016 15:36
Geniale coup van Wellens weer, hoe win je binnen 30:00 5:00 op het peloton, geweldig
12-05-2016 15:36
Bram93, doordat de grote ploegen op kop gaan sleuren op de klim en hij ingelopen wordt? valt wel mee dus. Het was leuker geweest als movistar en astana hadden doorgetrokken na de afdaling.

edit: RV: door bij pim in de slipstream te gaan :)
12-05-2016 15:37
Wellens gaat gewoon winnen vandaag.
12-05-2016 15:37
Laat Wellens toch eigenwijze acties doen, dat maakt hem juist een machtige coureur. Dom kun je het noemen, maar het maakt dit overgangsstuk in de rit weer interessant. Zo is Voeckler ook begonnen.
12-05-2016 15:37
Ehm.... Wellens kansloos? 4 minuten op deze slotklim is heel veel voor een renner die op goede dagen top 20 kan klimmen. Schrijf hem maar gewoon op voor de etappezege wat mij betreft! Eerste bergetappe is met dit peloton klassementsrenners een garantie voor afwachten.
12-05-2016 15:38
Ja als ze hem zo laten rijden dan wordt het idd ineens een geniale coupe!
12-05-2016 15:38
Wellens wint dus. Jammer, had mooie koers kunnen worden.
12-05-2016 15:40
Ze gaan toch om 18u binnen zijn hé?
12-05-2016 15:41
Loop niet zo op de zaken vooruit mensen, Movistar reageert nu.
12-05-2016 15:41
Wellens wint, boeken toe. Ik ga mijn gras afrijden.
12-05-2016 15:42
Movistar heeft wat lang gewacht met reageren, daardoor lijkt de aanval inderdaad minder kansloos. Dat had Wellens zelf toch ook niet kunnen verwachten, dat Movistar zo laks zou zijn.

Maar nu gaan ze toch rijden en dan kan het toch weer hard gaan. Kan me niet voorstellen dat Zhupa, Bisolti en Didier veel hulp kunnen bieden, dus het is 2 man tegen de rest.
12-05-2016 15:43
Ik dacht dat Astana het Dumoulin moeilijk wilde maken maar Movistar is de enige die naast Giant rijdt in het peloton. Misschien heeft Nibali geen goede benen.
12-05-2016 15:44
Hakkie2, zo slecht klimt didier nou toch ook niet?
12-05-2016 15:45
@nick: Agnoli kwam als 6e boven, toen reed Astana dus waarschijnlijk wel.
12-05-2016 15:45
Of Wellens nou wint of niet, wederom een dappere actie buiten de geeikte lijntjes, t'is gewoon een dwangmatige smaakmaker. Hij heeft er ook de kwaliteiten voor natuurlijk.
12-05-2016 15:45
Valverde heeft inmiddels wel geleerd hoe je een grote ronde moet rijden. Een jaar of 6 geleden reed hij een grote ronde als 21 afzonderlijke klassiekers, waardoor hij veel onnodige energie verspilde.

Nu zal hij zijn (relatief zwakke) ploeg niet zomaar vol op kop laten rijden, omdat hij de favoriet is op ritwinst. Hij wil de Giro winnen, en niet zozeer een etappe. Dan moet je gewoon wachten tot na de tijdrit, en je ploeg sparen.
12-05-2016 15:46
@Hakkie

Onderschat Didier niet. Haalde ik er vroeger altijd bij met PCM.
12-05-2016 15:47
Valverde lek, Lampre intussen met het hele team vol op kop aan het rijden.

En van Didier verwacht ik vooral dat hij niet wil helpen, wil hij een kans maken.
12-05-2016 15:48
Valverde lek; rijdt Lotto-Jumbo al op kop van het peloton? ;)
12-05-2016 15:50
Ulissi laat Wellens niet ermee vandoor gaan.
12-05-2016 15:52
Mooi, rijden voor Ulissi!
12-05-2016 15:52
Ik weet niet hoor, maar Lampre bakt er weinig van momenteel. Voorsprong loopt alleen maar op
12-05-2016 15:53
Lampre weer weg van de kop, wat is dat nou voor actie?
12-05-2016 15:53
Leuk dat de aanval van Wellens nu weer dom wordt genoemd! Wat moet hij dan? zich de hele dag verstoppen en helemaal niet mee doen en dan weer lui worden genoemd?
1 5 6 7 8 9 16

Om te reageren moet je ingelogd zijn.