Giro 2016: Volg hier de zesde etappe
donderdag 12 mei 2016 om 12:35 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de zesde etappe

De eerste afspraak voor de klassementsmannen vandaag, want van Ponte naar Rocarraso staat de eerste bergetappe op het programma. Het is slechts een ‘light’-variant met twee beklimmingen van de tweede categorie, maar verstoppertje spelen gaat vandaag niet langer.

Met zijn 157 kilometer is deze bergetappe vrij kort, waardoor de mindere goden vandaag een strijd met de tijdslimiet zullen uitvechten. Voor de renners met klassementsambities is het vandaag een eerste meetpunt om te kijken hoe het er met hun vorm voorstaat en welke concurrenten zij alvast kunnen doorstrepen. Met Tom Dumoulin in de roze leiderstrui en Steven Kruijswijk op plek vijf in het algemeen klassement, mag Nederland hopen op een goed resultaat vandaag. Bij de start in Ponte was het bovendien typisch Hollands weer, daar het met bakken uit de hemel kwam.

De koers is vanaf de start om 12.50 te volgen op Eurosport 1, terwijl Sporza er om 13.30 aan begint. De organisatie heeft uitgerekend dat de finish ligt tussen 16.57 en 17.29. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de eerste bergetappe in deze Giro d’Italia.

T06_Roccaraso_alt-PRE

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 6

Liveticker (website organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Nu.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
397 Reacties
12-05-2016 13:42
@ 100%

Inderdaad!
12-05-2016 13:42
Waarom gaat Giant nu al kop? Als ze die koplopers laten rijden zijn de boni's toch al weg? Ik snap het niet helemaal
12-05-2016 13:45
Op de Bocca della Selva komt er zeker wel een tegenoffensief uit de tweede lijn.
12-05-2016 13:48
Ik hoop op een offensief van Astana of Movistar op de eerste berg!
12-05-2016 13:51
Waarom Giant nu al op kop? Die renners die nu op kop rijden zijn toch zinloos in de finale. Kan net zo goed wat extra publiciteit pakken, zijn niet direct verspilde krachten, wellicht op langere termijn zelfs toevoegingen ivm uithoudingsvermogen etc.
12-05-2016 13:54
Weet je Linda, doe me een lol en stop met mensen aan het gas praten ad telefoon, soliciteer bij een equipe als keukenprins, overdag inkopen en fietsen, s avonds verantwoord eten maken, vrije kost en inwoning en altijd vekansie,think about it.
12-05-2016 13:55
José De Cauwer, zalig toch, de voorbije tien minuten zijn de beste illustratie van de reden waarom je koers kijkt op Sporza en niet op Eurosport of NOS, deze verhalen hoor je daar nooit!
12-05-2016 13:55
Hahaha schipperaar, wat is dit dan? :P
12-05-2016 14:00
@ schipperaar

Ik ben al een keukenprins.

Je bent duidelijk niet veranderd hè?
12-05-2016 14:01
Haha, schiperaar, epic post!
12-05-2016 14:08
'Ze' maken zich in ieder geval allemaal druk om wat Dumoulin gaat doen.
12-05-2016 14:12
Kan de laatste reactie niet bovenaan komen zoals bij Cyclingnews. ik scroll me gek iedere keer...
12-05-2016 14:13
Geen beelden momenteel.Hopelijk geen Yorkshire scenario
12-05-2016 14:14
Lijkt me logisch dat ze wat schrik hebben van Dumoulin - 60k tegen de klok en maar 3 (?) aankomsten bergop - in beiden reken ik de klimtijdrit.
12-05-2016 14:16
Schipperaar,

Geen idee wat jij rookt, maar herinner me er aan mijn eigen kids later te vertellen er vanaf te blijven ;)
12-05-2016 14:17
@bvries: Als je alleen de nieuwste wil lezen is dat handig maar als je leest vanaf waar je gebleven was moet je toch net zo veel scrollen? Het zou wel helpen tegen wat ik irritant vind als er meer dan 10 pagina's zijn dan springt hij terug naar pagina 1.
12-05-2016 14:18
Ik denk dat ze zaterdag meer kans hebben om Dumoulin op achterstand te rijden dan vandaag. En dan krijgen ze hem zondag om de oren :)
12-05-2016 14:20
miguelon
Nou Eurosport zonder José Been is ook wel lekker hoor!
Ben alleen bang dat ze wel de Tour doet.
12-05-2016 14:20
@bvries +1
Ik zou dat ook erg handig vinden.
12-05-2016 14:23
Optimaal zou natuurlijk zijn als je kan instellen of je laatste reactie of eerste reactie eerst wil.
12-05-2016 14:25
Nog 5:52 voor de koplopers.
12-05-2016 14:25
Ach, nasi, linda begrijpt m wel, refereerde aan zijn andere energie leveraar advies. Wat roken betreft, mn leven lang alleen paling.
12-05-2016 14:26
Het blijven prutsers daar bij de Rai. Onvoorstelbaar.
12-05-2016 14:26
Als het spannend wordt heb ik het scherm constant open staan. Ik hoor graag van andere gebruikers wie waar zit. Verder niets dan lof voor de site en de reacties van iedereen.
12-05-2016 14:27
Het boeit me nietbof jose nou de tour doet of niet. Want ik heb echt een hekel aan de reclame op Eurosport.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.