Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 28 mei 2016 om 12:30 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe

Hoewel de Nederlandse wielervolgers nog amper van de kater bekomen zullen zijn, gaat de Giro d’Italia vandaag gewoon verder. En mét Steven Kruijswijk, want de voormalig rozetruidrager gaat met zijn gehavende lijf toch de bergetappe van Guillestre naar Sant’Anna di Vinadio betwisten. We hoeven daar geen minuut van te missen, want Eurosport zendt de rit van start tot finish live uit.

De rit van vandaag is slechts 134 kilometer lang, maar wel een van de zwaarste van de hele Giro. Er moeten drie bergen van eerste categorie worden bedwongen, waarna de aankomststreep is getrokken op een col van derde categorie. Wie aan het eind van de middag de roze trui om zijn schouders mag hangen, is zo goed als zeker de eindwinnaar van de 99e Giro.

De rit gaat van start om kwart voor één en Eurosport is dan direct van de partij. Sporza doet eerst verslag van de Baloise Belgium Tour en schakelt rond vier uur live over naar de Giro. De NOS komt met beelden vanaf ongeveer 15.15 uur. De finish is tussen 16.55 en 17.35 uur.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links

Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
567 Reacties
1 3 4 5 6 7 23
28-05-2016 13:26
Wat een geklaag over Eurosport.. Wielrennen is nu eenmaal een sport waar je geen vaste rust hebt zoals voetbal, dus dan moet je toch ergens reclame maken. Wedstrijdbeelden kosten geld en die commentatoren zitten er ook niet voor niks. Al met al zijn die korte reclames zo gek nog niet. Hoe lang duren ze nou, 1-2 minuten?
NOS en Sporza worden gedeeltelijk gefinancierd met belastinggeld, dus dat is geen eerlijke vergelijking. Enige andere optie is achter de decoder en 10-20 euro per maand betalen voor zo'n zender.

Ik denk dat we het als Nederlanders vrij goed hebben om deze ronde op maarliefst 3 (Sporza, NOS, Eurosport) kanalen voor niets te kunnen zien, je kan gewoon zelf je favorieten commentator uitkiezen. Ik ben op het moment in Engeland en daar zit vrijwel iedere sport achter een betaalmuur, ook veel competities (CL, EL & EK voetbal bv) die hier gewoon op het open net te zien zijn.
28-05-2016 13:27
kruiswijk sofar so good man man wat een bikkel klasse respect groot renner
28-05-2016 13:28
Kruijswijk is een held, het wordt overleven, maar ik denk dat hij nog top 5 gaat rijden. Hij kan in ieder geval staan op de pedalen. Stiekem hoop ik op meer, is dat realistisch?
28-05-2016 13:28
In de laatste bergetappe staat Roglic ineens op :) Misschien denkt hij: ja, als die Kruijswijk met een pijnlijke rib en voet zo hard gaat, waar zeik ik dan over.
28-05-2016 13:29
Lotto met nog veel mannen en jaaaaa TJALLINGI zit er bij voorop hahhahahha
28-05-2016 13:29
mooi interview met tankink
28-05-2016 13:30
4 man om Kruijswijk heen. Roglic, Battaglin, Tankink en Keizer waarschijnlijk.
28-05-2016 13:30
Kruijswijk zie je heel veel staat op de pedalen. Dat is best netjes met een pijnlijke voet. Het begin van de etappe ziet er hoopvol uit!
28-05-2016 13:32
Geen Ronde van Belgie. Etappe is gecancelled. Hopen dat Sporza dan maar naar de Giro overschakelt.
28-05-2016 13:35
@nickdt, dat zou inderdaad mooi zijn!
28-05-2016 13:41
Denk niet dat Kruijswijk vandaag nog de Giro gaat winnen. Hoop echter wel nog steeds dat hij zijn podiumplaats kan behouden! HIJ IS EEN HELD!
28-05-2016 13:42
2e dag na een valpartij meestal zwaarder dan de eerste zeggen ze. Dus wat dat betreft wat hoop voor kruijswijk. Rustige gang peloton niet ongunstig, lekker warm worden zou ik zeggen.
28-05-2016 13:44
Kruijswijk ziet er best fris uit.
28-05-2016 13:45
Trouwens, moeten er niet wat azijnpissers zeggen: waarom orica niemand mee vooruit gestuurd!?
28-05-2016 13:47
Was dat Kruijswijk daar rechts?
28-05-2016 13:48
Orica had dat beter wel gedaan ja.
28-05-2016 13:49
Pfff wat word ik moe van mensen als jij tdola. Omdat mensen het over tactiek hebben en de toegevoegde waarde van het vooruitsturen van ploeggenoten benoemen zijn het azijnpissers? Waar slaat dat op?
28-05-2016 13:49
Ja dat was Kruijswijk, die zat ff niet voorin bij de andere TLJ renners. Kwam van achteruit aanfietsen. De dokter? Pilletje? Ik zou een verdovinkje nemen als dat mag van De Lijst.
28-05-2016 13:51
Ik moet wel toegeven dat het eerste wat ik dacht toen ze gister de top over kwam was: waarom wel een Astana en Orica mannetje op de top met jackje en gelletje en TLJ niet???

Los van de val, tactisch heeft TLJ het gewoon niet geweldig gedaan. Heeft niks met azijnzeiken te maken.
28-05-2016 13:52
@ KK > Mede daarom vind ik ook dat scorebordjouranlistiek-achtig geneuzel over palmares en punten zo strontvervelend. Reken er ook maar op dat de Italianen Kruijswijk op zijn waarde weten te schatten en waarderen, die zijn, toch wel itt de Fransen en Spanjaarden, helemaal dol op buitenlanders die 'hun' ronde prefereren.
28-05-2016 13:52
Was dat Kruijswijk ?
Was dat Kruisjwijk ?

Nee, het was Vandenbroucke, of Pantani :roll:
28-05-2016 13:53
He Voigt ben je er weer!
Je ging je gelijk toch halen na de klimtijdrit, omdat Kruijswijk daar tijd ging verliezen!
28-05-2016 13:54
Heerlijk dat rustige tempo nu, laat kruiswijk er maar lekker in rollen. Hij weet dat het de laatste etappe is voor het klassement, misschien komen er ongekende krachten los en haalt hij het podium of misschien......
28-05-2016 13:54
Cunego gaat ook zijn trui verliezen als het zo doorgaat.
Mooi voor Kruijswijk dat ze zo rustig beginnen in het peloton
28-05-2016 13:56
Hihi
1 3 4 5 6 7 23

Om te reageren moet je ingelogd zijn.