Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 28 mei 2016 om 12:30 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe

Hoewel de Nederlandse wielervolgers nog amper van de kater bekomen zullen zijn, gaat de Giro d’Italia vandaag gewoon verder. En mét Steven Kruijswijk, want de voormalig rozetruidrager gaat met zijn gehavende lijf toch de bergetappe van Guillestre naar Sant’Anna di Vinadio betwisten. We hoeven daar geen minuut van te missen, want Eurosport zendt de rit van start tot finish live uit.

De rit van vandaag is slechts 134 kilometer lang, maar wel een van de zwaarste van de hele Giro. Er moeten drie bergen van eerste categorie worden bedwongen, waarna de aankomststreep is getrokken op een col van derde categorie. Wie aan het eind van de middag de roze trui om zijn schouders mag hangen, is zo goed als zeker de eindwinnaar van de 99e Giro.

De rit gaat van start om kwart voor één en Eurosport is dan direct van de partij. Sporza doet eerst verslag van de Baloise Belgium Tour en schakelt rond vier uur live over naar de Giro. De NOS komt met beelden vanaf ongeveer 15.15 uur. De finish is tussen 16.55 en 17.35 uur.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links

Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
567 Reacties
1 4 5 6 7 8 23
28-05-2016 13:58
@Tdola
Hoe bedoel je? Chaves heeft Atapuma toch mee vooruit gestuurd?
28-05-2016 13:59
De winnaar van de etappe zit vooraan.
28-05-2016 13:59
Eigenlijk verdienen Denifl en Ulissi dat blauw en rood gewoon
28-05-2016 14:00
@cap wss dacht jij dat niet maar hoorde je dat straks op eurosport
28-05-2016 14:01
In alle consternatie de strijd om de bergtrui gemist, mede doordat ik de afgelopen week 0 minuten koers heb kunnen kijken. Hoe staat het daarin en zijn er nog verschuivingen mogelijk?
28-05-2016 14:03
@RV
Je kan er zo nog een aantal noemen die het blauw meer verdienen dan Cunego...
28-05-2016 14:03
Sporza begint er om 14:25 aan volgens Renaat
28-05-2016 14:04
@DLVL
Nieve kan die trui nog pakken en zit in de kopgroep.
28-05-2016 14:04
'Je ging je gelijk toch halen na de klimtijdrit, omdat Kruijswijk daar tijd ging verliezen!'

Los van of Voigt nou wel of niet tof is zijn dit soort opmerkingen wel toch een beetje van voormalige 'knikkerslikkers' die je best bang kan maken met een foto van hun oude schoolplein ;)
28-05-2016 14:04
@leukefans
Mannen als Uran, Atapuma en Henao hebben in interviews gezegd er alles aan te doen om Chaves de giro te laten winnen, als ze in staat zijn om hem te helpen in de loop van de race.
28-05-2016 14:05
@ Tokstar > Klopt, maar die Denifl valt me al meerdere (kleine) rondes op met zijn drang vooruit, ik vind dat hij daarvoor best eens beloond mag worden. Sowieso wel een goede renner, hij zou zich eens op knechten bergop moeten gaan richten.
28-05-2016 14:06
Nee Cap. De strategie van de andere teams was voortreffelijk. In het eerste deel van de wedstrijd lieten andere teams niet toe dat Tlj in de ontsnapping zat, hoewel zij dat wel wilden. Vervolgens gooide Orica het gas vol open, en was tlj gezien. Vlak onder de top ging Nibali vol aan. Had Kruijswijk toen geen tijd meer voor jas en eten. Daarna hoefde Kruijswijk maar een x tegenslag te hebben voor problemen. ..
28-05-2016 14:11
@jessevandalen jawel dat dacht ik wel en ik keek gisteren geen eurosport

@Bertvd volgens mij zijn we het eens hoor, de strategie van de andere teams was prima, maar ik blijf het jammer vinden dat het team van de roze trui drager er niet aan denkt om een soigneur op de top te zetten terwijl de andere topteams dat wel doen. Plus dat mannetje vooruit natuurlijk, plus ondanks dat Kruiswijk tijden alleen zat al die kilomters lang niemand uit het achterland die hulp kon bieden, maar ja dat is al uitgebreid besproken.
28-05-2016 14:11
Vreemd dat Astana de koers nog niet hard maakt.
28-05-2016 14:12
De Col de la Bonnette, zo hoog dat het eruit ziet of ze op de maan fietsen. We zullen zo wel zien of het gaat lukken met Kruijswijk....
28-05-2016 14:13
Dit bericht is verwijderd
28-05-2016 14:13
Als Astana oorlog gaat maken, dan is die voorsprong op de kopgroep toch zo weg? Klimmers of niet.
28-05-2016 14:14
PS als Astana en Orica niet toestaan dat TLJ meegaat in de ontsnapping dan vind ik op zijn minst dat TLJ niet hoeft toe te staan dat twee toprijders van én Astana én Orica meezitten in de vlucht, dus dat argument van TLJ dat ze niet meemochten in de vlucht vind ik maar zwak. Jij niet, dan ZIJ ook niet, moet je dan denken.
28-05-2016 14:17
Ook Max wil de Giro zien vanmiddag xD
28-05-2016 14:18
dan maar extra vroeg met wielrennen beginnen te kijken

[i]Edit redactie: On topic houden aub[/i]
28-05-2016 14:18
Bert
Alles moet gewoon kloppen, jasje id achterzak weegt niks. De haai wikt en weegt maar ook steven had vol aan kunnen gaan voor de top, zou alleen weinig impact hebben gehad.
Een minuut verloren id afdaling had nog geen ramp geweest met z'on grote marge.
28-05-2016 14:24
@Cap Dat ben ik eigenlijk wel met je eens. Nu waren de eerste km's niet in beeld dus wel moeilijk te oordelen wat TLJ wellicht geprobeerd heeft om in de kopgroep te zitten.

Aan de andere kant hadden ze natuurlijk ook bij voorbaat een team mee genomen om Steven te ondersteunen in de vlakke en heuvelritten. Was geen gek idee todat hij totaal onverwacht het roze pakte.
28-05-2016 14:24
Oké, ik wilde vandaag niet kijken maar je moet wat in de avonduren!

Go Steven! Held!

Eigenlijk toch wel bewonderenswaardig dat sommige reageerders elkaar hier soms flink aan kunnen vallen maar zodra er iets mogelijk is met een Nederlandse renner zo eensgezind zijn. Sport verbindt!

Edit: ik zit op de roze trui te letten maar daar rijdt Steven natuurlijk niet meer in.
28-05-2016 14:27
Nieve voor de bergtrui.
28-05-2016 14:29
Ben benieuwd wat Nibali gaat doen hoor, tot nu toe gebeurt er weinig.
1 4 5 6 7 8 23

Om te reageren moet je ingelogd zijn.